Vai al contenuto

quanto ti piace la Jeep Grand Cherokee Facelift 2013?  

108 voti

  1. 1. quanto ti piace la Jeep Grand Cherokee Facelift 2013?

    • • Molto
      38
    • • Abbastanza
      37
    • • Poco
      17
    • • Per niente
      5


Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

Press Release :

  • Nuovo cambio automatico a otto rapporti: riduce i consumi su tutte le motorizzazioni in gamma, migliorando le performance su strada ed in fuoristrada.

  • Il Grand Cherokee più lussuoso di sempre: nuovo design degli esterni ed interni rinnovati con cura artigianale.

  • Una completa dotazione per la sicurezza con più di 60 dispositivi, tra cui il nuovo Selec-Speed Control e l'aggiornato sistema Forward Collision Warning con Crash Mitigation.

  • Leggendarie capacità off-road Jeep: due sistemi 4x4, sospensioni pneumatiche Quadra-Lift e sistema di gestione della trazione Selec-Terrain.

  • Nuovi contenuti tecnologici: nuovo display touchscreen da 8,4", nuovo quadro strumenti con display da 7" configurabile e personalizzabile dal conducente e sistema UConnect con comandi vocali.

  • Nuova gamma: ai tre allestimenti Laredo, Limited ed Overland si aggiunge la nuova versione top di gamma Summit, novità assoluta per il mercato italiano.

Jeep presenta al Salone di Ginevra la nuova Jeep Grand Cherokee 2014. Massima espressione della potenza, dell'eleganza e della qualità costruttiva del marchio Jeep, Grand Cherokee è stato completamente rinnovato e migliorato nelle prestazioni, nel design degli esterni e degli interni e nel comfort.

Il nuovo Jeep Grand Cherokee è ora equipaggiato con il nuovo cambio automatico a otto marce, disponibile su tutte le motorizzazioni in gamma, che riduce significativamente consumi ed emissioni a fronte di un miglioramento delle prestazioni e del piacere di guida grazie a cambiate più veloci e fluide.

Il nuovo design esterno e interno caratterizza ora in modo univoco ogni singolo allestimento come dimostrano i nuovi fari bi-xenon con le luci diurne a LED (DRL) e le nuove combinazioni di colori interni/esterni. L'esclusività all'interno è data dall'uso di materiali raffinati quali pelle Natura Plus e legni pregiati e dal nuovo volante a tre razze. Novità anche nel campo dell'infotainment con il nuovo sistema di navigazione satellitare UConnect con schermo touchscreen da 8,4" e l'inedito quadro strumenti che include uno schermo da 7" TFT completamente personalizzabile dal guidatore.

Le leggendarie performance di Jeep sono abbinate a due sistemi di trazione integrale, sospensioni pneumatiche Quadra-Lift e sistema di gestione della trazione Selec-Terrain. Inoltre, la nuova Jeep Grand Cherokee 2014 propone i più moderni sistemi di sicurezza attiva e passiva, tra questi il nuovo Selec-Speed Control ed il dispositivo Forward Collision Warning con 'Crash Mitigation', aggiornato con nuove funzionalità per assicurare maggiore protezione agli occupanti.

Commercializzata a partire dal terzo trimestre in Italia e nei mercati europei, la Jeep Grand Cherokee 2014 è disponibile nelle versioni Laredo, Limited, Overland e nell'esclusiva versione top di gamma Summit, novità assoluta per il mercato italiano.

Nuovo cambio automatico a otto velocità

Il motore 3,0 litri V6 turbo diesel di Jeep Grand Cherokee e le motorizzazioni V6 e V8 benzina saranno abbinate al cambio automatico a otto rapporti del gruppo Chrysler che assicura una riduzione dei consumi e delle emissioni, garantendo allo stesso tempo migliori prestazioni e cambiate precise e fluide. Equipaggiato per la prima volta su un modello del marchio Jeep, il nuovo cambio automatico ad otto marce incrementa notevolmente il piacere di guida a bordo del flagship Grand Cherokee. Le varie mappature del nuovo cambio automatico fanno in modo che il cambio si adatti alle condizioni di guida: il software è infatti in grado di valutare diversi parametri tra cui l'accelerazione, la coppia utilizzata, la velocità di marcia ed eventuali richieste di maggior potenza da parte del guidatore per far si che la velocità ed i momenti dei cambi marcia siano ottimali alle specifiche condizioni in cui ci si trova, il tutto tenendo in considerazione la riduzione dei consumi.

