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BMW X5 2013


Touareg 2.5

quanto ti piace la BMW X5 2013?  

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  1. 1. quanto ti piace la BMW X5 2013?

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Beh non è che bmw o Mercedes hanno tirato fuori queste auto pensando giusto all' Italia. Ci sono altri paesi dove si vende di più, dove si pagano le tasse e dove Alcuni parametri dichiarati, vedi costo, consumi e CO2, influenzano la tassazione delle aziende

Non ci siamo capiti, il mio ragionamento è decisamente più generale ed è a monte, questo bestione non c'entra nulla, anzi dal vivo mi è pure piaciuto.

in italia c'è il superbollo ed è una cosa fuori da ogni logica, dalle altre parti ci sono tassazioni aziendali che sono abbastanza ridicole allo stesso modo.

Se i parametri dichiarati sono questi, lo sai meglio di me che:

1.costo: la cilindrata ormai influisce tanto quanto la scelta di un navigatore diverso

2.consumi: nella vita reale sono purtroppo diversi da quelli che sono stati presi come parametro standard

3.co2: direttamente proporzionali al punto 2, tanto più che la co2 non è nemmeno l'unica componente dell'inquinamento

quello che sostengo io è che in tutti i casi trovo meno piacevole o più complicato un motore di cilindrata inferiore sullo stesso mezzo. Sull'alto di gamma lo trovo ancora meno piacevole. E nella vita reale non ho nemmeno tutti questi vantaggi economici e di emissioni. Io avrei preferito tassare le potenze, si sarebbe evitata un'omologazione generale e forse si sarebbe ottenuto un criterio di tassazione leggermente più aderente alla realtà.

Lo so di essere vecchia maniera, ma volevo solo sottolineare che tutta questa regolamentazione fiscale europea è figlia (un po' illegittima..) di decisioni prese dalle stesse case e che non riesco a capire quanto possano essere lungimiranti.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

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Diciamo che la faccenda della CO2 se la sono anche un po' cercata...prima del limiti UE, c'era un accordo tra costruttori di scendere a 140g per il 2008. E i costruttori tedeschi, se ne sono allegramente sbattuti i coglioni in una corsa all'insù come potenze, dimensioni e balle varie.

siamo passati da diesel top da circa 200cv a 260cv...e parlo dei monoturbo. I 2 litri da 120-130 a 180 e oltre. Follia.

e adesso, capisco la patata bollente, capisco molto meno la tecnica di comunicazione usata stile "universo alternativo della Marvel", ovvero "non è vero che per 15 anni vi abbiamo riempito la testa con prestazioni sempre maggiori come indispensabili, ora la vera figaggine è pagare molto di più per avere di meno". Un po' preso per il naso, mi sento (e ODIO chi tenta di farmi passare per scemo...).

con un'ulteriore risvolto negativo, che per ottemperare alla CO2 abbiamo roba sempre più tirata e complicata...e chi paga il conto, è sempre l'utente. Quando compra, e quando si rompe.....che se ti rompe la supercazzola brematurata, paghi come antani per quattro anche se sei in due.

forse, sarebbe necessario un po' più di pragmatismo...da parte del legislatore, e da parte delle case.

e anziché un 2 litri tiratissimo, poter usare un motore con qualche cc e cilindro in più, ma meno tirato.

hai lo stesso prestazioni, ti costa meno da produrre anche alla fine (perché hai qualche componente in più, ma puoi usare componentistica più semplice, ergo meno costosa), è più affidabile, e alla fine della fiera, tolto il mero tratto urbano (ma chi cazzo compra un x5 25d per fare solo urbano?) ti consuma pure uguale....

