Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

image.png.8d1ac4bc86f23b2eda475ed1b0935bb2.png

 

BERLIN -- Tesla plans sweeping changes to its factory near Berlin, including extensions to its battery cell production, indicating that ramp-up plans remain underway despite a recent shift in focus to scaling up in the U.S.

Documents published by the local environment ministry and water authority on Wednesday showed the long list of modifications Tesla is planning to expand the site into Europe's biggest car factory.

Tesla wants to double annual capacity to 1 million cars and add 100 gigawatt hours of battery production at a plant, which opened in March 2022 in Gruenheide 35 km (22 miles) southeast of Berlin.

Modifications outlined in the application should become operational in the first half of 2024, according to the documents.

They include constructing a battery cell testing lab and extending water recycling.

The changes also include extensions or changes to existing parts of the facility such as the press shop and paint shop, as well as constructing new elements such as a material storage facility.

Tesla has faced objections from local people, mainly over environmental impact and water usage. The company sought to assuage local concerns with a question-and-answer session on Tuesday.

For the expansion, Tesla has committed to not using any additional water capacity, instead recycling the 1.4 million cubic metres of water it is licensed to use.

Local residents have until mid-September to file objections to the latest proposals.

When up to speed the plant would have a greater output than Volkswagen's Wolfsburg plant, which has an annual capacity of 800,000 vehicles but built just 400,000 cars last year.

Tesla currently produces around 5,000 cars a week in Grunheide and has not provided a timeline for ramping up output.

Lithium-ion cell output

Tesla had said in February this year that it was assembling battery modules at the plant and preparing to produce electrodes but had not yet begun doing so because it was focusing cell production in the U.S. to benefit from subsidies offered under the Inflation Reduction Act.

The documents said Tesla will produce lithium-ion cells in Gruenheide for use in electric cars and energy storage systems in various locations around the globe, with the expansion to include cell testing, new areas for mixing materials, and "all other processes and components for the production of anodes and cathodes."

 

(Reuters)

 

 

 

Inviato
6 minuti fa, Stellaris scrive:

Margine operativo al 9,6% soltanto…

Stanno prediligendo i volumi ai margini. Però questo dimostra che anche Tesla soffre la concorrenza. Comunque sempre crescita enorme tenendo anche conto che stanno investendo per l'uscita di nuovi prodotti 

Inviato
16 minuti fa, davos scrive:

Uscita la trimestrale, buona come fatturato e utili ma molto deludente sui margini passati dal 25% al 18%

Il mercato dell'auto è molto competitivo e sono comunque valori buoni.

Chi pensa di marginare di più forse è meglio che cambi mestiere e si dedichi ad altro.

  • Mi Piace 3
  • Grazie! 1
Inviato (modificato)
10 minuti fa, davos scrive:

Stanno prediligendo i volumi ai margini. Però questo dimostra che anche Tesla soffre la concorrenza. Comunque sempre crescita enorme tenendo anche conto che stanno investendo per l'uscita di nuovi prodotti 

 

Beh... se Tesla soffre la concorrenza... parliamo un attimo di quanto la concorrenza soffre Tesla...

Secondo me questo margine è il loro target e i prezzi scenderanno ulteriormente non appena potranno passare ai clienti i risparmi dati della semplificazione dei prodotti.

Modificato da gpat

In my courtyard: 2019 Maserati Ghibli 250cv GranSport, 2017 Alfa Giulia 150cv

Inviato (modificato)

Non è più così eccellente un margine sotto i 10% oggi… vediamo quanto fa Stellantis.

 

Infatti vendendo quasi il doppio di un anno fa… il risultato operativo addirittura scende… sono tutt’altro che numeri eccellenti in prospettiva…

Modificato da Stellaris
Inviato
40 minuti fa, Stellaris scrive:

Non è più così eccellente un margine sotto i 10% oggi… vediamo quanto fa Stellantis.

 

Infatti vendendo quasi il doppio di un anno fa… il risultato operativo addirittura scende… sono tutt’altro che numeri eccellenti in prospettiva…

Vediamo quante elettriche vende Stellantis e con che margine e quante ne vende Tesla

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.