Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

103406117749121695.jpg

Press Release :

 

Cita
Audi decides on development of Q1 as a new member of the Q family

 

  • Production of the new compact SUV as of 2016 at the plant in Ingolstadt
  • Audi CEO Rupert Stadler: “The Q1 is a key component of our growth strategy.”
  • Chairman of the General Works Council, Peter Mosch, welcomes the decision

 

Ingolstadt, December 2, 2013 – There is to be an addition to Audi’s Q model family. The Board of Management and the Works Council of AUDI AG today announced that a new model will roll off the assembly lines in Ingolstadt as of 2016: the Q1.

“The Audi Q1 is part of our broad-based SUV strategy. It is designed on the basis of the modular transverse engine concept and will round off our Q series at the bottom end,” stated Rupert Stadler, Chairman of the Board of Management of AUDI AG. As an attractive entry into the Q family, the new model will make a strong contribution to the company’s ongoing growth and will strengthen its international competitiveness. Audi is continuing its model offensive with the Q1; by 2020, the automaker will expand its product range from the current 49 to more than 60 models. By then, Audi will reach total unit sales of more than two million automobiles each year.

The decision to produce the new model will help to secure utilization of capacity at the main plant in Ingolstadt over the long term. At this site, Audi produces models in the A and B segments, namely the A3 and A3 Sportback and the A4/A5 family. Peter Mosch, Chairman of the General Works Council, welcomes the decision: “This is a clear commitment to Ingolstadt as a production site. We will continue to make all efforts to develop the plant even further as the leading technological site of the Audi Group.” The decision on the new model is regarded as proof that employee codetermination secures jobs and that the internationalization of the Audi group is not taking place at the expense of the sites in Germany.

The Q family currently comprises the Audi Q3, RS Q3, Q5, SQ5 and Q7. The Q5 is the global market leader in its direct competitive environment. This year, Audi had already delivered 194,430 units of the Q5 to customers by the end of October, which is 17 percent more than in the prior-year period. Approximately 230,000 units of this model are planned to be built in 2013, which is more than half of the total Q volume. The proportion of the company’s total production volume accounted for by SUVs will be about 28 percent this year, and is planned to rise to more than 35 percent by 2020. Overall, Audi has produced and delivered to customers more than 1.5 million automobiles of the Q family since the market launch of the first SUV in 2006.

AUDI

Info e teaser ufficiali per quello che sarà il suv d'ingresso firmato Audi.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Teaser per un concept o per la vettura di serie? Interessante la nervatura in fiancata, ora bassa. Anche con la Golf la nervatura laterale è bassa.

Comunque il teaser promette bene, decisamente elaborata.

Fai parte della comunità LGBT+ o vorresti supportarci? Iscriviti alla nostra pagina su Instagram: @motorpride_it

🏳️‍🌈

Inviato

Domandona...Q3 è un seg. C (come Tiguan se non erro), quindi questa dovrebbe essere un gradino sotto (seg. B). Una A1 rialzai per intenderci. In casa Vw c'è solo la Crosso Polo se non erro, mentre sotto c'è la up! rialzai. A questo punto mi chiedo come vorranno inserire la Taigun in futuro.

el nino

[sIGPIC][/sIGPIC] I sogni a volte si avverano. Tu sei il mio.

Inviato
Teaser per un concept o per la vettura di serie? Interessante la nervatura in fiancata, ora bassa. Anche con la Golf la nervatura laterale è bassa.

Comunque il teaser promette bene, decisamente elaborata.

La Nervatura si chiama Torpedo Linie. Non sará comunque cosí bassa. A differenza della Golf, dove la Nervatura é uno sbalzo.

Strano che nessuno abbia la mancanza della terza finestra.

T!

Factum abiit, monumenta manent.
Inviato
Domandona...Q3 è un seg. C (come Tiguan se non erro), quindi questa dovrebbe essere un gradino sotto (seg. B). Una A1 rialzai per intenderci. In casa Vw c'è solo la Crosso Polo se non erro, mentre sotto c'è la up! rialzai. A questo punto mi chiedo come vorranno inserire la Taigun in futuro.

el nino

Ma la versione Audi della Tiguan non è la Q5?

Fiat Tipo S-Design 1.4 120 cv

Inviato
Q5 è più grosso e non ha un "parente" nella gamma Volkswagen.

Che la Q5 sia più grossa del Tiguan non l'avrei mai detto.:shock:

Anche perché sul Tiguan ci sono salito molte volte e non è affatto piccolino. :)

Fiat Tipo S-Design 1.4 120 cv

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.