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3.5JTB

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Rispetto a Golf VI, ma rispetto a Giulietta non sappiamo ;)

La cosa più strana, è che Giulietta 2010 tutto sommato piaceva. Giulietta 2014, no. Come é possibile?

Le concorrenti in questi 4 anni hanno avuto un'evoluzione che Giulietta non ha avuto?

Peugeot 4 anni fa vendeva 308, una pesante e bolsa auto, oggi produce 308, una divertente e leggera auto.

Ovviamente è il primo esempio che mi è venuto in mente.

I concorrenti non stanno a guardare, FCA a volte si.

1983 Citroen 2CV6 Charleston bordeaux/nera

2024 Alfa Romeo Tonale 1,5 160cv Sprint

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La QV attuale pesa, in ordine di marcia, 1320 kg http://www.alfaromeopress.com/download/2014/schede_tecniche/Scheda-tecnica-Giulietta-QV.pdf

Resta da trovare la scheda tecnica sul sito alfaromoepress per vedere il peso della vecchia, penso siano calcolati allo stesso modo

edit dedicato a Leon.

Giulietta ora e' al quarto anno, su 7 che fanno un po' tutti.

Non e' che si sono fermati, e' che sono usciti mentre gli altri erano a meta' ciclo di vita, e ora sembrano indietro.

Ma tre anni fa erano avanti, come la mettiamo? :pen:

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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Ma anche la vecchia era così.

e ne parlavano bene.

se oggi sono nel giusto, allora erano nel torto ieri?

come stato detto piu' volte, forse data la campagna stampa fatta sulla base dell' aspetto sportivo dell'auto, su associazioni con la 4C e sul prezzo lievitato i giornalisti si aspettavano un comportamento diverso del veicolo. Sopratutto considernado quello che fa la concorrenza.

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Vabbuò ragassuoli, alzo le mani definitivamente.

evidentemente limite mio che smusso tutto quello che è proclama, in un senso o nell'altro :)

Se il conce me la ritira (dubito), vedrò di evolvermi con un bel prodotto teutonico....

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

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La QV attuale pesa, in ordine di marcia, 1320 kg http://www.alfaromeopress.com/download/2014/schede_tecniche/Scheda-tecnica-Giulietta-QV.pdf

Resta da trovare la scheda tecnica sul sito alfaromoepress per vedere il peso della vecchia, penso siano calcolati allo stesso modo

edit dedicato a Leon.

Giulietta ora e' al quarto anno, su 7 che fanno un po' tutti.

Non e' che si sono fermati, e' che sono usciti mentre gli altri erano a meta' ciclo di vita, e ora sembrano indietro.

Ma tre anni fa erano avanti, come la mettiamo? :pen:

ehm... Golf in 7/8 anni finisce due serie... :D

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ehm... Golf in 7/8 anni finisce due serie... :D

Golf

Prima serie (1974-1983) -> 9 anni

Seconda serie (1983-1992) -> 9 anni

Terza serie (1991-1997) -> 6 anni

Quarta serie (1997-2003) -> 6 anni

Quinta serie (2003-2008) -> 5 anni

Sesta serie (2008-2012) -> 4 anni

Settima serie (2012->)

Ti lasci confondere dalla 6, che è durata uno sputo.. ma se conti che era un restyling della V, scopri che la V e' durata in pratica 9 anni.

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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Golf

Prima serie (1974-1983) -> 9 anni

Seconda serie (1983-1992) -> 9 anni

Terza serie (1991-1997) -> 6 anni

Quarta serie (1997-2003) -> 6 anni

Quinta serie (2003-2008) -> 5 anni

Sesta serie (2008-2012) -> 4 anni

Settima serie (2012->)

Ti lasci confondere dalla 6, che è durata uno sputo.. ma se conti che era un restyling della V, scopri che la V e' durata in pratica 9 anni.

#chettedevodi #chairaggione #lodicepure #ammiocuggino :D :D :D

toh... sono diventato pilota ufficiale.. :pen:

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Non capisco come possa essermi sfuggita questa breve review della nostra Giulietta QV 2014 ...:mrgreen:

First Drives

11 June 2014 11:35

The Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde is much faster to drive than it is to say. The flagship version of the VW Golf GTI and Ford Focus ST rival has been treated to a batch of tweaks for 2014, but the most notable is the arrival of the dual-clutch gearbox lifted straight from the seductive 4C sports car.

