Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Quattro i veicoli testati, quasi tutti del gruppo Renault-Nissan. Partiamo dalla performance migliore, ottenuta dall'unica esterna a tal gruppo:

Chevrolet Trax

5 Stelle, 94% Adulti, 85% Bambini, 64% Pedoni, 81% Safety Assist

m1nyg25b1dql.jpg

Renault Captur

5 Stelle, 88% Adulti, 79% Bambini, 61% Pedoni, 81% Safety Assist

m1nyg24bl1qj.jpg

Dacia Sandero

4 Stelle, 80% Adulti, 79% Bambini, 57% Pedoni, 55% Safety Assist

m1nyg24bxsqm.jpg

Nissan Evalia

3 Stelle, 68% Adulti, 81% Bambini, 67% Pedoni, 55% Safety Assist

m1nyg24bm4qk.jpg

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Si, le 4 stelle sono dovute al risultato del test contro il palo, alla mancata segnalazione delle cinture posteriori, alla non chiara indicazione sulla disattivazione dell'airbag e alla protezione pedoni perchè la testa di bambini e adulti sbatte su zone rigide:

Dal sito euroncap Dacia Sandero | Euro NCAP - For safer cars

Protezione dei adulti

The passenger compartment remained stable in the frontal impact. Dummy readings indicated good protection of the knees and femurs of the driver and passenger. Dacia showed that a similar level of protection would be provided for occupants of different sizes and to those sat in different positions. In the side barrier test, protection of the chest was adequate and that of the other body regions was good. However, in the more severe side pole test, dummy readings of chest compression indicated weak protection of the chest. The seat and head restraints provided marginal protection to the front seat occupants against whiplash injury in the event of a rear-end impact.

Bambini

Based on dummy readings in the dynamic tests, the Sandero scored maximum points for its protection of the 18 month dummy, sat in a rearward-facing restraint. Forward movement of the 3 year dummy, sat in a forward-facing restraint, was not excessive in the frontal impact. In the side impact, both dummies were properly contained by the shells of their restraints, minimising the likelihood of dangerous head contact with parts of the car interior. The passenger airbag can be disabled to allow a rearward-facing restraint to be used in that seating position. However, information provided to the driver regarding the status of the airbag is not clear and the system was not rewarded.

Pedoni

The bumper scored maximum points for the protection offered to pedestrians' legs. However, the front edge of the bonnet offered poor protection to the pelvis area. In those areas where a child's head might strike the bonnet, adequate protection was offered but it was mostly poor in the areas likely to be struck by the head of an adult.

Dispositivi di sicurezza

Electronic stability control is standard equipment and passed Euro NCAP's test requirements. A seatbelt reminder is provided for the front seats but no system is available in the rear.

el Nino

Modificato da el Nino

[sIGPIC][/sIGPIC] I sogni a volte si avverano. Tu sei il mio.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.