Vai al contenuto

Lamborghini Huracán LP 610-4 2014


Pandino

quanto ti piace la Lamborghini Huracan?  

140 voti

  1. 1. quanto ti piace la Lamborghini Huracan?

    • • Molto
      99
    • • Abbastanza
      26
    • • Poco
      13
    • • Per niente
      2


Messaggi Raccomandati:

mha sinceramente è una bella macchina, per carià, e con quelle proporzioni non poteva essere di sicuro tozza, o sproporzionata. Però è la fotocopia della Aventador in piccolo, cioè fantasia zero. Qui si vede l'influenza del gruppo VW che ora, oltre alle Audi, si mette a fotocopiare anche le Lambo.

Ripeto è un'auto molto bella, sportiva ed aggressiva, però preferisco di gran lunga l'approccio che ha la Ferrari come design, cioè ogni Ferrari ha una personalità unica e non è la fotocopia ingrandita, o rimpicciolita di un altro modello del cavallino, come invece sta facendo Lambo sotto la gestione Audi.

:pen:

A me pare invece che ultimamente Ferrari abbia intrapreso proprio questa strada... :pz

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 255
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

I più attivi nella discussione

Sarebbe l'erede della Gallardo?

Comunque il nome è bello, lo capiranno in pochi, ma molto indicativo.

Stilisticamente continuano a sviluppare il solito stile (che a me sta un po' stancando), ma la vettura mi piace ed ho l'impressione che abbiano cominciato ad ammorbidirne le linee.

Huracan era un toro messicano a quanto pare...

Link al commento
Condividi su altri Social

Comunque sembra che ci sia nel nome un'apostrofe tra la l'ultima "a" e la "n" :pen: ... o forse è un accento. :pen:

Modificato da Quo.Lore

"But before the most charismatic car maker of them all finally went, they left us with a final reminder of what they can do, when they try" (Jeremy Clarkson, Top Gear)

Link al commento
Condividi su altri Social

Finalmente, bentornata Lamborghini!

C'è sempre qualche forzatura che io mi sarei risparmiato in nome di una maggior eleganza/pulizia, ma in generale molto molto bella.

Fiat Panda 1.2 Easy 2019 | Fiat 500L Sport 1.4 95cv GPL 2021 | Lancia Ypsilon 1.2 Gold 2018 | Moto Guzzi Le Mans 1976

Link al commento
Condividi su altri Social

mi sembra di vedere una certa tendenza a tornare alle linee morbide da parte delle supercar (per capirci fine anni 90).

Ad esempio la f12 è più classica della 599,la fiancata della LAFerrari mi ricorda quella della f50..

E questa mi richiama la calà :D

PETIZIONE 125 in Superstrada e Autostrada

La Desmosedici è una moto difficile, quando dai gas vibra e si muove, ma è una sua prerogativa perchè se non ti fai spaventare vedi che tutto funziona. [Casey Stoner]

Link al commento
Condividi su altri Social



The new Lamborghini Huracán LP 610-4: A new dimension in Luxury Super Sports Cars

- Innovative technology and absolute performance redefine the super sports car experience
- Pure and powerfully dynamic design language
- New V10 with 610 hp, acceleration from 0-100 km/h in 3.2 seconds, top speed of over 325 km/h
- From January 2014: private preview events for qualified prospects

Sant'Agata Bolognese, 20.12.2013 -- A new era is beginning for Automobili Lamborghini and the luxury super sports car segment: with the brand new Huracán Lamborghini is not only presenting the successor to the iconic Gallardo, but is also redefining the benchmark for luxury super sports cars in this segment. With its pure and unique design, an innovative technology package, outstanding dynamics and excellent quality, the Huracán offers a super sports car experience on a whole new level. The Huracán combines absolute performance with easy-todrive road behavior and both luxurious and sport-oriented finish. With the Huracán, Lamborghini is taking a big step into the future, and enhancing the brand's illustrious history with the next automotive legend.

Starting from January 2014 the Huracán will be the protagonist of over 130 private preview events in more than 60 cities throughout the world. The Lamborghini Huracán will make its world public debut at the Geneva Motorshow 2014.

Name

With a total volume of 14,022 cars produced, the Lamborghini Gallardo has been the most successful Lamborghini ever and, in its ten-year lifecycle, lifted the Lamborghini marque to a whole new level. Its successor, the new Huracán, has been developed from scratch down to the very last detail and, like the Gallardo and most other Lamborghini models, derives its name from the world of bullfighting. The fighting bull Huracán of the Spanish Conte de la Patilla breed was known for his outstanding courage and strong sense of attack. He fought in Alicante in August 1879, showing his unrelenting character and remaining defiant and invincible, thus entering into the legend of fighting bulls' history.