So the Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde is dual-clutch only?

Yes. It is available exclusively with paddle-shifters as Alfa follows the likes of the Renaultsport Clio and Ferrari 458 Italia in having no manual option. The six-speed stick is gone, and the dual-clutch is now fitted to the 1742cc (badged 1750) four-cylinder intercooled, turbocharged engine that’s been given an aluminium block and 237bhp for the 4C.

That means the Giulietta QV now has 5bhp more than before, and combined with that gearbox, uses less fuel and accelerates faster. Read on for our full Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde review.

Is the Alfa Cloverleaf faster?

On paper, yes: it now covers 0-62mph in 6.0sec – 0.8sec better than the old version, and while that makes it faster than a Ford Focus ST, it’s still shaded by cars like the VW Golf R, Seat Leon Cupra R and the Renaultsport Megane. The dual-clutch transmission has allowed Launch Control for the first time, too, which will hold revs at 3750rpm before a snappy but not exactly gunshot take-off.

So while its acceleration is competitive, its £28k kick-off price – a £3k hike that makes it near identical to the evergreen Golf GTI's price – isn't.

The Alfa’s asking price includes the QV’s headlamp surrounds, unique front and rear bumpers, 18in alloys and a 10mm drop in ride height, as well as Bluetooth and sat-nav on a 6.5in touchscreen inside.

Yet for that money, you could have yourself the much more potent Subaru STI or Seat Leon Cupra R. Worse still, of you pay £30k for the ‘Launch Edition’ of the Alfa (which gets cosmetic changes including matt paint, and will be limited to 999 units globally) and the three-door manual Golf R comes up again, weighing in with its 5.1sec 0-62mph time. The Alfa’s picked an almighty fight…

What’s the Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde like to drive?

This is not a sharp, track-honed hot hatch. Sure, the engine has character in spades with a bassy idle and makes a great noise under load, but it’s noisy around town as it resonates through the cabin at slow speed. Alfa’s worked on the intake of the engine to give a good soundtrack, but it borders on annoying at slower speeds.

That’s when you’ll notice the ride: it’s firm, as a sports or performance car’s should be, and the basic, underlying ride is good. Hit a bump, though, and there’s too much crash into the cabin; feed it some revs, and the woeful body control can’t match the eager response of that engine.

The gearshifts, too, aren’t as smooth as they should be. Gearshift speed, which is claimed to be ‘faster than a human,’ is okay. The dual-clutch transmission has allowed Launch Control for the first time, too, which will hold revs at 3750rpm before a snappy but not exactly athletic release, despite the 251lb ft of torque being on hand from 2000rpm. But this is not a reactive, obedient corner carver: more a swift, fast version of a wobbly hatch.

Why doesn’t it handle?

Alfa has not made any change to the QV’s suspension since last time around. There’s no weight improvement, either: the engine’s alloy block saves 20kg, but the gearbox is conversely 20kg heavier, so the 2014 dual-clutch Giulietta QV carries the same 1320kg as the 2013 manual transmission version. You win some, you lose some…

That means it’s hampered by body roll that makes changes of direction sloppy, and the excessive lean into corners also shows up the lack of front-end grip: those smart-looking sport seats fail to convince otherwise. It’s easy to make the tyres screech without meaning to.

There’s a set of four-piston Brembo brakes up front, and they’re reasonably progressive and not light-switch bitey like you may expect. Nor do they squeal under pressure – but then, the QV won’t be going that fast anyway.

Verdict

Beauty is subjective, but the Giulietta has style that perhaps no other hatch can match. Yet it’s outgunned in terms of equipment, speed, running costs and even emotion – that GTI badge has immense pull for VW – as well as price. Thankfully Alfa’s future is rear-wheel drive. The Giulietta Quadrifoglio Verde merely maintains the status quo for the Italian brand.

da CAR's website, car news & car reviews | First drives & car information | CAR magazine online

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