Nuova funzionalità "Eco Mode"

Un ulteriore contributo all'efficienza dei consumi arriva dalla nuova funzione Eco Mode che interviene sulla gestione elettronica del cambio in modo tale da ottimizzare i cambi marcia e, negli esemplari con motore V8, grazie alla Tecnologia Fuel Saver con sistema di disattivazione dei cilindri. Se si preferiscono prestazioni più sportive è possibile disabilitare l'Eco Mode tramite un pulsante posto in plancia. Inoltre, l'Eco Mode attiva, dove presenti, le sospensioni pneumatiche Quadra-Lift abbassando l'altezza da terra della vettura per migliorare ulteriormente l'aerodinamica e garantire un'efficienza ottimale. Nuovo design

Esterni

Jeep Grand Cherokee 2014 si rinnova stilisticamente: ogni allestimento presenta ora un look esclusivo e ed è riconoscibile in modo univoco. Su tutte le versioni, l'inconfondibile griglia a sette feritoie è ora più bassa, i fari sono più sottili, il fascione frontale inferiore è stato leggermente rialzato così come i fendinebbia. Queste modifiche, nel complesso, conferiscono al frontale di Grand Cherokee un aspetto più elegante e sportivo, conservando i tipici stilemi Jeep .

Le novità riguardano anche la zona posteriore dove spiccano i nuovi fari a LED, lo spoiler posteriore di maggiori dimensioni, il nuovo paraurti ed il portellone posteriore rimodellato per garantire una maggiore visibilità. I fascioni posteriori inferiori sono ora specifici per ciascuna versione mentre doppi terminali di scarico sono di serie su Limited, Overland e Summit.

Completano le novità stilistiche della nuova Jeep Grand Cherokee 2014 i nuovi fari bi-xenon con scarica ad alta intensità completi di luci diurne a LED di serie su tutti gli allestimenti (adattivi sulla versione Summit), il nuovo design dei cerchi e le nuove combinazioni di colori interni/esterni che conferiscono al flagship Jeep un aspetto di qualità ancora più elevata.

Interni

I nuovi interni di Jeep Grand Cherokee sono stati arricchiti grazie all'utilizzo di materiali di alta qualità e colori specifici per versione. La consolle centrale è stata rinnovata e presenta il nuovo schermo touchscreen UConnect da 8,4". I comandi della radio e del climatizzatore sono stati posizionati sotto lo schermo e dispongono di manopole e pulsanti di facile ed agevole utilizzo. Nella parte bassa della consolle centrale spicca la nuova leva elettronica del cambio automatico a otto velocità, rivestita in pelle. Un'ulteriore novità è rappresentata dal nuovo volante a tre razze che, nelle versioni Overland e Summit, propone anche pregiati inserti in legno. Ottimizzato per la posizione di guida, dispone di pulsanti per gestire, in tutta sicurezza, radio, Cruise Control, telefono e comandi vocali. Inoltre, su tutti gli allestimenti sono di serie le leve del cambio posizionate dietro al volante.

Ogni versione della gamma Grand Cherokee può ora sfoggiare un look esclusivo grazie all'utilizzo specifico di materiali e combinazioni di colori. I modelli Laredo e Limited presentano inserti in legno scuro sulla plancia e sulle porte. La cornice in alluminio che caratterizza le maniglie di apertura delle porte, le bocchette di areazione della plancia e la consolle centrale è impreziosita da una leggera sfumatura dorata. Sedili in tessuto Premium sono di serie su Laredo, mentre sedili in pelle sono di serie su Limited.

La versione Overland prevede di serie quadro strumenti in pelle con cuciture a contrasto ed inserti in legno. Finiture in legno caratterizzano anche la parte superiore del volante rivestito in pelle.

La nuova versione top di gamma Summit offre un livello qualitativo ancora più elevato grazie ai sedili in pelle Premium Natura-Plus e all'inedito rivestimento simil-camoscio che ricopre i montanti anteriori ed il cielo vettura. Contenuto esclusivo di questa versione è l'impianto audio surround Harman Kardon con 19 altoparlanti ad alta prestazione da 825 W. L'impianto di ultima generazione dispone di un amplificatore a 12 canali, 3 sub-woofer e avvolge i passeggeri con un suono ad alta definizione.