Design

The new Huracán revolutionizes the design language of the Gallardo and is pure in its lines: precise technology and top level craftsmanship meet an audacious design with sharp edges, monolithic and sculptured volumes and precise surfaces. The starting point is the silhouette of the Huracán, born out of the desire of creating an automobile, whose profile is defined by only one line that merges the front with the cockpit and the rear of the car. The lateral windows come together to create a hexagonal form inserted like a glass jewel in the car's profile.

Also by night is the Huracán unmistakably a Lamborghini. Not only are the main headlamps equipped with full LED illumination, but all other light functions also feature state-of-the-art LED technology as a standard feature for the first time in the segment.

Interior

The interior is dominated by an innovative cockpit. A 12.3 inch full-color TFT instrument panel delivers all car information to the driver, from rev counter to navigation maps and infotainment functions, and can be configured by the driver in different setups. Fine Nappa leather and Alcantara distinguish the interior, with several color combinations offered to ensure broad individualization options. The design of dashboard and central tunnel underline a new lightness in the interior. Superb craftsmanship guarantees the highest quality and sense of luxury throughout.

Chassis and powertrain

Systematic lightweight design and Automobili Lamborghini's extensive expertise in carbon fiber come together in the Huracán's new hybrid chassis -- an integrated structure of carbon and aluminum elements. With a dry weight of 1,422 kg it enables not only the excellent power-to-weight ratio of just 2.33 kilograms per horse power, but also guarantees race-car precision with outstanding stiffness.

The new 5.2 liter V10 engine delivers a maximum power of 448 kW / 610 HP at 8,250 rpm and a maximum torque of 560 Nm at 6.500 rpm. In the new ''Iniezione Diretta Stratificata'' (IDS), direct and indirect gasoline injections are smartly combined. This results in more power and torque with lower fuel consumption and emissions compared with the Gallardo V10 engine. The top speed of over 325 km/h and the acceleration from 0 to 100 km/h in 3.2 seconds and to 200 km/h in 9.9 seconds only partially describe the dynamic experience at the wheel of the Huracán. Also thanks to the Stop & Start technology, the combined EU consumption figure has been further reduced to 12.5 liters per 100 km (290 g/km CO2 emissions). The engine complies with EU6 emissions regulation.

Driving dynamics

The power of the V10 engine is brought to the road via the new 7-speed dualclutch transmission ''Lamborghini Doppia Frizione'' (LDF) and fully electronically controlled four-wheel drive system. The different driving modes of the Huracán can be selected via a driving dynamics selector switch in the steering wheel - from traction-oriented on the road to extreme performance on the race track, with three setups of the dynamics system: STRADA, SPORT and CORSA. The different modes ensure extensive modification in road behavior of the Huracán. In particular they influence the set-ups of several systems, such as the gearbox and engine behavior, the sound, the four-wheel-drive system and electronic stability control. The Huracán's carbon-ceramic brakes are a standard feature for consistently superb braking performance. The ''Lamborghini Dynamic Steering'' variable steering ratio system and magneto-rheologic suspension damper control are both available as options for further customization of the Huracán's dynamic behavior. They are also calibrated via the three different dynamic set-ups.

The Huracán is produced at the Automobili Lamborghini headquarters in Sant'Agata Bolognese on an entirely newly-equipped production line. Delivery to the first customers is planned for spring 2014.


http://www.autoblog.com/2013/12/20/lamborghini-huracan-lp-610-4-revealed-official-photos/#continued Modificato da AleMcGir
Link al commento
Condividi su altri Social

Rispetto alle ultime Ferrari "Mazinga style", preferisco la pulizia di questa Lamborghini, soprattutto perchè hanno evitato di travasare gli eccessi delle ultime concept, che tutto sembravano meno che automobili. C'è un'evidente similitudine con la Aventador, ma forse la maggiore compattezza la fa sembrare meno "esagerata". Avrei forse osato di più, con un monofaro posteriore, ma se già si potrà optare per le lamelle al posto del vetro, ci sarà quel "guizzo" in più. Una cosa che preferisco nettamente delle Ferrari rispetto alle Lambo sono gli interni. Qui, per quanto ben realizzati, vedo troppo grigiume e un design freddino, quando per me la supercar deve trasmettere la sua esclusività anche quando si è seduti al posto di guida.

el Nino

[sIGPIC][/sIGPIC] I sogni a volte si avverano. Tu sei il mio.

Link al commento
Condividi su altri Social

Volumi fantastici, i dettagli non mi convincono appieno però.

Forse si vede un pò troppo la mano Audi?

btw interni effettivamente un pò troppo racing e freddini visti così seppur disegnati bene, ma sono gusti.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.