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Aggiornato al 07/10/2021

 
2023

949/Stelvio MCA

952/Giulia MCA

 

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Kid/B-UV: SUV di segmento B, disponibile anche in versione BEV che debutterà nel 2023 
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A naso l'ordine di grandezza potrebbe essere superiore ai 500 milioni di euro.

Per capirci, il restyling del cinquino, senza un pezzo di carrozza variato, credo sia costato più di cento milioni.

No, quello e' più o meno il costo sviluppo/industrializzazione di 500X...dunque di una vettura con carrozzeria totalmente nuova, con volumi previsti oltre 100.000/anno sviluppata su base esistente(Renegade)...

Una derivata SW di Giulia avrebbe un costo sui 100mln.

Il mercato delle SW e' molto ristretto a parte l'Italia, dove il segmento D a parte le SUV e' ridotto drasticamente, perfino in Germania ormai sono le berline ad essere padrone del mercato, nell'altro grande mercato europeo per le premium di seg. D, il Regno Unito con l'esclusione di Volvo e Audi le SW hanno quote molto basse sul totale del venduto, nei mercati internazionali Stati Uniti e Nord America in primis la quota delle SW e' irrisoria...

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quindi se la Viaggio e la Ottimo fossero importate dall'italia, venderebbero benone?

Il discorso e' che in Cina i dazi sono altissimi, al di sotto di certi tipi di macchine (Ferrari, Maserati, Porsche, Aston, Ecc) che comunque sono per "pochi ricchi" (che poi sono tanti, tantissimi i ricchi in Cina), le auto semplicemente premium diventano molto care per quello che sono, se non sono prodotte in loco.

Le puoi vendere lo stesso se le importi, ma guadagnandoci meno. Se le producessi in loco come fanno i tedeschi, i margini sarebbero MOLTO più alti.

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I cinesi impazziscono per qualunque cosa sia italiano, che siano pedalini o prodotti alimentari. MB, BMW, etc., hanno la qualità tedesca ma non hanno l'appeal italiano. Solo il fatto di venire dall'Italia giustifica il premium da pagare.
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A naso l'ordine di grandezza potrebbe essere superiore ai 500 milioni di euro.

Per capirci, il restyling del cinquino, senza un pezzo di carrozza variato, credo sia costato più di cento milioni.

Fiat 127 - 903 ab | Fiat Regata 100 S i.e. | Daewoo Nubira SW 1600 SX-Fiat Panda Young 750 ab ('89) | Fiat Punto Easy 1.2 Nero Tenore

Camper Adria Coral 655 Sp su Ducato Maxi 2.8 jtd 127cv

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Alfa Romeo will delay key sedan, SUV launches, sources say - Autonews

TURIN -- Alfa Romeo will delay the sales launches of two key new models, according to sources, in a further setback for the struggling Fiat Chrysler Automobiles brand.The Giulia Quadrifoglio midsize sedan will go on sale in Europe six months later than planned in the middle of next year, two supplier sources told Automotive News Europe. Alfa’s first SUV, based on the Giulia, will not come to market before early 2017, nine months later than planned, the same sources said.

The high-performance Giulia Quadrifoglio was due to launch in Europe by the end of this year as the first model in the Giulia lineup, Alfa’s European dealers were told during the car’s presentation in June.

Alfa Romeo declined to comment on whether the launches of the Giulia Quadrifoglio and the SUV have been delayed.

The U.S. launches for the Giulia and Giulia-based SUV are scheduled to happen about 3 to 6 months after their European sales debuts.

FCA CEO Sergio Marchionne said on Oct. 28 that the company is re-examining Alfa's global expansion because of the slowdown in the Chinese market. He reaffirmed a planned 5 billion euro investment announced in May 2014 to boost Alfa’s annual global sales to 400,000 units with eight new models but said the investment will be completed in 2019 or 2020.

Fiat Chrysler will work hard in the next 30 to 60 days to review Alfa's business plan and the new vehicles may come in a different order to satisfy consumer tastes in Europe and North America, Marchionne told analysts on a conference call on on Oct. 28 after FCA announced its third-quarter results. The revised sequence likely will be announced in January, he said.

Alfa has not announced the details of all its planned eight new models but sources say they include a replacement for the Giulietta compact, a large sedan, as well as large and compact SUVs.

Delays to the first of those models, the Giulia and Giulia-based SUV, mean that Alfa is likely to sell well below the 400,000 units outlined in its business plan in 2018.

IHS Automotive in its latest forecast predicts that Alfa will reach slightly more than 230,000 annual sales by 2018, up from 68,000 last year. Just under 50,000 of those sales will be Giulias and about 23,000 will be Giulia-based SUV, the firm forecasts.

IHS analyst Ian Fletcher said Marchionne’s latest revision of Alfa’s revival plans appears to show that he is "managing expectations" for the brand. Marchionne may postpone the launch of niche models such as the large sedan, Fletcher said. FCA is likely to bring to market sooner the type of models Alfa needs "to enable it to survive," he said, including the Giulietta replacement.

Giulia volume models

The Giulia was previewed in June and officially unveiled in September at the Frankfurt auto show in the guise of the 503-hp Giulia Quadrifoglio version. The Giulia’s volume models, which will be powered by a new 2.0-liter gasoline engine and a new 2.2-liter diesel, are now likely to launch in Europe late next year instead of March next year, sources said.