I modelli Overland e Summit sono inoltre equipaggiati di serie con il nuovo sistema UConnect con touchscreen da 8,4"completo di navigatore satellitare e con il tetto apribile panoramico CommandView con tendina parasole elettrica.

Sistemi di trazione Jeep

Sistemi 4x4

La nuova Jeep Grand Cherokee 2014 dispone di due sistemi di trazione integrale, Quadra-Trac II e Quadra-Drive II con differenziale autobloccante elettronico posteriore a slittamento limitato ELSD (Electronic Limited-slip Differential) e sospensioni pneumatiche Quadra-Lift (di serie sulle versioni Overland e Summit) in grado di variare l'altezza da terra del veicolo a cinque diversi livelli e di raggiungere l'escursione massima di 28 cm. Questi sistemi garantiscono a Grand Cherokee le leggendarie capacità off-road del marchio Jeep.

Sistema di gestione della trazione Selec-Terrain.

Novità anche per il sistema di gestione della trazione Selec-Terrain a cinque modalità equipaggiato di serie su tutta la gamma Jeep Grand Cherokee. Sul model year 2014, il sistema è stato infatti perfezionato con l'introduzione, in combinazione del pacchetto Off Road, del nuovo dispositivo Selec-Speed Control che consente di controllare la velocità del proprio veicolo, sia in salita sia in discesa, mediante le leve del cambio al volante, senza la necessità quindi di intervenire su acceleratore o freno. Inoltre, il programma Sport, selezionabile attraverso il selettore del Selec-Terrain sui modelli precedenti, viene ora attivato utilizzando la leva del cambio per assicurare un'esperienza di guida su strada più 'divertente'.

Ancora più sicurezza

Anche nel campo della sicurezza, Grand Cherokee offre contenuti all'avanguardia che sottolineano come l'innovazione tecnologica sia una caratteristica scolpita nel DNA del flagship Jeep. Agli avanzati sistemi di sicurezza attiva e passiva già disponibili di serie, il model year 2014 aggiunge l'aggiornato sistema Forward Collision Warning con Crash Mitigation ed il nuovo Selec-Speed Control con Hill-Ascent Control ed Hill-Descent Control, per l'assistenza quando si devono percorrere tratti in salita ed in discesa.

Forward Collision Warning con 'Crash Mitigation': il dispositivo verifica, attraverso sensori radar, se il veicolo si sta avvicinando troppo velocemente alla vettura che lo precede e invia, se necessario, un segnale al guidatore in modo che possa intervenire per evitare l'impatto. Il sistema è stato aggiornato per frenare automaticamente la vettura e mantenere la pressione sul freno per 1,5 secondi nel caso il guidatore non intervenga immediatamente con la necessaria misura correttiva. Il sistema è di serie sulle versioni Overland e Summit.

Nuovo Selec-Speed Control: il dispositivo lavora con l'Hill-Ascent Control e l'Hill-Descent Control e consente al conducente di controllare la velocità del proprio veicolo, sia in salita che in discesa, mediante le leve del cambio al volante, senza quindi utilizzare acceleratore o freno.

Nuovi contenuti per l'infotainment

La dotazione di serie per il comfort e l'infotainment prevede contenuti tecnologici di ultima generazione per trasformare il viaggio e la vita a bordo in un piacere assoluto. Jeep Grand Cherokee 2014 è dotata del nuovo impianto UConnect con touchscreen da 8,4" dove vengono visualizzate, in modo chiaro e immediato, tutte le informazioni necessarie alla guida e al comfort di bordo. Inoltre, sempre all'insegna della massima sicurezza e semplicità d'uso, sono disponibili sia i comandi audio e connettività disposti sulle razze del volante sia un innovativo dispositivo "vivavoce" ad attivazione vocale che consentono di tenere le mani sul volante e di interagire facilmente con la strumentazione.Su tutta la gamma Grand Cherokee 2014 è disponibile un quadro strumenti con un nuovo display a visualizzazione multipla completamente configurabile dal guidatore, con tecnologia a cristalli liquidi TFT da 7". Contenuto esclusivo della versione top di gamma Summit, l'esclusivo impianto audio surround Harman Kardon con 19 altoparlanti ad alta prestazione da 825 W. L'impianto di ultima generazione dispone di un amplificatore a 12 canali, 3 sub-woofer e avvolge i passeggeri con un suono ad alta definizione.