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Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

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Scusate vado di fretta e non posso leggera tutti gli interventi. @Cosimo avevo risposto a Marco Laredo sottolineando che la convenienza di una misura del genere non è da vedersi con gli Occhi del privato. In Alcuni paesi queste auto sono in altissimo percentuLe aziendali e queste versioni, per una ragione o per un'altra ORA convengono alla aziende che le noleggiano :D

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Fatto un velocemente controllo. Se io prendessi a NTL intestando l' auto alla Mia azienda una 25d, rispetto ad una 30d pagherei £110/mese in meno di rata noleggio, £1000 in meno di tasse per usufrutto come mezzo privato. Senza calcolate le eventuality differenze di consumi ed assicurazione. Sceglierei un 2 litri TP invece che un 3 litri 4WD? Io no perche' preferisco il 6 cilindri un SUV 2 route motrici non lo concepisco e la differenza in sterle/anno non mi cambia la vita, però una azienda con un parco auto, con un occhio al cash flow, credo di si.

Modificato da poliziottesco
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Le aziende, ragionano con le loro ottiche. E fanno bene, poche palle.

l'incongruenza del mercato dell'auto, è che normalmente in tutti i settori ci sono le sezioni B-to-B e quelle B-to-C. Che sono due mondi a se stanti. Le aziende hanno i loro prodotti dedicati, le loro logiche. Idem il retail. E non si toccano praticamente mai.

nell'auto, non succede (ancora?). Quindi il privato si vede vendere lo stesso prodotto che danno alle flotte, ma a prezzo diverso (più alto). Senza che possa beneficiare a fronte del sovrapprezzo di vantaggi fiscali e/o di credito.

in più, la sovrabbondanza, fa andare giù le quotazioni. La paghi di più quando la compri, e non ti vale mica di più quando la rivendi. Ci smeni l'impossibile.

ora, è vero che certe tipologie di auto sono sfizi....ma proprio perché sfizi, se costano troppo non compri più. E ciao alla redditività per unità....

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Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

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  • 3 settimane fa...
  • 1 anno fa...
Inviato (modificato)

Messaggio Aggiornato al 07/10/2015

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Press Release:

The first plug-in hybrid production car from the BMW core brand is a Sports Activity Vehicle. Permanent all-wheel drive and the BMW EfficientDynamics eDrive technology endow the BMW X5 xDrive40e with sensational sportiness and supreme poise on the one hand and outstanding efficiency on the other. With a total system output of 230 kW/313 hp generated by a four-cylinder petrol engine with BMW TwinPower Turbo technology and a synchronous electric motor, the BMW X5 xDrive40e achieves a combined fuel consumption of 3.4 – 3.3 litres per 100 kilometres (83.1 – 85.6 mpg imp) and a combined electricity consumption of 15.4 – 15.3 kWh over the same distance. CO2 emissions come in at 78 – 77 grams per kilometre (figures according to EU test cycle for plug-in hybrid vehicles, may vary depending on the tyre format specified).

The use of BMW eDrive technology for exceptionally efficient performance as well as all-electric mobility with zero tailpipe emissions as and when required ushers in a whole new form of commanding driving experience in a sports activity vehicle. At the same time, the BMW X5 xDrive40e reaps the benefits of the technology and know-how transferred from the debut of the BMW i cars. The BMW i8 blazes a trail for sustainable driving pleasure with plug-in hybrid drive power, which can now also be enjoyed for the first time in a model from the BMW core brand.

Lithium-ion battery with flexible charging options, typical SAV versatility and an exclusive ambience. The energy for the electric motor integrated in the 8-speed Steptronic transmission is drawn from a lithium-ion battery, which also supplies power to the low-voltage battery for the 12V electrical system aboard the BMW X5 xDrive40e via a voltage transformer. It can be recharged by connecting to any standard domestic power socket or a BMW i Wallbox, as well as at public charging stations. To save space the high-voltage battery is housed underneath the luggage compartment floor, where it is also particularly well protected in the event of a crash. With 500 – 1,720 litres of luggage space, a three-part folding rear backrest and a luxuriously designed interior, the BMW X5 xDrive40e also boasts the high versatility associated with a large sports activity vehicle but blended with an exclusive ambience. 1. The BMW X5 xDrive40e.

