Vai al contenuto

quanto ti piace l'Alfa Romeo 4C?  

534 voti

  1. 1. quanto ti piace l'Alfa Romeo 4C?

    • • Molto
      318
    • • Abbastanza
      94
    • • Poco
      26
    • • Per niente
      21


Messaggi Raccomandati:

Una macchina da provare e magari da comprare...

pazzo, dovresti sognare il "must have alfa 2013", ovvero il suv 2wd 1.6 diesel :si:

[sIGPIC][/sIGPIC]

Some critics have complained that the 4C lacks luxury. To me, complaining about lack of luxury in a sports car is akin to complaining that a supermodel lacks a mustache.

Link al commento
Condividi su altri Social

Ragazziiiiiiii..................sto diventando pazzo!!!!!!!!

Che auto fantastica, che voglia di averla presto!!!!!!!

E finalmente cominciano a pubblicarsi foto, video e prove!!!!

ØØ goduria....................

Io aspetto la bianca, pubblicate qualcosa cosí please.....

Link al commento
Condividi su altri Social

Da Top Gear:

First drive: the Alfa Romeo 4C - BBC Top Gear

It also follows, therefore, that there are aspects of this car that are teeth-grindingly frustrating. We'll get back to you later with fuller impressions but so far this is what we're thinking: great chassis and steering, supple ride, great performance. It's properly quick. But its flappy paddle gearbox is a pain in the bum, the blown 1.75-litre engine is too laggy until the boost kicks in with a chirruping whooompfhh, and you have to stand on the thing to really get it moving.

So far, so Alfa Romeo. There is obvious pain to go with the equally abundant pleasure.

Se le paddle sono come quella della bravetta, hanno un po' di ragione, ma se le palette non mi rovinano il divertimento quando guido la culona, figuriamoci se loro si possono lamentare della 4C.

Il turbo lag però mi pare veramente improbabile. :pen:

Alfiat Bravetta senza pomello con 170 cavalli asmatici che vanno a broda; pack "Terrone Protervo" (by Cosimo) contro lo sguardo da triglia. Questa è la "culona".

Link al commento
Condividi su altri Social

ma perché la giulietta QV è mai stata criticata per turbolag? Che non dicano minchiate suvvia, occhei che non è una Ford Focus (l'auto preferita da TopGear) ma da qui a dire "so far, so Alfa" :roll:

c'e' il configuratore online..

3 2 1.... via coi pipponi!!!!

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

Link al commento
Condividi su altri Social

ma perché la giulietta QV è mai stata criticata per turbolag? Che non dicano minchiate suvvia, occhei che non è una Ford Focus (l'auto preferita da TopGear) ma da qui a dire "so far, so Alfa" :roll:

3 2 1.... via coi pipponi!!!!

veramente il pezzo forte delle prestazioni della giulietta QV era la ripresa

PETIZIONE 125 in Superstrada e Autostrada

La Desmosedici è una moto difficile, quando dai gas vibra e si muove, ma è una sua prerogativa perchè se non ti fai spaventare vedi che tutto funziona. [Casey Stoner]

Link al commento
Condividi su altri Social

Wereldprimeur: rijden met de Alfa Romeo 4C | Autonieuws - AutoWeek.nl

Een wedergeboorte durft Alfa het niet te noemen, maar een begin van een nieuw tijdperk, dat wel. Met de 4C moet een nieuw hoofdstuk van het merk beginnen. Met wereldwijde bekendheid en auto's die terugvallen op wat Alfa ooit was: mooi design en rijplezier. De nieuwe 4C leidt de troepen. Te veel druk of juist een waanzinnig idee? We rijden vandaag met de auto op de testbaan van Balocco en op de wegen in de omgeving.

De doelen: onder de 60.000 euro en minder dan 4 kilo per pk. Met te veel vermogen zou de auto te duur worden, dus heeft Alfa gemikt op het zo licht mogelijk maken van de 4C. En dat is gelukt. De auto weegt een spectaculaire 895 kilo. Ter illustratie: een Lotus Exige S weegt een paar honderd kilo meer! Achter de stoelen ligt een 1,8- (Alfa zegt liever een 1.75) liter turbomotor die 240 pk levert. En niet op de rustige manier zoals in de Giulietta QV. Nee hier heb je gesputter en geknal. En zolang je vol gas gaat ook gehijg en geblaas van de turbo, gevolgd door het bekende Lancer Evo-achtige gesis als je van je gas gaat.