Jeep

Prezzi:

Benzina:

3.6 V6 Aut. (286 CV):

Summit: 71.500€

5.7 V8 Aut. (352 CV):

Summit: 80.500€

Diesel:

3.0 V6 CRD Aut. (190 CV):

Laredo: 55.000€

3.0 V6 CRD Aut. (250 CV):

Limited: 62.500€

Overland: 71.500€

Summit: 75.500€

Summit Platinum Edition: 78.650€

-----

Topic Spies :freccina19rossaiy0.gif Jeep Grand Cherokee Facelift (Spy)

-----

Modello Precedente : freccina19rossaiy0.gif Jeep Grand Cherokee 2009

Modificato da Touareg 2.5
Inviato (modificato)

Press Release SRT8 :

2014 Jeep® Grand Cherokee SRT: A Powerful Performer Cloaked in Luxurious and Muscular Skin

  • New eight-speed automatic transmission delivers smoother, more refined shifting and improved fuel economy
  • Innovative Eco Mode optimizes new transmission’s shift schedule and expands range of Fuel Saver Technology activation for further fuel economy gains
  • Towing capacity rating improved 44 percent, up to 7,200 pounds
  • Improved and retuned Selec-Track system delivers more torque to the rear wheels in Track Mode for optimal rear-wheel-drive characteristics
  • New, standard launch control delivers enhanced and consistent acceleration performance
  • Aggressive, upscale exterior appearance enriched with new signature LED lighting
  • Luxurious interior offers new levels of advanced user-friendly technology and connectivity highlighted by an 8.4-inch touchscreen that accommodates SRT’s exclusive Performance Pages, plus a 7-inch programmable multiview gauge cluster
  • All-new Uconnect Access Via Mobile streams preferred music into the vehicle via smartphone
  • Introducing breakthrough cloud-based voice texting and Bing connected search via Uconnect Access
  • Enables direct, one-touch connections with local 9-1-1 service providers, roadside assistance dispatchers and Uconnect specialists
  • Features state-of-the-art safety technologies such as Forward Collision Warning and Rear Cross Path detection

January 14, 2013 , Auburn Hills, Mich. - Jeep® Grand Cherokee SRT owners have come to expect – and appreciate – a vehicle that is powerful and refined, luxurious and functional, muscular and stylish. For 2014, Grand Cherokee SRT checks all of those boxes – while also delivering unexpected delights.

Enhancements for the 2014 model year include an all-new, fully electronic eight-speed automatic transmission that delivers improved fuel economy, significantly improved towing capacity, hardware and software revisions that further heighten Grand Cherokee SRT’s fun-to-drive factor during a daily commute or for more spirited driving on the race track.

Outside, the new 2014 Grand Cherokee SRT sports styling that is even more aggressive than the previous model. Design enhancements for 2014 include a new signature LED character lamp treatment, a brawnier grille, a new, one-touch liftgate and a new rear spoiler.

Inside, Grand Cherokee SRT customers are treated to a new 8.4-inch touchscreen that displays a wealth of SRT-exclusive Performance Pages data. A new launch control button is situated behind the new T-handle shifter on the center console, and a redesigned SRT-exclusive three-spoke, heated steering wheel with more ergonomically efficient paddle shifters, features a host of comfort, convenience and connectivity controls.

Awe-inspiring powertrain

For 2014, Grand Cherokee SRT owners get three additional gears from their transmission: an all-new 8HP70 eight-speed automatic. Fully electronic, it features on-the-fly shift-map changing.

For an even sportier, more driver-controlled experience, the 8HP70 eight-speed transmission can be manually shifted using newly redesigned, more pronounced, ergonomically efficient steering-wheel paddle controls.

The Grand Cherokee SRT features a new Eco Mode for 2014 that optimizes the new transmission’s shift schedule and extends the range of Fuel Saver Technology, which deactivates four cylinders when conditions allow. A button on the center stack allows driver’s to engage Eco Mode for improved fuel economy.

The new eight-speed automatic transmission is specifically engineered to optimize shift quality and shift points for fuel economy, performance and drivability. The intelligent software takes into account variables including engine torque gradients, kick-down events, longitudinal and lateral acceleration, grade changes, friction detection and downshift detection to determine the appropriate shift map.

Additional parameters integrated into the control strategy include vehicle speed control, electronic stability control interaction and temperature. The result is automatic shifting that is ideally attuned to the performance requirements of almost any driving demand.