Intelligent powertrain control and eDrive button for intense hybrid driving and mobility with zero local emissions. The actual driving experience is likewise characterised by versatile and effortless performance. The intelligent hybrid powertrain control ensures that the engine and the electric motor act in unison in a way that optimises efficiency while also catering perfectly to the driver’s wishes. The eDrive button on the centre console allows the driver to adjust the hybrid drive’s operating mode. In the AUTO eDrive basic setting, the engine’s power is boosted to noticeable effect when accelerating or during quick bursts of speed by the electric drive, whose full torque of 250 Newton metres (184 lb-ft) is on tap from standstill for instantaneous power delivery. The BMW X5 xDrive40e completes the sprint from 0 to 100 km/h (62 mph) in 6.8 seconds.

Alternatively, the MAX eDrive mode can be engaged, enabling the BMW X5 xDrive40e to run purely on electric power – when driving in urban traffic for instance – resulting in zero local emissions. When the high-voltage battery is fully charged, the vehicle has a range of up to 31 kilometres (approx. 19 miles) in the all-electric drive mode with a limited maximum speed of 120 km/h (75 mph). The SAVE Battery mode can also be activated at the touch of a button, causing the high-voltage battery’s state of charge to be maintained or allowing energy to be accumulated again, e.g. by means of recuperation, if capacity is low. In this way, electrical energy can be deliberately conserved for all-electric driving later in the journey.

Regardless of the setting chosen with the eDrive button, the power stemming from both drive sources is permanently transmitted to the road via the intelligent all-wheel-drive system, BMW xDrive. The various vehicle set-ups that can be selected with the Driving Experience Control switch – COMFORT, SPORT and ECO PRO – are also available in all drive modes.

Hybrid-specific products and services from BMW ConnectedDrive and BMW 360° ELECTRIC. All of the driver assistance systems and mobility services from BMW ConnectedDrive offered as standard or as optional extras for the BMW X5 are also available to provide enhanced driving pleasure in the model variant with eDrive technology. An intelligent energy management function is also offered as a special model-specific feature that can be used in conjunction with the Navigation system Professional which is fitted as standard in the BMW X5 xDrive40e. Whenever route guidance is active, data on the route profile is factored into powertrain control along with real-time traffic information. When driving medium to long distances, the system can therefore ensure it is possible to drive purely on electric power on urban sections by using Brake Energy Regeneration and managing the high-voltage battery’s energy reserves in a targeted and efficient manner.

The hybrid-specific version of the BMW Remote app makes it possible to check the high-voltage battery’s state of charge, locate public charging stations or call up efficiency evaluations for the BMW X5 xDrive40e on a smartphone. The auxiliary heating and ventilation functions can also be activated remotely.

The BMW i Wallbox Pure and BMW i Wallbox Pro, including installation service, are available for home charging as part of the BMW 360° ELECTRIC concept, offering customers a particularly fast and convenient means of recharging the high-voltage battery while parked. Model-specific assistance services are also available. The ChargeNow service provides cash-free access to an extensive partner network of charging stations and billing of the charging costs with the ChargeNow card. The mobility service ParkNow Longterm, meanwhile, makes it easier to find a parking space or locate and book a parking spot with charging facilities.

Wide-ranging equipment options.

The comprehensive standard specification of the BMW X5 on the plug-in hybrid model is extended to include the Navigation system Professional as well as an auxiliary heating and ventilation system. This is powered by electricity from the high-voltage battery or from the mains supply while charging. The BMW X5 xDrive40e additionally comes equipped as standard with the Adaptive Suspension Package Comfort including rear air suspension and Dynamic Damper Control. Beyond this, practically all the optional extras offered for the BMW X5 can also be specified for the plug-in hybrid model. The Design Pure Experience and Pure Excellence packages for the exterior and interior are also available for the BMW X5 xDrive40e, as are the M Sport package and the bespoke features from BMW Individual.

BMW

Prezzi:

Hybrid:

xDrive40e (313 CV):

Business: 72.295€

Experience: 78.795€

Luxury: 78.795€

-----

Finalmente hanno partorito.

2.0 Benzina da 245 CV + elettrico da 113 CV e cambio automatico ad 8 rapporti.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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