Vai al contenuto
Messaggio aggiunto da __P

Aggiornato al 07/10/2021

 
2023

949/Stelvio MCA

952/Giulia MCA

 

• 2024
Kid/B-UV: SUV di segmento B, disponibile anche in versione BEV che debutterà nel 2023 
➡️ RUMORS TOPIC

 

🚧 WORK IN PROGRESS 🚧 

Messaggi Raccomandati:

Inviato

Pensa che io credo di averlo letto qua che veniva da Pianta :) mi sembrava naturale fosse quello del papà di 155v6 Ti perché randellò le tedesche.

A casa loro :pippa::ammic:

  • Mi Piace 6

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

Inviato

E io che pensavo volessero sfruttare l'associazione positiva fra l'alta moda, il made in Italy e il saper fare auto.
Pensavo che il nome Giorgio fosse implicitamente dedicato a Giorgio Armani...al limite limite, se proprio vogliamo volare di fantasia, a Giorgio Moroder. :mrgreen: 

  • Mi Piace 1
Inviato
52 minuti fa, TurboGimmo dice:

Pensa che io credo di averlo letto qua che veniva da Pianta :) mi sembrava naturale fosse quello del papà di 155v6 Ti perché randellò le tedesche.

A casa loro :pippa::ammic:

 

i have the same memory

Fiat 127 - 903 ab | Fiat Regata 100 S i.e. | Daewoo Nubira SW 1600 SX-Fiat Panda Young 750 ab ('89) | Fiat Punto Easy 1.2 Nero Tenore

Camper Adria Coral 655 Sp su Ducato Maxi 2.8 jtd 127cv

Inviato
17 minuti fa, RayLaMontagna dice:

E io che pensavo volessero sfruttare l'associazione positiva fra l'alta moda, il made in Italy e il saper fare auto.
Pensavo che il nome Giorgio fosse implicitamente dedicato a Giorgio Armani...al limite limite, se proprio vogliamo volare di fantasia, a Giorgio Moroder. :mrgreen: 

Ma chi lui ??? :mrgreen:

 

091.jpg

 

:lol:

  • Mi Piace 4

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Inviato (modificato)

40 minuti fa, RayLaMontagna dice:

E io che pensavo volessero sfruttare l'associazione positiva fra l'alta moda, il made in Italy e il saper fare auto.

Pensavo che il nome Giorgio fosse implicitamente dedicato a Giorgio Armani...al limite limite, se proprio vogliamo volare di fantasia, a Giorgio Moroder. :mrgreen: 

E io che avevo pensato a Giorgio Mastrota:mrgreen:

 

 

pianale in acciaio inox ultraleggero e resistente, cambio shimano a 8 rapporti e soffici poltrone sfondaflex, il tutto in comode rate mensili:oddio:...ok vado a cagare da solo::::

Modificato da RiRino
  • Mi Piace 8

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

Inviato
5 minuti fa, RiRino dice:

E io che avevo pensato a Giorgio Mastrota:mrgreen:

 

 

 

facepalm.jpg

  • Mi Piace 1

Fiat 127 - 903 ab | Fiat Regata 100 S i.e. | Daewoo Nubira SW 1600 SX-Fiat Panda Young 750 ab ('89) | Fiat Punto Easy 1.2 Nero Tenore

Camper Adria Coral 655 Sp su Ducato Maxi 2.8 jtd 127cv

Inviato

Alfa Romeo cancels Giulia Sportwagon plans


 

 
Alfa Romeo has pulled down the shutters to quietly get on with the next wave of product development - but a Giulia Sportwagon is no longer part of the plan.

'We decided not to do a Giulia Sportwagon,' said Alfa manufacturing chief Alfredo Altavilla. 'Do we really need it if the Stelvio SUV [below] drives that well? Maybe not. With our fine-tuning, the Stelvio can capture all the people who would otherwise have been interested in the SW.'


Alfa Romeo was relaunched with a grand plan in summer 2015, when FCA chief Sergio Marchionne announced a €5 billion investment to launch eight new Alfas by 2018. The ambition was to more than quadruple volume to 400,000 cars a year. But by January 2016 the 'product cadence' (meaning timetable of introductions) was rescheduled over the period to 2020, partly due to a cooling of imports in China, the world's biggest market where Alfa is tipped to sell 80,000 of its production.

Fabrizio Curci, Europe's head of Alfa Romeo, pledges that the new timetable should not rock Alfa fans' confidence in the revival plan. 'Would we invest all that money without a clear idea of product cadence? Mr Marchionne has said "I might adapt the strategy to what the market needs." What we have in mind is to move something ahead, something behind. We were thinking about the Giulia Sportwagon for a very long time but that segment has been changing fast.'

Curci acknowledged that going from near standstill to 400,000 cars a year was a stretch goal of epic elasticity. 'From the outside I would think the same way,' he accepted. 'But from the inside, the most important thing was to build the project's foundations. We have the new, rear-wheel drive platform - that is a big deal - we have the €1.2 billion Cassino factory dedicated to Alfa Romeos. To get there has been difficult, bloody, but that has been the real big thing. We are now able to go fast, and change plans.'

Today, CAR magazine will be among the first journalists to go inside Alfa's new Cassino plant [above], which started life in the 1970s building the Fiat 126, and peaked at around 250,000 units with the Fiat Stilo. It has been completely rebuilt to assemble the Giulia saloon and Stelvio 4x4 on one line, and the last of the old wave Alfas - the front-drive Giulietta hatch - on the second line.

On its current shift set-up, the factory will make 1280 Alfas per day, helping bring the Stelvio to market in the next couple of months. The Giulia roll-out has reached more than 30 markets so far, including the critical North American one, worth 150,000 total brand sales by 2020, Alfa hopes.
  • Mi Piace 2
Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.