The new transmission is mated to the proven and powerful 6.4-liter HEMI® V-8 with Fuel Saver Technology delivering 470 horsepower (351 kW) at 6,000 rpm and 465 lb.-ft. (630 N•m) of torque at 4,300 rpm and helps deliver greatly enhanced towing performance of 7,200 pounds – a 44-percent improvement over the 5,000-lb. towing capacity from the previous model.

For 2014, the new electronic T-handle shifter provides the flexibility for drivers to choose a transmission shift schedule independent from the Selec-Track system. Drive and Sport shifting can be selected via the T-handle with no effect on the chosen suspension, stability control and driveline torque split settings.

Also new for 2014 is a launch control system that mimics a professional driver’s inputs to optimize Grand Cherokee SRT’s performance by bringing engine, transmission, driveline, stability control, and suspension in line for a textbook launch. Controlled by a button behind the new T-handle shifter on the center console, the result is improved and more consistent straight-line acceleration. The performance experience of the 2014 Grand Cherokee SRT is further accentuated by a change in transfer case proportioning and dynamic controls for the Selec-Track system when the vehicle is in Track Mode. When this mode is selected, 70 percent of the engine’s torque is delivered to the rear wheels for a more pronounced rear-wheel-drive experience. Grand Cherokee SRT drivers will notice a vehicle that is more responsive from

mid-corner to exit.

Outstanding ride, handling and capability

The Grand Cherokee SRT rides on a short- and long-arm (SLA) independent front suspension with coil springs, Bilstein adaptive damping suspension (ADS), upper- and lower-control arms (“A” arms), and a stabilizer bar.

The rear suspension is a multi-link design with coil spring, Bilstein ADS, aluminum lower control arm, independent upper links (tension and camber), plus a separate toe link, and a stabilizer bar.

Software improvements to the retuned Selec-Track system further distinguish the five dynamic modes: Auto, Sport, Tow, Track, and Snow, enabling drivers to choose a vehicle setting that more ideally meets their requirements and ambient conditions. Drivers will find the torque split change in Track Mode provides a vehicle that is more responsive from mid-corner to exit and one that delivers faster lap times at their favorite track.

Benchmark braking

The new 2014 Grand Cherokee SRT delivers excellent braking performance, requiring only 116 feet to come to a full stop from 60 miles per hour (mph). Credit belongs to red-painted, Brembo six-piston (front) and four-piston (rear) calipers, and vented rotors at all four corners measuring 15 inches (front) and 13.8 inches (rear).

Aggressive and functional exterior

The Grand Cherokee SRT sports exterior styling enhancements for 2014. Its signature,

seven-slot upper grille with black screen insert has been shortened and is flanked by slimmer, adaptive, bi-xenon headlamps that are surrounded by a signature LED character lamp treatment. The grille itself is brawnier and the headlamps feature a unique black background to distinguish SRT from other 2014 Jeep Grand Cherokee models while further accenting their jewel-like appearance.

The new styling also enabled designers to incorporate the headlamp washers into the headlamp housing for the first time – rather than on the bumper – for a cleaner more functional appearance.

A new Grand Cherokee badge along the vehicle’s sides feature a more distinct, more pronounced font.

The 2014 Grand Cherokee SRT’s front light treatment is mirrored in back for a cohesive styling appearance, and features larger tail lamps with signature LED lighting. To further emphasize SRT’s performance heritage, the tail lamps feature a black surround, creating the illusion of floating lamps.

Also new for 2014 is a more aerodynamically efficient rear spoiler integrated into the all-new, one-touch liftgate that features a new SRT badge that no longer carries the engine cylinder number reference. Rather than relying on a manual lever, the liftgate is operated electronically with the push of a button. For 2014, the flipper glass has been eliminated, greatly enhancing rearward visibility and reducing weight.

The 2014 Grand Cherokee SRT will be available in the following exterior colors: Billet Silver Metallic Clear Coat, Bright White Clear Coat, Brilliant Black Crystal Pearl Coat, Deep Cherry Red Pearl Coat, Granite Crystal Pearl Coat, Maximum Steel Metallic Clear Coat and Redline Pearl Clear Coat.

