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quanto ti piace la Porsche Macan 2013?  

106 voti

  1. 1. quanto ti piace la Porsche Macan 2013?

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  • 5 mesi fa...
Inviato

Perché l'alce è un animale troppo fico

7.7.jpg

Che l'elettronica perde i sensi

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Inviato

E' un suv potente con l'assettone da corsa, da qualche parte la coperta è corta: se arrivi a cannone imho ci può essere tutta l'elettronica che vuoi, ma qualcosa capita.

La mia paura è nelle situazioni normali, perchè vedendo in giro sti suvvoni, noto che le gomme nuove e ben tenute siano sempre meno..

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato
unconvinced.jpg

Sai che cosa diceva quel tale? In Italia sotto i Borgia, per trent'anni, hanno avuto assassinii, guerre, terrore e massacri, ma hanno prodotto Michelangelo, Leonardo da Vinci e il Rinascimento. In Svizzera hanno avuto amore fraterno, cinquecento anni di pace e democrazia, e che cos' hanno prodotto? Gli orologi a cucù.( O.Welles)

Inviato (modificato)

Forse il retrotreno stava per partire e l'esp per evitare il pendolo (e/o il possibile ribaltamento: auto a pieno carico) ha frenato la ruota anteriore SX.

La ruota essendo sterzata genera forza centripeta e sommando ad essa la forza frenante

cerchioad.jpgEllisse di aderenza del pneumatico

...ecco il bloccaggio (accidentale, oppure volontario nel caso di principio di ribaltamento)

Comunque, anche fosse un "bug" si risolve facilmente, come questo...

Modificato da ISO-8707
Inviato (modificato)

In realtà Porsche ha già risposto che:

The brake intervention shown in the video is a deliberately applied intervention to prevent the car from rolling over. This is called Active Rollover Prevention (ARP). The precise, momentary application of brake force to the front wheel at the outside of the bend down to the low slip range minimises cornering forces to avoid critical or instable driving conditions such as oversteer, rollover or detachment of the tyre from the wheel. Situations such as these may not be controllable by the driver.

The video shows that an understeer response is selected on purpose since it is significantly easier for the driver to control than oversteer. The function shown and the resulting driving response are explicitly desired to increase driving safety in such a highly dynamic driving manoeuvre.

In the SUV segment, Active Rollover Prevention (ARP) is state-of-the-art technology and is also used by other vehicle manufacturers.

The intensity of ARP intervention is dependent on vehicle speed and steering angle speed, among others. This means that ARP brake intervention is diminished accordingly at reduced vehicle speed or steering angle speeds. On the other hand, it means that the driving style adopted by Teknikens Värld was very demanding and resulted in the safety function being triggered.

Active Rollover Prevention is permanently active, irrespective of whether Porsche Stability Management (PSM) is on or off. If PSM is on, ARP intervention is significantly diminished since PSM brake interventions to stabilise the vehicle occur much earlier or are superimposed.

The function (ARP) is applied for a maximum of 300 milliseconds, depending on the driving situation. This short intervention ensures the directional stability of the vehicle. Lateral displacement is negligible. For this reason we do not regard this driving state as critical. As the video shows, lane changing can be completed stably and safely. What is more critical in this situation is if the vehicle were to roll over or the rear were to break away. The vehicle demonstrated none of these instable states (rollover, oversteer, wheel lift) at any time.

Porsche uses a comprehensive dynamics test programme which the Macan completed successfully. The driving manoeuvres performed include double lane change according to ISO, slalom with 10 x 18 metres and 10 x 36 metres, the VDA obstacle avoidance test which is very similar to the Teknikens Värld ”moose test”, and the NHTSA rollover safety test. All Porsche cars are designed for maximum safety based on these and other world-wide tests.

Hermann-Josef Stappen, Porsche

In pratica è un sistema che frena la ruota esterna alla curva ed è utilizzato per evitare il sovrasterzo, il ribaltamento e il distacco dello pneumatico da una ruota. A loro detta lavora bene perchè la manovra richiesta dal test dell'alce viene completata senza mettere in difficoltà il guidatore e con un trascurabile allargamento della traiettoria durante quei max 300 ms dell'intervento.

Fonte: http://www.carthrottle.com/porsche-has-issued-a-response-about-the-macan-moose-test-failure/

Modificato da Uomo dell'Ovest
Inviato

con una gomma non freschissima (e con questi bestioni vuol dire 10k-15k km) se l'asfalto non è perfetto sbatti con chi arriva dalla corsia opposta o fai la conoscenza del fosso.

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