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FCA - Product Plan (Notizie - Riassunto a pag. 1)


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Ma sai, l'esempio scolastico potrebbe essere quello di una VAG che negli Stati Uniti non ne sta azzeccando molte. A loro potrebbe interessare molto rilevare la rete commerciale americana, oltre al fatto di legittimarsi come "domestic" in quel mercato. Per non parlare del fatto che VAG non ha assolutamente un marchio come RAM che fa pickup seri (non l'Amarok), che sono fondamentali negli USA.

Un gruppo del genere, che sbava alla prospettiva di diventare uber alles, potrebbe vedere in una mossa del genere un modo per staccare ancora di più Toyota e GM. E potrebbe essere disposta a pagare moltissimo, cosa che un fondo di investimenti come EXOR troverebbe sicuramente interessante.

Sono solo speculazioni, tanto per dire.

sono argomentazioni valide e con presupposti sensati ;)

tuttavia in entrambi degli scenari occorre avere aziende sane e profittevoli, sia se vuoi venderle a caro prezzo, sia se vuoi tenertele ;)

ergo proprio non vedo il motivo di articoli indignati e disperati circa la sorte dei marchi FCA con annesso stracciamento di vesti e lancio di pietre

Alfa Romeo Giulietta, 1.4 TBI Multiair 170 CV Exclusive (2013)

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carsitaly

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Punto NP 2014 - Goodyear vector 4 seasons g2 --- 500L Cross 1.3mjt - Pirelli all season SF2

 

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Per la strategia attuale, Sergionne ha parlato più volte di una massa critica di 6/7 milioni di auto, raggiungibile solo con l'accordo / fusione con qualche concorrente. I più gettonati, viste anche le rispettive sfere di mercato, sono le giapponesi Mazda / Honda.

Piccolo inciso fantautopareristico.

Io sono un grande estimatore del 1.6 Mjet ma se facessero mai un accordo con Honda e si ottenesse

il 1.6 i-dtec, sarebbe very good.

Quello è forse il miglior motore sul mercato. ;)

I'M IN LOVE!:pippa:

"La 6° marcia, K@zzo!"

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Piccolo inciso fantautopareristico.

Io sono un grande estimatore del 1.6 Mjet ma se facessero mai un accordo con Honda e si ottenesse

il 1.6 i-dtec, sarebbe very good.

Quello è forse il miglior motore sul mercato. ;)

Capisco che il motore honda sia più moderno ,ma il 1.6 fiat se dovesse essere evoluto non credo abbia qualcosa da invidiare . Non credi ?

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  • 2 settimane fa...

http://media.chrysler.com/newsrelease.do?id=16226&mid=1

FCA and GAC Announce Major Developments In Joint Venture Project


  • Localized production of Chrysler brand vehicle; joins localized Fiat passenger car portfolio
  • Recommits to full line SUV offering through Jeep brand
  • Establishes distinct commercial operation
  • Creates framework for future dealer network through best performing dealers from existing Chrysler and Guangzhou Fiat

November 19, 2014 , Guangzhou, China - Fiat Chrysler Automobiles N.V. (FCA) and Guangzhou Automobile Industry Group Co., Ltd. (GAC) today announced a preliminary agreement that would expand cooperation and further strengthen the GAC Fiat joint venture, which includes production of a Chrysler brand vehicle in China.

Chrysler Brand to China

FCA and GAC have agreed to bring a localized Chrysler product to China, adding it to the existing Fiat brand offering to create a formidable passenger car brand lineup. GAC Fiat will have access to the Fiat and Chrysler brand products announced during the FCA May 2014 Investor Day. Product announcements will be made at a future date.

Recommitment to full SUV lineup through Jeep

GAC Fiat also reaffirms its commitment to a full sport-utility vehicle (SUV) offering through the legendary Jeep brand with the localized production of three new Jeep models by the end of 2016. By 2018, the Jeep brand will have one of the most complete SUV portfolios in China ranging from subcompact SUVs to full-size luxury SUVs. Whether imported or localized, all Jeep products in China will honor the global core values of Jeep -- authenticity, passion, adventure and freedom.

Distinct Commercial and Industrial Activities

In addition, the preliminary agreement includes the separation of commercial and industrial activities. The distinct entities will provide support and management in working toward the successful launch of the approved product plan, including the introduction of a second vehicle plant in Guangzhou.

A joint commercial operation will be established that will be responsible for all Sales, Marketing, Product Planning and Aftersales development of Jeep, Fiat and Chrysler brands. This operation will have responsibility for both locally produced and imported products.

The industrial operations based in Changsha will continue to support both the Changsha and Guangzhou vehicle and powertrain manufacturing plants. This industrial group will retain responsibility for all GAC Fiat manufacturing activities including assembly, quality, product engineering and supply chain management.

Future Dealer Network

As part of the preliminary agreement, GAC and FCA will work to start laying the foundation for the aggressive network expansion required to support the development of SUVs through Jeep and passenger cars through the Fiat and Chrysler brands

The best-performing dealers from the two existing networks in China will form the basis of both the Jeep SUV network and the Fiat /Chrysler passenger car network. Further investors will be required to support the doubling of both networks by 2018.

Zhang Fangyou, Chairman of GAC said, "CAG will take advantage of this opportunity to collaborate with leading auto brands from Europe and the United States to advance our globalization process, to achieve a more balanced growth, and to provide more options and better services for consumers."

"China is a market of strategic importance to FCA in the next five years," said John Kett, General Manager of Fiat Chrysler APAC and Head of the Jeep Brand APAC, Fiat Chrysler Automobiles. "Collectively the import brands of Chrysler, Jeep and Dodge, in addition to the localized brands of Fiat, have the group ranked as the fastest growing brands in China. This plan will accelerate our volume and market share growth at significant speed, and will enable us to deliver the commitment that we laid out on this year's FCA investor day by growing our sales volume in China to 760,000 by 2018."

Per quanto riguarda Jeep, è una positiva conferma del piano di maggio, mentre, se non sbaglio, quest'ultimo non parlava di una produzione a marchio Chrysler in Cina. Quest'ultima parrebbe una novità dell'ultima ora...............Chrysler 200 ? :pen: Secondo voi potrebbero aver mollato l'idea di una berlina di seg. D a marchio Fiat, oppure la fanno ugualmente accanto ad una più "ricca" a marchio Chrysler ? :pen:

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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