Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

3347596171216595575.jpg

4757363931015076149.jpg

2063955305712073772.jpg

1921004028196756223.jpg

1897663774843890757.jpg

WCF

Press Release:

First Polo BlueMotion to have TSI technology

  • 4.1 l/100 km and best in class for fuel consumption and CO2 emissions
  • Polo TSI BlueMotion now available to order

In the Polo TSI BlueMotion Volkswagen is offering its fuel-saving technology for the first time in conjunction with a petrol engine.

With the Polo TSI BlueMotion1 Volkswagen has succeeded in optimising the already economical TSI engines even further: improvements to the engine management system have made it possible to reduce fuel consumption by a further 0.2 litres to 4.1 l/100 km and emissions to only 94 g/km CO2. As a result, the TSI BlueMotion is the first petrol-driven Polo to receive a class A label for energy efficiency and achieve top ratings for fuel consumption and CO2 emissions in its class. Like all Polo models it also complies with the strict EU6 emissions standard. This does not imply any loss of driving performance, however: the new three-cylinder engine with a displacement of one litre delivers 70 kW / 95 PS and can reach a top speed of over 190 km/h.

Apart from this first use of the highly efficient engine, the excellent fuel consumption figures were also the result of lowering the ride height and improving the aerodynamics over the radiator grille and the underbody. Furthermore, the Polo TSI BlueMotion also benefits from reduced rolling resistance tyres and longer gear ratios in the upper transmission stages. Other factors contributing to greater driving economy are the stop/start system, regenerative braking and a gear-change indicator for the driver.

Like all new Polo cars, the new Polo TSI BlueMotion offers a range of driving, convenience and safety technologies which is unique in this class. For example, a new electro-mechanical servo steering system improves steering properties. Assistance systems have also been introduced into the Polo programme such as the standard Automatic Post-Collision Braking System (which automatically initiates braking after a collision) and the optional Driver Alert System, Front Assist ambient traffic monitoring system with City Emergency Braking and Adaptive Cruise Control (ACC).

The infotainment options have also been re-conceptualised, with three radio/CD systems and one radio/CD/navigation system. Depending on the version, the devices offer functions such as Bluetooth audio streaming (including cover display and touchscreen control, depending on the smart phone used), a proximity sensor (other menu details are shown when hand approaches the screen), and interfacing of the mobile phone to the vehicle's exterior antenna by inductive coupling.

The entry price for the new Polo TSI BlueMotion is €15,925.

1Fuel consumption figures for the Polo TSI BlueMotion in l/100 km: 5.0 (urban cycle) / 3.6 (extra-urban) / 4.1 (combined); CO2 emissions in g/km: 94 (combined); efficiency class: A

Volkswagen

Volkswagen presenta la rinnovata Bluemotion, neanche a dirlo, con il nuovo tre cilindri a benzina, che in questa configurazione consuma 4,1 l/100 Km.

Quanto odio 'sti allestimenti :roll:

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Risposte 20
  • Creato
  • Ultima Risposta

I più attivi nella discussione

Giorni di maggior attività

I più attivi nella discussione

è più potente del 1.2?

A che pro realizzare un allestimento volto al risparmio con una potenza così alta?

Comunque trovo interessante questo motorino, finalmente su Polo si può avere un po' di scelta anche sul benzina...

1986 Renault 4 950 TL

1994 Volvo 940 2.0i Polar

La mia pagina su bikepics: http://www.bikepics.com/members/caronte/

Link al commento
Condividi su altri Social

è più potente del 1.2?

A che pro realizzare un allestimento volto al risparmio con una potenza così alta?

Comunque trovo interessante questo motorino, finalmente su Polo si può avere un po' di scelta anche sul benzina...

Il 1.0 TSI è già disponibile su Polo dal restyling :)

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Ho scritto così perché valutammo la Polo un mesetto fa e gli unici motori a benzina erano il 1.0 MPI da 60/75cv e il 1.2 TSI da 90

Perché non importarlo?

Diciamo che fosse solo quello il problema...

La Polo di attuale generazione, in Italia ha da sempre sofferto di scelte di marketing imho tutt'altro che comprensibili... anzi, è da un po' che Volkswagen Italia in genere fa scelte a mio avviso più che limitanti.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.