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Inviato
The Chevrolet Volt's 38-mile electric range leaves something to be desired, despite being able to run nonstop for hundreds more miles when the range-extending gasoline generator kicks in. General Motors CEO Dan Akerson has recognized this and let slip that he wants to see the next-generation Volt get a significant electric-range increase, Bloomberg reports in a recorded interview with Akerson. The CEO says significant to him means 20 percent - "50 to 60 miles, or more," he adds - and remarks that the range improvement could be a reality in three or four years. It's a much bigger deal than the mid-cycle increase that the 2013 Volt got:three electric miles thanks to a half-kWH battery capacity increase.

In a less explicit statement about the next-gen Volt's electric range, but still in context of the expected 20 percent increase, Akerson also tells Bloomberg that he hopes to see breakthroughs in battery technology that could further reduce cost and increase performance over the next couple of years. Already, the Volt's 16.5-kilowatt-hour battery's initial $800 per kWh price has dropped significantly due to volume and improvements in battery technology, according to Akerson. That's without mentioning the current cost to produce a battery, of course.

Last spring Akerson said that GM hopes to trim $10,000 from the Volt's price, currently at $39,145, through cost reductions. The goal is halfway met with the recent announcement of a $5,000 price drop for the 2014 Volt, which Akerson confirms in the interview was possible through "some cost savings by virtue of the evolution of the [battery] technology." Feel free to watch listen to the video below for more details.

autoblog.com

Finalmente una dichiarazione fondata in questi giorni di ciarpame mediatico: il CEO di GM, Dean Akerson, ha parlato ai microfoni di bloomberg (cliccate per il video) affermando che la futura generazione di Volt riuscirà a percorrere dagli 80 ai 100km circa nella sola configurazione elettrica, cioè il 20% in più di quanto non faccia adesso.

Prevista tra 3 o 4 anni, dovrebbe anche costare 10.000$ in meno dell'attuale Volt (che in America, per il M.Y. 2014 beneficierà anche di un taglio di 5000$ dal listino attuale).

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

  • 8 mesi fa...
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Inviato
L'attuale Ampera, però è praticamente più che un Flop :disp2: .

Dalle mie parti ne gira una, la vedo tutti i giorni :oddio: Potrebbe essere l'unica immatricolata in Italia (o quasi) :lol:

Questa nuova Volt non parrebbe male (a me piace pure l'attuale :§), potrebbe uscire bellina ma è ancora presto per dirlo.

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Inviato
forte quella spina elettrica che pende giù dal paraurti anteriore.. :razz:
Sembra fatto apposta (magari lo è :§ ) per far capire che è un'ibrida/elettrica, quindi "auto-figa".....

LanciaDeltaS4_open_mini.jpg.5d11965fd7512efc3fa6bdb812cce295.jpg 

Inviato

Quindi l'ampera l'hanno commercializzata per davvero? Quando fu presentata compilai il form sul sito per essere aggiornato sulla commercializzazione ma non si sono mai fatti vivi :lol:

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