Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

438968228654538327.jpg

6468465441242366703.jpg

17433552231732511909.jpg

537377970162019309.jpg

Press Release :

  • Two new option packs available for the Land Rover Defender highline XS derivatives available from quarter three 2014
  • Ebony headliner now standard on XS derivatives including the new Hard Top XS
  • Contrast leather premium seats and privacy glass now available to order as options on XS derivatives

Whitley UK, 19th February 2014 – This year’s Geneva Motor Show sees the launch of two new distinctive option packs – the ‘Black Pack’ and ‘Silver Pack’ – for the iconic Land Rover Defender. Defender will also benefit from a suite of optional features including a new aluminium finish to the vehicle’s side runners, contrast finish leather seats, privacy glass and, for the first time, an ebony Alston headliner which brings a touch of luxury and prestige to the rugged legend.

Two new option packs for the highline Land Rover Defender XS

Black Pack – This pack features a Santorini black finish, which is applied to the roof, grille, grille surround, headlamp surrounds, wheel arches, ‘Defender’ bonnet script and interior facia. Privacy glass and an ebony Alston headliner lend the vehicle added visual drama. The black pack will be available with two wheel variations – a gloss black Sawtooth alloy wheel and a new gloss black heavy duty wheel.

Silver Pack – The silver pack adds a bright Indus silver finish to the contrast roof (either body colour or contrast), which is complemented with the same finish to the grille surround, headlamp surrounds and facia. The vehicle also features the Dual Finish alloy wheels as standard and a bright light pack incorporating white tail and indicator lights.

Additional features

Defender derivatives are now available with the option of privacy glass. The option – standard as part of the black pack adds darkened glass to second and third row windows on the Station Wagon and to the alpine light and rear quarter light windows on Hard Top XS. Due to visibility regulations the rear door retains its standard glass.

The new ebony Alston headliner on XS derivatives has a dramatic effect on the interior of the Defender, and complements the feel and style of the black pack option perfectly. More traditionally seen on the Range Rover, this headliner brings an element of elegance to this off-road icon.

To improve the flexibility of these extensive personalisation options for Defender, a new finish will be available on the vehicle’s side runner. Painted silver, in contrast to the black side runner currently available, it is the perfect partner for customers opting to take the silver pack.

Defender is now available with optional contrast leather premium seats, which feature Windsor leather inserts, and a choice of three colourways; Ebony/Pimento, Ebony/Tan or Ebony/Lunar. If specified, this theme is also continued through to the second and third row seats on Station Wagons. To complete the look, the front centre stowage compartment features the contrast leather highlights.

Dynamic Stability Control

All UK specification Defender 90 and 110s are fitted with ABS and Dynamic Stability Control (DSC) as standard. ABS will also be available for the first time on all 130 wheel base Defender models from quarter three 2014.

Land Rover

Anche qui niente di realmente innovativo, se non erro.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Anche qui niente di realmente innovativo, se non erro.

Lì dentro l'unica cosa innovativa è il lettore CD...:mrgreen:

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Non avevo mai fatto caso prima d'ora ai comandi della climatizzazione: sono terribilmente simili a quelli montati sulla Fiat Uno.

Un'automobile ruggente, che sembra correre sulla mitraglia, è più bella della vittoria di Samotracia.

Filippo Tommaso Marinetti

Link al commento
Condividi su altri Social

Non avevo mai fatto caso prima d'ora ai comandi della climatizzazione: sono terribilmente simili a quelli montati sulla Fiat Uno.

Considera che ha trent'anni pure lui...

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Non avevo mai fatto caso prima d'ora ai comandi della climatizzazione: sono terribilmente simili a quelli montati sulla Fiat Uno.

Tanto non saranno praticamente mai usati.:mrgreen:

Come dire... La climatizzazione non è proprio uno dei punti forti di quest'auto.

Per me una black pack coi lattoni neri e le gomme maggiorate, grazie. Sempre splendida.

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

Considera che ha trent'anni pure lui...

ne ha ben più di trenta... È nata nel '48 e si è evoluta continuamente.. Ero convinto che in qualche evoluzione si fosse provveduto anche al reparto comandi secondari...

Questa non è assolutamente una critica, anzi, mi piace moltissimo l'aspetto rude e demodè che lo caratterizza, anzi seguendo questo filone lo preferivo con la doppia panchetta longitudinale posteriore.

sono stato in giro per gli sterrati del'entroterra elbano, con un amico con un def con motore elaborato a 160cv, un mostro, con una coppia da tir! Si arrampicava ovunque senza dover mai ricorrere alla prima ridotta e con cinque persone a bordo..

Auto eccezionale

Un'automobile ruggente, che sembra correre sulla mitraglia, è più bella della vittoria di Samotracia.

Filippo Tommaso Marinetti

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.