Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

image.png.c90b7887e2906fe4a1d292dbbf740779.png

 

image.png.370531be0f6584ae62178f762f5c5989.png

 

Tesla has previously announced that it will build a new factory in Shanghai to produce its super-large commercial battery, Megapack. The announcement was made during a project signing ceremony held last weekend in Shanghai, attended by government officials and Tesla CEO Elon Musk. The new plant will supplement the capacity of the Megapack plant in California and will start construction in Q3 2022, with production expected to begin in Q2 2024.

Capacity planning

The Megapack battery is designed to act as a giant battery to help stabilize the energy network. Tesla says that each Megapack unit can store 3MWh of energy to meet the average one-hour electricity demand of 3,600 households. The new factory in Shanghai will initially produce 10,000 Megapack batteries a year, equivalent to about 40 GWh of energy storage, which will be sold globally.

China is an important market for Tesla, and the new factory will be its second global superpower storage plant after the one in California. Tesla has built a wholly-owned car factory in the suburbs of Shanghai, producing nearly 711,000 cars last year, accounting for 52% of its global production. However, Tesla’s growth in China has not been smooth, with the company’s price reduction in China causing dissatisfaction among car owners. The expansion of Tesla’s Shanghai plant has also been postponed.

Recruiting new employees

According to Qian Jiang Evening News, some of the recruitment posts in Tesla have been suspended on mainstream recruitment websites, with only high-level positions such as engineer, director, and manager available. The treatment of the seats is also prominent among the same types. Although there is no post of “general worker” pending on this recruitment website, it is reported that Tesla staff members revealed ordinary front-line workers’ revenue.

The base salary of 5K+ RMB (700 USD) per month, bonuses, allowances, overtime pay, and so on, earns 17 salaries in a year and nearly 120,000 RMB (17,400 USD) annually, an average of 10,000 RMB (1,400 USD) per month. According to the data of the Shanghai government, the average salary in Shanghai in 2022 was 96,011 RMB (14,000 USD), and Tesla was 20-25% higher than the average.

The new factory in Shanghai will be another production facility for Tesla, following the Shanghai Electric Vehicle Assembly Plant. The Megapack battery is an integral part of Tesla’s Secret Macro Plan, which predicts that about 46,200 GWh of fixed-energy storage batteries will need to be installed in the next 20 years.

 

(CNC)

 

 

Inviato
15 minuti fa, AlexMi scrive:

vediamo chi avrà ragione nel medio/lungo termine.

..temo il americano, perche con la sua strategia distrugge insieme con i cinesi (con i loro aiuti statali) la concorrenza che una volta non c'e piu. I 20Mio unite al anno di Musk sembrano surreale, ma questo pazzo lavora a questo target per raggiungere davvero con tutti i mezzi.

 

 

 

 

Inviato

Mah le vecchie case intanto fanno utili d'oro con i vecchi motori ice e li faranno ancora per un po' in Europa, per un bel po' in Usa e per parecchio nel resto del mondo. E con quegli utili ci possono finanziare l'elettrico. Musk si ritrova una concorrenza mostruosa in Cina e presto in Europa e Usa. Il calo dei prezzi non è stato fatto per aumentare i volumi ma per mantenerli e ancora non si sono visti tutti gli effetti sui margini. Vedremo sicuramente Tesla haun bel vantaggio ma come previsto prima o poi la concorrenza arriva 

Inviato

Per ora Tesla mantiene un vantaggio tecnologico sia dal punto di vista progettuale sia di assemblaggio. 

Se ci fai caso i concorrenti puntano quasi tutto sui lati peggiori di Tesla ( finiture, design interni ed assemblaggi), restando ancora lontani anni luce dai vantaggi ( efficienza, consumi, ecosistema ricariche) 

Archepensevoli spanciasentire Socing.

Inviato

Tesla se ci pensiamo non aggiorna quasi mai le auto (Model S è peggio di Challenger, uguale da sempre) ma pian piano mette accorgimenti per facilitarne la costruzione.

La pensata della giga-press per me è la svolta.

Mettere insieme le macchine secondo me gli costa meno che a tanti altri auto-maker, anche perché non hanno gli interni :D

 

A breve dovrebbero uscire i trimestrali se non erro, e ormai e' da un anno che, finalmente, è in utile.

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.