Race-inspired and high-performance interior

The most significant interior enhancement on the 2014 Grand Cherokee SRT is the new Uconnect 8.4AN radio touchscreen. The 8.4-inch display shows a wealth of SRT-exclusive Performance Pages, including recent track times, lateral acceleration, 0-60 mph times and much more. All data is shown in full-color and can now be shared with other SRT enthusiasts via a built-in 3G connection.

The same screen accommodates Uconnect Access Via Mobile, an all-new feature that makes its debut. With it, customers can stream their favorite music into the vehicle using the acclaimed apps Aha, iHeart, Pandora and Slacker.

The display also affords drivers access to Bing Internet searches and facilitates cutting-edge cloud-based features such as voice texting – the transmission of text messages using natural speech.

On the center console, drivers will find a new, leather-wrapped T-handle shifter for the eight-speed transmission that allows the driver to select two driving modes including Drive and Sport.

Also new is the redesigned, SRT-exclusive heated three-spoke steering wheel with a flat bottom that features a bevy of comfort, convenience and connectivity controls and more pronounced, more ergonomically efficient paddle shifters.

The new steering wheel is designed and positioned to provide optimal view of the new gauge cluster that now features a 7-inch, full-color, customizable instrument display. This new screen allows drivers to select from a multitude of layout and information to be shown in the center of the gauge cluster.

True carbon fiber trim accent sweeps across the driver’s door, instrument panel and front passenger door.

The available 825-watt, 19-speaker premium SRT performance audio surround-sound system from Harman Kardon offers world premier innovation, featuring a 32-volt tracking power supply (TPS) 12-channel Class D amplifier that delivers outstanding acoustics and brings multi-dimensional, quality sound for all interior occupants.

The 2014 Grand Cherokee SRT Laguna leather interior is available in two distinctive colors Torque (black) and a new Sepia combination.

Enhanced security, convenience and occupant safety

Uconnect Access is all-new to the Grand Cherokee SRT. Enabled by embedded cellular technology, the system affords direct communication with local 9-1-1 service personnel at the touch of a button – no waiting for go-between call-center operators.

In addition, the 2014 Grand Cherokee SRT showcases advanced safety features from Forward Collision Warning – which alerts the driver to rapidly approaching traffic – to Blind-spot Monitoring and Rear Cross Path detection, which aid drivers when changing lanes or in

parking-lot situations.

Quality: Improving the most awarded SUV ever

How do you improve the most awarded SUV ever? The Jeep and SRT teams start by listening to their customers.

“We’re very happy with the long list of product and quality accolades the Jeep Grand Cherokee has earned,” said Doug Betts, Senior Vice President – Quality, Chrysler Group. “But the most important feedback comes from customers telling us what they’d like to see improved. We are constantly looking at feedback and responding with improvements.”

Key upgrades for the new 2014 Jeep Grand Cherokee lineup include an eight-speed automatic transmission to improve performance and fuel economy plus the newest Uconnect system that balances advanced technology and connectivity features with easy-to-use controls and voice commands.

From the driver’s seat, everything the driver sees, touches – and even speaks to using voice commands – is enhanced to increase function, connectivity and responsiveness. Not only does it work better, it looks better packaged in more premium materials and elegant graphics. This includes a redesigned steering wheel that is optimized for driving position while also providing control buttons for frequently used features like radio, cruise control, phone and voice-activated commands. Customer feedback helped designers and engineers determine the ideal location for fingertip controls so that drivers could comfortably keep their hands on the wheel and eyes on the road.

Another significant interior change for Grand Cherokee is the availability of the new Uconnect Access 8.4AN touchscreen. Connectivity and touchscreens involve rapidly changing technology and ever-increasing consumer expectations – both of which have a significant impact on the overall quality assessment of new vehicles. The Uconnect team constantly evaluates consumer feedback, placing a high priority on designing systems that are intuitive for both tech-savvy customers as well as tech-averse drivers who prefer hard knobs to adjust the climate or radio station.

For the past two years, the Jeep Grand Cherokee has earned the title as the Total Quality leader for the medium-size SUV segment by Strategic Vision. The honor is based on new vehicle owner surveys that holistically assess consumers’ good and bad experiences with their new vehicle. Similarly, the Jeep team values all comments from customers – especially feedback that leads to enhanced quality and customer satisfaction.

Manufacturing: Built in Detroit

The new 2014 Jeep Grand Cherokee SRT is built at the 3-million-square-foot Jefferson North Assembly Plant (JNAP) in Detroit, which has been the site of Grand Cherokee production since its introduction in 1992. To meet consumer demand, a third crew of 1,100 workers was added at JNAP in the fourth quarter of 2012.

