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Alfa Romeo Giulia 2015 - Progetto 952 (Notizie - Spy)


The Summarizer

Messaggi Raccomandati:

Few things are odd from the plan.

I doubt they will offer a 2.2 diesel with 120 HP, it does not make a sense. Logical solution in that case will be to use 1.6 diesel for it but with that we can open new debate. If know that 1.6 and 2.0 came for the same engine family than logical solution would be to offer them both for longitudinal orientation. Let's say 1.6 with 120 HP and 320 Nm and 2.0 with 150 Hp and 380 Nm for future Giulia.

That will leave open door for 2.2 diesel because if it has aluminium block it will have less weight than current 2.0 and if it will have 450 Nm of torque with ~190 HP.

For me it will not be odd if they choose to not offer 3.0 V6 diesel in Giulia. Currently there is to to small capacity in VM's plant. So if they are going to make 2.2 diesel with two turbines and ~230 Hp and ~500 Nm (limit with both ZF 8HP45 and 8HP50 for diesel engines).

I do not believe they will offer 1.4 FIRE in midsize sedan. I think they are testing it for some other/future cars.

What's odd to me is to see that almost nobody is talking about 1.75 Tbi for next Giulia. I doubt they put all that money for development of new version with aluminium block just to use in 4C and Giulietta QV.

Also I believe it will be a 3.0 V6 whether it will be Italian or American block. Even if they use Italian block for most powerful versions I think it has enough high deck for 3 liter displacement.

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Few things are odd from the plan.

I doubt they will offer a 2.2 diesel with 120 HP, it does not make a sense. Logical solution in that case will be to use 1.6 diesel for it but with that we can open new debate. If know that 1.6 and 2.0 came for the same engine family than logical solution would be to offer them both for longitudinal orientation. Let's say 1.6 with 120 HP and 320 Nm and 2.0 with 150 Hp and 380 Nm for future Giulia.

That will leave open door for 2.2 diesel because if it has aluminium block it will have less weight than current 2.0 and if it will have 450 Nm of torque with ~190 HP.

For me it will not be odd if they choose to not offer 3.0 V6 diesel in Giulia. Currently there is to to small capacity in VM's plant. So if they are going to make 2.2 diesel with two turbines and ~230 Hp and ~500 Nm (limit with both ZF 8HP45 and 8HP50 for diesel engines).

I do not believe they will offer 1.4 FIRE in midsize sedan. I think they are testing it for some other/future cars.

What's odd to me is to see that almost nobody is talking about 1.75 Tbi for next Giulia. I doubt they put all that money for development of new version with aluminium block just to use in 4C and Giulietta QV.

Also I believe it will be a 3.0 V6 whether it will be Italian or American block. Even if they use Italian block for most powerful versions I think it has enough high deck for 3 liter displacement.

i agree with you

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Alfa Romeo, addio ai “capannoni segreti” All'Irisbus di Modena il Centro progettazione - MOTORI

Alfa Romeo, addio ai “capannoni segreti”

All'Irisbus di Modena il Centro progettazione

Dopo un anno in sedi "protette", spesso senza finestre, la Skunk Works, ovvero la "Squadra puzzola" Alfa, trova casa. Fra gli ingegneri alcuni stranieri. Prosegue la ristrutturazione della fabbrica di Cassino.

Veridicità della notizia? Sarebbe molto bello, vorrebbe dire che l'Alfa è tornata nel vero senso della parola...

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Se come per il 1.6 JTDm da 105 CV di Giulietta, si mantiene una coppia specifica elevata (pari al 120 CV), allora anche il 2.2 JTDm potrebbe avere un senso anche come sfruttabilità.

Qualcuno parlava di 450 Nm...

Già fossero 400 Nm saremo ben sopra la media dei 2.0 TD delle altre case, il che significa davvero un bel andare nella guida di tutti i giorni, dove non si usa la potenza massima ;)

Anche a me ;)

Tuttavia c'è da notare che tale motore esiste già in versione longitudinale, visto che si tratta del propulsore che equipaggia la Fiat Spider :pen:

topb0wjo08beeuasy0kn.jpg

Non ditemi che il motore è completamente dietro l'asse delle ruote anteriori, questa cosa è un mio cruccio che scrivo sin dal 2008 in quanto ritengo fondamentale per battere la concorrenza fare qualcosa di più! Le masse sono più accentrale e il baricentro è più basso sebbene uno dei problemi che avevo riscontrato era l'altezza del cambio automatico Zf....

[sIGPIC][/sIGPIC]

Il mio sito "Gruppo Hainz": http://www.gruppohainz.it - I miei articoli su Automotivespace http://www.automotivespace.it/author/enzo/ - E quando ci sarà il nuovo sito di Autopareri anche su http://www.autopareri.com - I video del salone di Ginevra 2012 http://www.youtube.com/playlist?list=PL7CA738888644DB9

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Occhio che quella è un'altra macchina :mrgreen:

Doh!!

[sIGPIC][/sIGPIC]

Il mio sito "Gruppo Hainz": http://www.gruppohainz.it - I miei articoli su Automotivespace http://www.automotivespace.it/author/enzo/ - E quando ci sarà il nuovo sito di Autopareri anche su http://www.autopareri.com - I video del salone di Ginevra 2012 http://www.youtube.com/playlist?list=PL7CA738888644DB9

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Non ditemi che il motore è completamente dietro l'asse delle ruote anteriori, questa cosa è un mio cruccio che scrivo sin dal 2008 in quanto ritengo fondamentale per battere la concorrenza fare qualcosa di più! Le masse sono più accentrale e il baricentro è più basso sebbene uno dei problemi che avevo riscontrato era l'altezza del cambio automatico Zf....

Sulla mx5 che è una TP pura ha senso, ed è così, ma sulle altre auto anche della concorrenza è una cosa poco diffusa e spesso non voluta per via dell'eventuale albero della 4x4. Ferrari FF fa storia a sé

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

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Non ditemi che il motore è completamente dietro l'asse delle ruote anteriori, questa cosa è un mio cruccio che scrivo sin dal 2008 in quanto ritengo fondamentale per battere la concorrenza fare qualcosa di più! Le masse sono più accentrale e il baricentro è più basso sebbene uno dei problemi che avevo riscontrato era l'altezza del cambio automatico Zf....

Secondo Radio Scarpa, la macchina meccanicamente ricalca quasi alla perfezione questa

bmw-serie-5-f10-e0d1ba69a697977ac3d1a82abac7a7e5.jpg

(E non posso che esserne lieto)

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

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