Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato
A report in Malaysia suggests that Tony Fernandes has put the British-based Caterham Group of motorsport, automotive and engineering companies up for sale.Malaysian business journal The Edge, citing an unidentified source, reported on Sunday that group chairman Fernandes is looking for $589m (about £350m) for the whole business.

In addition to Caterham Cars and the Formula 1 team, the group includes engineering specialist Caterham Technology and Innovation (CTI ) and Caterham Composites.

The Edge’s report also said that a memorandum detailing the intention to sell has been circulated in the Middle East.

Back in 2011, Fernandes appeared to have secured the long-term future of Caterham Cars when he acquired the company from venture capitalist group Corven.

His ambitions to expand the size and scope of Caterham Cars experienced a setback earlier this year when it was confirmed that its sportscar collaboration with Renault had been annulled.

Additionally, the manufacturer’s plans to bring the striking AeroSeven concept to production have been delayed because customer feedback prompted an overhaul of the car’s design.

At the start of the year Fernandes said he could quit Formula 1 unless his team’s results improved.

After six races Caterham is bottom of the constructors’ championship, and lost ground when fellow minnow Marussia scored its first-ever points in Monaco on Sunday.

autocar.co.uk

Decisione causata dal dietrofront di Renault o causa preventiva del dietrofront?

L'attuale presidente chiede 350M di Sterline (589M $ circa)...

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

La delusione della proprietà per l'assenza di risultati in F1 è precedente al divorzio da Renault di qualche settimana fa.

Difficile dire se il divorzio con Renault abbia innescato la decisione della vendita o se i sentori di vendita hanno fatto fuggire Renault.

Più probabile che sia stata una concatenazione di eventi: taglio agli investimenti in F1 per l'assenza di risultati>>puzza di bruciato percepita da Renault>>divorzio>>decisione di vendere baracca e burattini.

Inviato
scatta la colletta ?

Facciamo mettere un fottio di banner pubblicitari su AP!! :lol:

Scherzi a parte, purtroppo segue la triste sorte di tanti altri marchi UK.

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

Inviato

Speculazione smentita

Press Release :

CATERHAM GROUP CLARIFICATIONDespite press rumours to the contrary, Caterham Group is not for sale.

The reports circulating this weekend are factually incorrect.

It is, however, true that the Group is actively searching for additional investment as it seeks to fulfil ambitious plans to develop.

The shareholders of the Group, co-Chairmen Tony Fernandes and Datuk Kamarudin Meranun, remain wholly committed to the Caterham brand.

Fernandes confirmed: “The Caterham Group is not for sale. We love what we build and we are always looking for further investment. This is no different to how we started AirAsia. Yes, we are constantly challenging ourselves and making decisions on everything from the structure to projects within the Group. That is normal business. That does not mean we are selling.”

Caterham

In breve:

Caterham has dismissed reports that the company is up for sale.In a statement, the company called the reports "factually incorrect" and said Tony Fernandes is "wholly committed to the Caterham brand." The statement goes on to say they are "actively searching for additional investment as it seeks to fulfil (sic) ambitious plans to develop."

According to Fenandes, "The Caterham Group is not for sale. We love what we build and we are always looking for further investment. This is no different to how we started AirAsia. Yes, we are constantly challenging ourselves and making decisions on everything from the structure to projects within the Group. That is normal business. That does not mean we are selling.”

WCF

Cercherebbero soltanto un nuovo partner.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Le voci parlavano di 600 milioni di euro per la Caterham, con l'intento di recuperare quanto investito finora, ma con un costo irrealistico per gli acquirenti.

Se ben ricordo sono indietro con i pagamenti alla Renault, da cui la decisione di Renault di non fornire piu' motori.

La teoria è quando si sa tutto e niente funziona. La pratica è quando tutto funziona e nessuno sa il perché. Noi abbiamo messo insieme la teoria e la pratica: non c'è niente che funzioni... e nessuno sa il perché! (Albert Einstein)

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.