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autoweek.nl

Press Release :

  • Bentley to introduce plug-in hybrid technology to the luxury market
  • Additional performance and efficiency without compromise to luxury
  • Bentley Hybrid Concept showcases the technology in flagship Mulsanne
  • First application of hybrid power available in 2017 in the Bentley SUV

(Crewe, England. 9th April 2014) Bentley is envisioning a powerful and even more efficient future with the Bentley Hybrid Concept – a technology showcase that previews Bentley’s first plug-in hybrid model, set to be a dedicated version of the all-new SUV available in 2017. The Bentley Hybrid Concept will be on display at the Beijing International Automotive Exhibition on Sunday 20thApril.

As the first luxury brand to present a plug-in hybrid, Bentley leads the way in bringing new powertrain choice to the luxury automotive sector. Dr Wolfgang Schreiber, Chairman and Chief Executive of Bentley Motors, comments:

“There is no doubt that plug-in hybrid technology is true to Bentley’s values of outstanding luxury and effortless performance. Combining our renowned engines with electric power reinforces and enhances both principles, and so we will gradually introduce this powertrain across our model range. By the end of the decade, at least 90% of our production will be available as a plug-in hybrid. We are proud to be pioneering these developments in the luxury sector.”

The Bentley Plug-in Hybrid System

Through Bentley’s hybrid system, customers will have a wider choice of modern, powerful and efficient powertrains. The plug-in hybrid system will offer a power increase of up to 25% together with a 70% reduction in CO2 emissions, both without any compromise to the exquisite luxury, timeless design and industry-leading refinement for which Bentley has become renowned. Bentley hybrids will also be capable of driving at least 50 km on electric power alone, allowing for emissions-free city driving with the option of enhanced performance on the open road.

The Bentley Hybrid Concept

The Bentley Hybrid Concept is based on the flagship model in the Bentley family, the Mulsanne, to show that hybrid technology enhances even the pinnacle of luxury and performance. Copper is used as an exterior and interior styling element to highlight the car’s electrical veins, including copper details to the headlamps, radiator shell bezel, brake calipers, feature line details and badges. Copper accents continue in the cabin, with inserts to the hand-crafted veneers fascias, switch bezels and instruments. Copper cross?stitching to the Mulliner Driving Specification diamond-quilted interior provides the finishing flourish.

Beijing International Automotive Exhibition

The Bentley Hybrid Concept is joined on the new Bentley show stand in Beijing on 20th April by three other members of the road-car family. The new Flying Spur V8 makes its Chinese debut, as a new member of the already-renowned Flying Spur family capable of over 500 miles on a tank of fuel. The new and enhanced 206 mph (331 km/h) Continental GT Speed – the fastest production Bentley ever, with 635 PS and 820 Nm of torque – also makes its Far East debut, along with the new Continental GT V8 S.

Bentley

ça va sans dire, Pechino (e, si, si chiama proprio Hybrid Concept).

Quegli inserti color rame sono un pugno nell'occhio :disp2:

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

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Ibrida plug-in.

Che senso ha una Bentley del genere?

D'accordo che il motore elettrico da un boost non da poco, però su un motore da 6 litri e passa non vedo cosa possa aggiungere in termini di prestazioni "palpabili".

Scartata l'ipotesi "risparmio carburante", non è il caso di spiegare perchè, propenderei per: "dobbiamo abbassare la CO2 media dei nostri modelli".

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Ibrida plug-in.

Che senso ha una Bentley del genere?

D'accordo che il motore elettrico da un boost non da poco, però su un motore da 6 litri e passa non vedo cosa possa aggiungere in termini di prestazioni "palpabili".

Scartata l'ipotesi "risparmio carburante", non è il caso di spiegare perchè, propenderei per: "dobbiamo abbassare la CO2 media dei nostri modelli".

Rotondità di marcia, al posto di mettere un diesel del menga sotto al cofano :D

   

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Come elettrico puro sarebbe stato utilità zero, in effetti, visto che avrebbe avuto bisogno di un rimorchio solo per le batterie. L'ibrido, invece, può avere senso perché l'elettrico ha una marcia molto fluida, è silenziosissimo e praticamente non vibra: perfetto alle velocità più basse. Quanto al plug-in, è una comodità: parti la mattina con l'auto "col pieno", esci dalla villa sull'oceano in perfetto comfort e poi, su strada, parte il benzina.

Detto questo esteticamente la trovo molto discutibile...

Sotto i 6000rpm è un mezzo agricolo.

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