SRT Track Experience

Owners of any Chrysler Group SRT vehicle receive one day of professional driving instruction as part of the SRT Track Experience, designed to maximize their driving knowledge and skills on the street or track. Sessions are held throughout the year at selected tracks. For more information, visit

SRT | Street & Racing Technology | High Performance for Chrysler, Jeep, Dodge | driveSRT

.

About SRT

The Chrysler Group’s SRT (Street and Racing Technology) brand uses a successful product development formula featuring five proven hallmarks: awe-inspiring powertrains; outstanding ride, handling and capability; benchmark braking; aggressive and functional exteriors and race-inspired and high-performance interiors to remain true to its performance roots.

The SRT lineup in the 2013 model year features five vehicles that are world-class performance contenders and bring the latest in safety technologies and creature comforts. The Chrysler 300 SRT8, Dodge Challenger SRT8 392, Dodge Charger SRT8 and Jeep Grand Cherokee SRT8 are joined by the SRT flagship Viper and Viper GTS models, which are making their highly anticipated return to the high-performance sports car market.

Follow SRT and Chrysler Group news and video on:

SRT site:

SRT | Street & Racing Technology | High Performance for Chrysler, Jeep, Dodge | driveSRT

Chrysler media site:

Chrysler Group Media Website

Twitter:

www.twitter.com/drivesrt

and

www.twitter.com/chrysler

YouTube:

DriveSRT's channel - YouTube

or YouTube:

Chrysler Jeep Dodge Ram SRT FIAT & Mopar Videos - YouTube

Chrysler Connect blog:

Chrysler Group LLC: Chrysler Corporate Blog - Dodge, Chrysler, Jeep, Chrysler Financial, Mopar, GEM

Streetfire:

ChryslerVideo's profile on streetfire.net

Corporate website:

http://www.chryslergroupllc.com

JEEP

Prezzi:

Benzina:

6.4 V8 HEMI (468 CV):

SRT: 89.500€

SRT Red Vapor: 94.400€

-------

Trovo questo facelift migliorativo, se rapportato all'apparenza generale del veicolo, adesso un po' più upscale. Non riesco a farmi andare giù i fari posteriori, sembra più vecchio di anni.

La differenza tra i paraurti della bordeaux e della blu a cos'è dovuta?

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

La differenza tra i paraurti della bordeaux e della blu a cos'è dovuta?

La blu è la Limited, men tre la rossa è la Summit, nuova versione top di gamma.

Si differenziano in quasi tutto: paraurti anteriori, paraurti posteriori, griglia anteriore, bordature passaruota.

Le versioni dovrebbero essere (dalla base alla top, più il modello a marchio SRT:

- Laredo

- Limited

- Overland

- Summit

- SRT8

Inviato

i fari anteriori mi sembrano troppo piccoli

"Dobbiamo capire: stiamo analizzando i dati"

"La Ferrari 2023? E' nata bene..."

Mattia Binotto, TP Scuderia Ferrari, 2019-2022

Inviato

Io onestamente trovo migliore la versione attuale... non vedo neanche la necessità di questo facelift ...

E' la prima auto al mondo con motore a 6 cilindri a V di 60 gradi e con frizione, cambio e differenziale in un unico blocco sull'asse posteriore, transaxle, ..., è il 1950 e lei è l'Aurelia. (www.lancia.it)

Inviato
Avete notato il pomellone? :mrgreen:

"Comunque c'è una grossa verità di cui devi per forza tenere conto[..]: 200 euro è un basso di gamma, ed il basso di gamma Android FA cagare. Non è qualcosa su cui si può discutere, ma un fatto. Un punto fisso nel tempo e nello spazio, come la vagina." - Artemis

 

Toyota Corolla 1.4 d4d '05 (2014-2022)  |  Suzuki Swift Sport 1.6 NZ '16 (2022  )

Inviato

Un grosso demerito di questo face-lifting, per il resto interessante: l'auto perde quasi tutto il suo slancio e la sua pulizia di linee.

A guadagnare senza riserve è sicuramente il posteriore. Tutto il resto, da un lato si arricchisce e diventa più ricercato, dall'altro diventa meno lineare e snello.

Grandemente rimpianta sarà l'attuale griglia cromata, che su questo frontale non può più trovare casa.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.