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Rolls-Royce Roadster (Notizie)


Pandino

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La famiglia Rolls Royce sarà presto composta da una roadster e da un SUV. Le indiscrezioni riportate dal magazine Car sono alimentate da alcuni sussurrii provenienti da Goodwood, fra cui la recente ammissione di Harald Krüger. Il responsabile del marchio ha infatti rivelato che “stiamo monitorando le attività dei nostri concorrenti. Regolarmente ci domandiamo quando ed in che modo agire, ma siamo consapevoli che la nostra riflessione è valida per tutti i segmenti e le nicchie di mercato”. Krüger ha dunque fornito un assist smarcante, che i giornali d’oltremanica hanno prontamente capitalizzato. Car è stato il primo ad indagare.

E’ quindi emerso che Rolls Royce sta valutando con estrema attenzione la politica industriale di Bentley, specie per quanto riguarda il SUV. A Goodwood parlano inoltre di una roadster con motore V16, frazionamento che per la doppia R non rappresenta certo una novità assoluta: V16 era infatti il prototipo 100EX e V16 era anche l’unità che i vertici del marchio ancor’oggi rimpiangono. Una fonte anonima rivelò infatti che la dirigenza ritenne “un errore” non realizzare il motore sedici cilindri, che avrebbe differenziato la Phantom dalla più ‘economica’ Ghost. Rolls Royce è quindi disponibile a riprovarci.

Il V16 potrebbe dunque trovare posto nel cofano di una esclusivissima roadster due posti, con telaio in alluminio – evoluzione dell’ossatura destinata alla prossima Phantom, attesa nel 2016 – e capote in tessuto, che Rolls Royce potrebbe dunque inserire al vertice della propria famiglia. Non dubitiamo infine che il motore V16 sarà destinato anche alla nuova Phantom

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Rolls-Royce Phantom V16 9.0 litri: non è mai abbastanza. | BMW News

L’auto dell’agente inglese più imbranato del globo, sarà una speciale Rolls-Royce Phantom equipaggiata con un possente V16 da 9.0 litri di cilindrata.

Rumors asseriscono che questo fosse il motore concepito originariamente per l’ammiraglia inglese, ma i clienti scelsero un meno “impegnativo” propulsore a 12 cilindri.

Già notato sul concept del 2004, Rolls-Royce 100EX Concept Car, questo propulsore era in grado di sprigionare una potenza di 700 CV ( 520 kW) ed una coppia monstre di 950 N m.

BMW non è nuova a questo tipo di frazionamento, dato che un suo progetto di fine anni ’80 (1987 per esser precisi) con nome in codice “Goldfish” proponeva un motore V16 da 6.65 litri alloggiato nel vano motore di una Serie 7 E32.

Tale propulsore era una versione “allungata” di 4 cilindri del V12 M70 che già equipaggiava la Serie 7, 32 valvole (SOHC), era in grado di erogare 408 CV (304 kW) ed una coppia di 637 N m.

   

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Ma V16 vuol dire fare due bancate da 8 cilindri,da quanto tempo non si vedeva una cosa del genere:o...Non vedo l'ora di sapere se la faranno...Ma quell'unità che dicono di rimpiangere quando è stata prodotta?io l'unica V16 che conosco è questa

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Alfista vecchio stile :mrgreen:

75 Turbo America

90 2.0 V6 Super

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riguardo al V16 BMW ho trovato questo in giro

the engineers and minds inside BMW certainly live to dream and it has never been more apparent than in regards to a said, “Secret Seven”. No, this post has nothing to do with Agent 007 and his infatuation with Bimmers, but rather an ambitious secret project involving a 7 Series by Dr. Karlhienz Lange, Adolf Fischer and Hanns-Peter Weisbarth.

All three individuals, Lange, Fischer and Weisbarth, were very senior and influential people at BMW during the mid-70′s and up through the early 90′s. Lange was responsible for powertrain developments, Fischer was involved with all obscure development projects and Weisbarth was most famously involved with the E31 8 Series coupe and E32 7 Series. It was from the mind of Lange that came the M70 5.0-liter V12 engine that was used in the 750i and the 750iL. So it only came natural that the Secret Seven project come from someone so ambitious. Lange instructed Fischer to explore the possibilities beyond the M70 engine. And it was from then that the Secret Seven project was born and BMW’s first V16 engine came into fruition.

Less than six months after Lange gave the go ahead on the project, Fischer had a complete (and production ready) 6.7 liter V16 engine on a dynamometer on Christmas Eve in 1987. Naturally the numbers on the V16 engine were nothing short of impressive boasting 408 bhp at 5200rpm and 461 ft lb of torque at 3900rpm, more than 100bhp and 100 ft lb torque than the 5.0 liter V12. Within the walls of BMW, the Secret Seven project was also known as the “Goldfish”. Reason being, the 7 Series sedan that the V16 engine was fitted into was a golden color so the project was christened the Goldfish. Now about that golden 7 series…. Naturally the addition of four more cylinders was going to cause some spacial issues when dropping into an unmodified E32 sedan. Obviously it was important for BMW to keep the modifications minimal, just in case there were ever any plans to bring the Goldfish into productions. Although no such promise existed as Lange told Fischer that although he wanted the project to be production ready, he couldn’t promise it would ever see the light of day.

Cylinder dimensions, measured 84x75mm bore and stroke, were kept the same as the original M70 motor and raised the dimensions of the motor from 4988cc to 6651cc. Also both valve lift and timing remained the same between the V12 and V16 engines as well as the 91mm distance between the cylinder bore centers. It literally was unchanged except for the addition of four extra cylinders. Why mess with success?!? Just add onto it! One of the most exciting things about the Secret Seven project probably lies within the gearbox…. it’s a six-speed manual! The gearbox was borrowed from an 8 Series coupe due to cost and timing of the project. Numbers on the saloon were certainly impressive, boasting a 0-60 time of 6.0 seconds flat and a top speed of 175 mph. Fuel economy, as one could imagine, wasn’t the greatest with city driving at 14 mpg and highway at 20 mpg, but this isn’t exactly a hybrid were talking about here.

In the prototype phase, the V16 was ready for full production and BMW did consider building a “Super 7″ of sorts but securing approval from the board was too far fetched and the V16 never saw a garage or driveway. As for the question if BMW will ever use a V16 engine in their lineup of large sedans? The answer is, most likely not. Reason being the economic climate and environmental consciousness of the day simple won’t allow it and would go against BMW’s “Efficient Dynamics” mantra for the present day. Unless they made a V16 hybrid…. but that would just me an oxymoron. The “Goldfish” or “Secret Seven” project is just a demonstration of some of the thinking that goes on behind the doors at BMW. Yes, there are enthusiasts behind those doors, probably thinking up more automobile bliss than one can imagine. It’s reassuring to know that BMW isn’t scared to push their engineers and designers to think beyond the standard and offer their public some of the finest automobiles on the road.

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