Vai al contenuto

[One-Off] Morgan SP1 2015 (Foto Ufficiali)


Messaggi Raccomandati:

346361009822569099.jpg

226075583123082367.jpg

783934222666347284.jpg

12324620841099823344.jpg

3086684571910930458.jpg

20799954452072883052.jpg

19836892521389278623.jpg

12425587112051629163.jpg

126985251792363807.jpg

WCF

Press Release :

MORGAN SPECIAL PROJECTS INTRODUCES THE MORGAN SP1- SP1 is a Morgan commissioned vehicle to be launched at Salon Prive

- SP1 is the first creation of the newly formed Morgan Special Projects Division

- SP1 showcases every aspect of the skilled craftsmanship utilised at Morgan;

harnessed over 105 years of bespoke, coach-built, manufacturing

The Morgan SP1

The Morgan SP1 (Special Project 1) is a one off, bespoke creation that has been

commissioned through the Morgan Special Projects Division. The SP1 represents

the true capabilities of Britain’s last privately owned car manufacturer and like

every Morgan is as individual as its owner.

The SP1 was commissioned as a showcase vehicle to exemplify the impressive

craftsmanship and flexibility exhibited in every Morgan car built. Taking

inspiration from the 2009 LifeCar concept vehicle, the body has been entirely

redesigned with improved proportions and a greatly enhanced on-road

presence.

The Design

At the heart of the rigid steel chassis is a naturally aspirated 3.7 litre Ford V6

engine, as used in the Morgan V6 Roadster. A new suspension setup, a bespoke

Engine Management System and custom sports exhaust enhance the driving

dynamics of the SP1. The wooden frame of the coach-built body is constructed

using Ash Wood, combined with African Bubinga Red Hardwood chosen by the

client to represent his business life spent on that continent.

The tonal contrast between these woods is most apparent in the joints that hold

each part of the frame together, purposefully left exposed as a reminder of the inherent knowledge accumulated by Morgan craftsmen over 105 years of

working with wood.

The aluminium body has been hand formed over a wooden ‘egg box’

construction, using an English wheel. To ensure structural and aerodynamic

excellence, cutting-edge digital design and simulation tools were used to prove

surface styling prior to lengthy fabrication.

The sculptural form of the SP1 has been highlighted using a striking multi-coat

paint finish. Natural aniline leather is found at each point of contact and will

wear and distress with use, maturing with each journey the client undertakes.

The component details interact with the driver in a most engaging way - for

example, after the car has been armed electronically, a sequence of roof

mounted toggle switches are flicked to ‘prepare for flight’ before a final toggle

switch starts the engine.

The SP1 features an infotainment system, driven through an iPad that has been

installed in the fascia and secured by dual hand-stitched leather straps. A

reflection of both Morgan’s willingness to embrace the future, whilst remaining

constant to its coach-built craft roots. The SP1 truly celebrates the blend of

craftsmanship and technology that Morgan is so famous for, and is the perfect

way to launch Morgan Special Projects, encompassing everything that this

unique and highly skilled division of Morgan represents.

Morgan

In preda al turbinìo di one-off e special division che tanto van di moda al momento tra i brand elitari, Morgan presenta al Salon Privé - una delle più grandi zozzerie (imho) che abbian mai sfornato; peccato perché all'interno mi piace parecchio.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 27
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Giorni di maggior attività

I più attivi nella discussione

Che merdaio, mamma mia, l'esterno.

Dentro è fighissima ma non ho mica capito se i sedili sono di legno, roba che se ci sali bagnato si gonfiano stile parquet. :lol:

Link al commento
Condividi su altri Social

Che merdaio, mamma mia, l'esterno.

Dentro è fighissima ma non ho mica capito se i sedili sono di legno, roba che se ci sali bagnato si gonfiano stile parquet. :lol:

Sedili in legno ripiegabili con parti rivestite in pelle. Dato che non ha un portellone, si accede al bagagliaio abbassando il sedile.

Modificato da lukka1982
Link al commento
Condividi su altri Social

Sedili in legno ripiegabili con parti rivestite in pelle. Dato che non ha un portellone, si accede a questo abbassando il sedile al bagagliaio.

Giusto, nella foto dall'alto in effetti si vede il rivestimento in pelle sui sedili.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.