When finally launched, the Giulia will attack the core of the premium midsize segment dominated both in Europe and globally by the BMW 3 series, Mercedes-Benz C class and Audi A4. German rivals, however, are not worried.

“Who is Alfa Romeo?” Audi CEO Rupert Stadler joked at the Frankfurt auto show in September. “I’m sorry, but we have to define the landscape of competition.” For Stadler, that landscape includes only Mercedes and BMW.

IHS Automotive believes Alfa will sell 22,000 Giulias in Europe during its best year, forecast to be 2018, compared with European sales of 150,000 for the Mercedes C class, a volume of 140,000 for the Audi A4 and 92,000 for the BMW 3 series in the same year.

Overly ambitious?

Even on the eve of the Giulia preview in June, analysts were skeptical about Marchionne’s ambitious plans for Alfa. Bernstein’s Warburton said in a June 18 investors note that the Giulia will eventually go on sale but “we remain unconvinced that it will be followed by a significant expansion of the model range.”

“Fiat has promised numerous re-launches for Alfa Romeo in the Marchionne era. New products and bold volume targets have come and gone,” Warburton said.

Richard Hilgert, an auto analyst at Morningstar, said Marchionne’s 400,000 sales target is over-reaching. “I would be impressed if the brand sold 200,000,” he said.

Said Hilgert: “I think Marchionne set an overly-lofty target as a shock treatment to a patient in cardiac arrest. The idea being to get an immediate dramatic response, but his plan for 400,000 units in 2018 would have the patient immediately get up and run a 5-kilometer race.”

Nick Gibbs contributed to this report

Alfa's adjustments

The first phase of Alfa Romeo's European product offensive has be delayed. The sales launches of 3 key models will start 6 to 9 months later than originally announced.

Giulia Quadrifoglio

New target: mid-2016

Old target: late 2015

Giulia-based SUV

New target: early 2017

Old target: spring 2016

Giulia base models

New target: late 2016

Old target: March 2016

Source: suppliers

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Cifrerri questa volta si e' superato, il noto giornalista al payroll di Volkswagen dopo il grande successo del suo articolo sui possibili guadagni(!) futuri di Volkswagen dal scandalo, uscito in un momento sfortunato, dal momento che poche ore dopo e' uscito il comunicato di EPA riguardo l'inchiesta congiunta dell'agenzia federale US EPA, di ARB di California e dell'environment Canada riguardo la non conformità del 3.0TDI della presenza di defeat device e di emissioni di NOx 9 volte superiori ai limiti massimi stabiliti dalla legge.

Ora e per spostare l'interesse altrove, inventa notizie, come sempre negative riguardo FCA...

-Non risultano ritardi per Giulia, le consegne di Giulia Quadrifoglio Launch Edition e' previsto per dicembre, il lancio commerciale delle altre motorizzazioni e' previsto entro Q1/2016(1o trimestre)

-Il lancio commerciale di 949 (D-SUV) non e' stato mai previsto in primavera(che significa inizio produzione entro febbraio-marzo...), il SOP di 949 e' previsto per maggio 2016, e la sua commercializzazione nel Q3/2016(3o trimestre) Luglio o Settembre 2016, non risultano ritardi nemmeno per 949 rispetto al plan originale.

-Come di sua abitudine ormai, usa le previsioni quasi sempre pessimistiche degli analisti di IHS o Max Warburton per sostenere le sue tesi... ricordo pero che loro avevano previsti volumi a regime di 4-5.000 vetture per Quattroporte e di 12.000-15.000 per Ghibli, e invece Ghibli a regime ha venduto 22.500 e Quattroporte 9.500...

Inoltre loro stessi Max Warburton,IHS e altri avevano sostenuto ad aprile 2014 nella presentazione dei conti del 1o trimestre 2014 di FCA che sarebbe impossibile per Jeep centrare l'obiettivo di 1.000.000 di vetture nel 2014...e loro spostavano il superamento di milione di vendite Jeep per 2016-2017....invece Jeep ha consegnato più di 1.000.000 di autovetture nel 2014...ed ha una crescita esponenziale nel 2015 tanto da prevedere volumi oltre i 1,3 milioni..

Infine mi sembra che si esagera su Maserati, ok la Levante e' in ritardo, e i volumi sono inferiori ai volumi record dello scorso anno, pero i volumi rimangono molto alti per il segmento e per il marchio, negli Stati Uniti le perdite sono lievi, in altri mercati come Europa,Giappone e altri mercati cresce, il solo mercato dove perde volumi in maniera importante e' quello cinese ma meno degli altri marchi nel segmento, ed e' una situazione che riguarda tutte le vetture importate.

Quanto alle dichiarazioni di Marchionne, e' stato netto, gli investimenti e i modelli saranno anche come numero quelli previsti, cambia la sequenza per privilegiare i modelli più interessanti per il mercato americano ed europeo piuttosto che quello cinese per centrare l'obiettivo delle 400.000 entro 2018.

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Cifrerri questa volta si e' superato, il noto giornalista al payroll di Volkswagen...

"But before the most charismatic car maker of them all finally went, they left us with a final reminder of what they can do, when they try" (Jeremy Clarkson, Top Gear)

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