Vai al contenuto

Touareg 2.5

quanto ti piace la Mazda 2 2015?  

130 voti

1. 1. quanto ti piace la Mazda 2 2015?

• • Abbastanza
      53
    • • Poco
      8
    • • Per niente
      4

Messaggi Raccomandati:

Io non capisco che ci trovate nel pedale del gas incernierato in basso... Io solo un mezzo ho guidato con questa soluzione ed era il Landini di mio nonno xD
http://www.autopareri.com/forum/tecnologie-per-la-sicurezza-ed-elettronica/55025-acceleratore-incernierato-al-pavimento.html#post27869082 ;)
Link al commento
Condividi su altri Social

copia e incolla da autonews europe:

ho grassettato le parti più interessanti

Mazda has given its Mazda2 subcompact the sharp creases and sportier stance of the brand's new Kodo design language.

The five-door hatchback will go on sale in Europe and the United States next year after deliveries in Japan begin in the third quarter of this year.

The fourth-generation model is the first Mazda2 to get the full suite of Mazda's fuel-saving Skyactiv technologies, including new engines, transmissions, body and chassis. Mazda already offers some of the technologies in the CX-5, Mazda6 and Mazda3.

The updated Mazda2 has the curvy fender flairs, sharp side creasing and large grille typical of Mazda's Kodo styling. It has a bolder posture than its predecessor with a longer hood and rear-slung cabin accentuated by a raked rear as well as wheels pushed to the corners.

A concept version, called the Hazumi, debuted at this year's Geneva auto show.

In Europe, the Mazda2 will get Mazda’s new 1.5-liter Skyactiv-D diesel engine and a 1.5-liter Skyactiv-G gasoline engine. According to media reports, the five-door Mazda2 will cost between 12,500 and 13,000 euros in Germany. The current model starts at 12,600 euros.

Sales of the Mazda2 in Europe fell 6 percent in the first five months to 10,654, according to data from JATO Dynamics.

Mazda2 production began this week at Mazda’s plant in Hofu, southwestern Japan, for the domestic market and certain export destinations. The U.S. version is expected to be sourced from Mazda’s new plant in Salamanca, Mexico. The factory opened earlier this year and builds the Mazda3.

ad occhio eh...a dicembre o gennaio ci sono le macchine in concessionaria ;)

Link al commento

copia e incolla da autonews europe:

ho grassettato le parti più interessanti

Mazda has given its Mazda2 subcompact the sharp creases and sportier stance of the brand's new Kodo design language.

The five-door hatchback will go on sale in Europe and the United States next year after deliveries in Japan begin in the third quarter of this year.

The fourth-generation model is the first Mazda2 to get the full suite of Mazda's fuel-saving Skyactiv technologies, including new engines, transmissions, body and chassis. Mazda already offers some of the technologies in the CX-5, Mazda6 and Mazda3.

The updated Mazda2 has the curvy fender flairs, sharp side creasing and large grille typical of Mazda's Kodo styling. It has a bolder posture than its predecessor with a longer hood and rear-slung cabin accentuated by a raked rear as well as wheels pushed to the corners.

A concept version, called the Hazumi, debuted at this year's Geneva auto show.

In Europe, the Mazda2 will get Mazda’s new 1.5-liter Skyactiv-D diesel engine and a 1.5-liter Skyactiv-G gasoline engine. According to media reports, the five-door Mazda2 will cost between 12,500 and 13,000 euros in Germany. The current model starts at 12,600 euros.

Sales of the Mazda2 in Europe fell 6 percent in the first five months to 10,654, according to data from JATO Dynamics.

Mazda2 production began this week at Mazda’s plant in Hofu, southwestern Japan, for the domestic market and certain export destinations. The U.S. version is expected to be sourced from Mazda’s new plant in Salamanca, Mexico. The factory opened earlier this year and builds the Mazda3.

ad occhio eh...a dicembre o gennaio ci sono le macchine in concessionaria ;)

A Gennaio 2015, la mia M2 avrà 5 anni e presumo 60mila km.

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento

senza offesa eh; ma com'è che su AP è pieno di sostenitori della Mazda? Le vendite, in italia, di mazda 2 son sempre state risibili, idem mazda 3 e compagnia varia. Sta 2 personalmente non mi dice nulla a parte quel muso sproporzionato e con uno sbalzo assurdo. Per il resto è la solita onesta seg B per cui non si capisce perché uno dovrebbe comprarla a fronte di una concorrenza ben più radicata e con minor svalutazione. Tutto IMHO ovviamente.

Link al commento

la mia* ne fa 6 questo mese....53.000 km (tutti in città).

per me può stare nel garage ancora per anni

*di mia moglie in realtà.

Idem...si è solo rovinato il pomello del cambio, che è di bassa qualità nelle varianti non di pelle.

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

senza offesa eh; ma com'è che su AP è pieno di sostenitori della Mazda? Le vendite, in italia, di mazda 2 son sempre state risibili, idem mazda 3 e compagnia varia. Sta 2 personalmente non mi dice nulla a parte quel muso sproporzionato e con uno sbalzo assurdo. Per il resto è la solita onesta seg B per cui non si capisce perché uno dovrebbe comprarla a fronte di una concorrenza ben più radicata e con minor svalutazione. Tutto IMHO ovviamente.

Perchè per il prezzo a cui è stata pagata la mia M2, avrei comprato una G.Punto con un asfittico 1.2 e con un telaio-cambio non all'altezza della Giapponesina.

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento

pomello consumato anche da me....:mrgreen: ormai sta diventando di un colore uniforme però. :lol:

la frizione è un po' meno morbida eh....comunque rifacendola (aspetto almeno un'altro anno, l'effetto è leggero per ora) tutto tornerebbe a posto.

Per me gli unici guasti verificatori, a parte la sostituzione in garanzia del depressore per il GPL, sono stati la rottura della sonda lamba e il pomello che si spella. Per il resto, benzina/Gpl e via.

Ecco perchè voglio capire quanto è migliorata questa nuova M2 rispetto alla vecchia.

Link al commento

Ecco perchè voglio capire quanto è migliorata questa nuova M2 rispetto alla vecchia.

di telaio credo poco (facile che NVH si meglio)

di motore siamo a consumi apprezzabilmente più bassi rispetto agli MZR. non credo rifacciano l'errore di proporla a GPL ( se non con una soluzione veramente messa a punto in Giappone).

ci sarà molta più tecnologia elettronica/di sicurezza e di infotainment

Link al commento