Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

Prime info ufficiali sulla quinta generazione della LS prevista per il 2016:

Cita
The next-generation Lexus LS will remain the company’s flagship but become “more emotional”, according to the company’s European boss Alain Uyttenhoven.Speaking to Autocar, Uyttenhoven said: “The LS will remain the pinnacle of the range and have the highest price point.”

He also denied rumours that the luxury saloon was going to adopt aPorsche Panamera-style liftback: “You have to understand how our customers use these cars. In the US if they want to carry things they also have a pick-up and in China most of them are driven, while they sit in the back.”

Uyttenhoven refused to be drawn on the details of what is meant by “more emotional”, but it’s likely to include more distinct styling for the next LS.

“It’s not good for the brand to have ‘Russian doll’ styling,” he said. “We’re not chasing market share so we need to make cars that people notice, cars that polarise opinion so that people love them or don’t like them. We also need to trade on Japanese differentiation, design and attention to detail.”

Following the successful introduction of the new Audi Q5-rivalling Lexus NX to Europe it’s likely that the company will expand its SUV portfolio too. An all-new, larger, RX is due next year, although it’s likely to remain as a five-seater.

There’s also the possibility of a smaller model. designed to compete with the Mercedes GLA and BMW X1, though the business case would have to stand up.

“We could go smaller,” Uyttenhoven admitted. “It could make sense for the brand. Though we will never chase volume at any cost.”

The current iteration Lexus LS – which starts from £71,995 in the UK – has been on sale since 2007, and the replacement is slated to arrive in 2016.

autocar.co.uk

Avrà un design più d'impatto, che si distaccherà un po' dal resto della produzione onde evitare - cito testualmente - l'effetto Matryoshka.

L'impostazione generale comunque rimarrà la medesima, niente liftback in stile Panamera.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

  • 6 mesi fa...
  • 11 mesi fa...
Inviato

La ES era a trazione anteriore, sarebbe strano il cambiamento. IMHO viste le dimensioni del mulo di tratta della futura LS

 

Che dite?

Lo sbalzone della TA c'è tutto, poi sulle dimensioni ti do ragione.

  • J-Gian ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione
  • 2 mesi fa...
Inviato
On 20/5/2016 at 15:57, J-Gian dice:


La ES era a trazione anteriore, sarebbe strano il cambiamento. IMHO viste le dimensioni del mulo di tratta della futura LS

 

Che dite?

La ES era la Camry, no?

Questa ha un sacco di spazio tra portiera e passaruota.

Certo, anche le Volvo V ed S90 che sono TA ce l'hanno però penso sia comunque TP

Ospite
Questa discussione è chiusa.

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.