Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

Nissan-Kicks-Concept-13.jpg

Nissan-Kicks-Concept-15.jpg

Nissan-Kicks-Concept-17.jpg

Nissan-Kicks-Concept-19.jpg

Nissan-Kicks-Concept-4.jpg

Nissan-Kicks-Concept-19.jpg

Nissan-Kicks-Concept-1.jpg Nissan-Kicks-Concept-2.jpg Nissan-Kicks-Concept-3.jpg Nissan-Kicks-Concept-4.jpg

Nissan-Kicks-Concept-5.jpg Nissan-Kicks-Concept-6.jpg Nissan-Kicks-Concept-7.jpg Nissan-Kicks-Concept-8.jpg

Nissan-Kicks-Concept-9.jpg Nissan-Kicks-Concept-10.jpg Nissan-Kicks-Concept-11.jpgNissan-Kicks-Concept-12.jpg

Nissan-Kicks-Concept-13.jpg Nissan-Kicks-Concept-14.jpg Nissan-Kicks-Concept-15.jpg Nissan-Kicks-Concept-16.jpg

Nissan-Kicks-Concept-17.jpg Nissan-Kicks-Concept-18.jpg Nissan-Kicks-Concept-19.jpgNissan-Kicks-Concept-20.jpg

Nissan-Kicks-Concept-21.jpg Nissan-Kicks-Concept-22.jpg Nissan-Kicks-Concept-23.jpgNissan-Kicks-Concept-24.jpg

Nissan-Kicks-Concept-25.jpg Nissan-Kicks-Concept-26.jpg

carscoops

Press Release:

The Nissan Kicks Concept premiered today at the São Paulo International Motor Show, a compact crossover reflecting the design inspiration from Brazil.

“This concept is a product of global collaboration, but it was inspired by the streets of Brazil and designed for its people,” said Mamoru Aoki, Executive Design Director of Nissan’s Global Design Strategy Department.

Nissan’s design team saw a disconnect between vehicles on Brazilian roads, which were mainly silver, black and white in color, and the exuberant nature of the country and its people.

Kicks Concept was intended to bridge that gap and showcase the distinct design signature of Nissan cars.

“What we try to achieve is this kind of duality. It fits your pragmatic needs but also provides a sense of style and an extra sense of substance that we feel is missing in the market right now,” said Project Lead Designer Hiren Patel of Nissan Design America.

Under the leadership of the Global Design Center in Japan, the concept was developed by Nissan Design America in San Diego with input from Nissan Design America Rio, the recently opened satellite design studio.

“The main inspiration for this concept was the contrast that we saw in the grey tones of the urban settings in São Paulo and the bright natural colors that we saw near our studio in Rio,” said Robert Bauer, Chief Designer at the Rio studio. “How to combine these two, the more grey urban tones with the bright sunset orange that we would see – this combination we thought was really uniquely Brazilian.”

But the team has a bigger ambition for this concept, says Taro Ueda, Vice President of Nissan Design America.

“It’s not only just for the Brazilian market, but we capture the idea of Brazil and then we apply it to our global design improvement, making a stronger design lineup for future Nissan designs,” said Ueda.

The São Paulo International Motor Show, held every two years, is the biggest auto event in Latin America, and the Kicks Concept will be a centerpiece of the Nissan stand through November 9.

Nissan

Concept Nissan per il salone di San Paolo, che parrebbe gradevole come la maggior parte della recente produzione del marchio.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato
Uh, è per il sud America?

Per un attimo ho pensato: "E dove lo infilano un altro suv in gamma?" :P

Sì, molto probabilmente sarà soltanto destinato al Sud America... anche se in realtà potrebbero posizionarlo sotto Juke, in diretta competizione con il cugino Captur :mrgreen:

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Pensavo concept post-juke...

Fiat 127 - 903 ab | Fiat Regata 100 S i.e. | Daewoo Nubira SW 1600 SX-Fiat Panda Young 750 ab ('89) | Fiat Punto Easy 1.2 Nero Tenore

Camper Adria Coral 655 Sp su Ducato Maxi 2.8 jtd 127cv

Inviato
anche se in realtà potrebbero posizionarlo sotto Juke, in diretta competizione con il cugino Captur :mrgreen:
Perché è più piccola di una Juke?

Imho fosse grande uguale potrebbe benissimo scalzarla :-)

EDIT:

[...] Nissan Kicks Concept is 4,300mm (169.3in) long, 1,800mm (70.8in) wide and 1,600mm (63in) tall, with a wheelbase of 2,620mm (103.1in). That means it’s 175mm (6.9in) longer than the Juke, and has a 90mm (3.5in) longer wheelbase, while width and height are approximately the same. [...]
http://www.carscoops.com/2014/10/nissan-kicks-concept-previews-brazil.html
Inviato

Speravo fosse un obrobrio per dire che era un paio di kicks nelle parti basse... Invece è carino, non bellissimissimo ma non è niente male, anche se il muso è troppo Mazda. Io lo vedrei bene come erede di Juke fra un paio d'anni visto che l'attuale ha appena subìto un aggiornamento.

Inviato

Secondo me, se Juke non cresce troppo di dimensione negli anni, questo può benissimo affiancarlo.

Se nel modello definitivo il tetto non "scende" troppo, questo può diventare davvero un piccolo QQ (che si prenda gli orfani del vecchio QQ, meno "imponente" dell'attuale) sufficientemente pratico, mentre Juke può rimanere piccolo e coupeggiante, un po' tipo X3 e X4...

Inviato

A me esteticamente non convince molto,cioè tolte le esagerazioni da concept,non brutto,ma lo trovo ben più anonimo di Juke,il quale da foto lo trovavo pessimo inizialmente ma dal vivo mi son dovuto ricredere,molto originale e simpatico...anche se con l'ultimo restyling l'hanno peggiorato sensibilmente.

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.