De auto knalt in ruwweg 4,5 seconde naar 100 km/h, geholpen door door de automaat met dubbele koppeling die je ook met flippers achter het stuur kunt bedienen. De cockpit is krap, de stoel kan je enkel in de lengte verstellen, de rugleuning staat vast. Voor je neus geen mooie Alfa-kokers, maar een digitaal schermpje op motorfietsniveau, met een overkill aan info.

We hebben geen pook, je bedient de automaat met knoppen op de middentunnel. De inmiddels bekende DNA-knop zit daaronder, al is er een vierde stand aan toegevoegd: houdt de hendel 7 seconden in D en je stapt van Dynamic naar Race-mode, waarin het ESP bijna alles toelaat.

Het sturen gaat direct en opvallend zwaar: Alfa heeft stuurbekrachtiging achterwege gelaten! Waar heb je dat nog? Enkel bij merken als Donkervoort. Bij het insturen moet de neus soms even zoeken (de gewichtsverdeling is 40:60), maar in de bocht is het gripniveau enorm. Verander je van koers of ga je in de remmen merk hoe je licht de auto is. Niets geen kilos die doorduwen, maar BAM de hoek om.

De power blijkt al snel meer dan voldoende, de Alfa is zeker onder de 150 km/h loeisnel. Wel moet de turbo zich duidelijk opladen, zodat je met een ouderwetse tweetrapsraket op pad bent. Gas, wachten, power! Op ons circuitrondje missen we stiekem een beetje de mooie lineare poweropbouw van een hoogtoerig blok, zeker omdat je richting de toerenbegrenzer weinig vermogensgroei meer hebt. Maar op de openbare voegt de boost heel stiekem een flink stuk toe aan de rijbeleving.

Zolang je gas houdt tijdens het flipperen hoeft de turbo zich bij opschakelen niet op te laden en blijft de acceleratie constant en heftig. Ook omdat de schakelklappen vrij hard zijn, geen halfzacht gedoe zoals bij sommige DSG's. "Just Drive" is Alfa's nieuwe slogan die ze tijdens de dynamische presentatie van de 4C bekend hebben gemaakt. Niet voor niets in het Engels: het merk wil terug naar de Verenigde Staten.

"We willen aangeven dat rijden voor ons nu echt op de eerste plaats komt", claimt een directielid. Zo'n claim is vaak bluf, maar met de 4C is het duidelijk dat lol maken inderdaad de basis was. Design: check: Kabaal: check. Plezier: check. Italiaanse bravouere van gesputter beweging en emotie in plaats van een strak en technisch Duits rij-ijzer? Overduidelijk check. Alfa is op de weg terug. Het merk belooft bovendien de 'fout' van de 8C niet te herhalen. "Dat was een prachtige auto, maar we hebben gefaald er een vervolg aan te geven. Dit keer hebben we geen auto voor het musuem gemaakt, maar een model dat je koopt voor de prijs van een gebruikte 911. Bovendien gaan we hier absoluut WEL navolging aan geven." Dat klinkt goed, of niet dan?

Lees de volledige rij-impressie van de Alfa 4C in AutoWeek 39 die 25 september verschijnt.

Da un link all'interno dell'articolo: Ook bewegend beeld & geluid: m... - Telly Video

8-)

Link al commento
Condividi su altri Social

sì ma cosa c'è scritto???? :lol:

EDIT:

anche loro parlano di turbo-lag

Wel moet de turbo zich duidelijk opladen, zodat je met een ouderwetse tweetrapsraket op pad bent. Gas, wachten, power! Op ons circuitrondje missen we stiekem een beetje de mooie lineare poweropbouw van een hoogtoerig blok, zeker omdat je richting de toerenbegrenzer weinig vermogensgroei meer hebt. Maar op de openbare voegt de boost heel stiekem een flink stuk toe aan de rijbeleving.
Modificato da jeby

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.