Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato
5 minuti fa, McNab dice:

Allora mi sfugge qualcosa
Wiki per il 2016 non indica vittoria per la Ford
Forse vittoria di categoria?

 

si, categoria GTE, la assoluta è andata alla Porsche con la 919 Lmp1

 

  • Mi Piace 1
Inviato (modificato)
2 ore fa, Cosimo dice:

non sono sicuro, ma qualche testata americana dovrebbe averla provata e mi pare  che i commenti fossero entusiastici.

 

Gli unici al momento ad averla provata, od almeno ad averci girato sopra da passeggero mi pare siano stati quelli di R&T

 

http://www.roadandtrack.com/new-cars/first-drives/a31818/first-ride-the-all-new-ford-gt/

http://www.roadandtrack.com/new-cars/first-drives/a31820/explaining-the-ford-gts-five-drive-modes/

 

 

Cita

Su strada sicuramente sarà più estrema rispetto alle altre gt, quindi probabilmente meno comoda. Vedremo

 

 

Se ho capito bene, utilizza barre di torsione come elementi elastici delle sospensioni; data la volumetria del posteriore, non vedo che altra soluzione avrebbero potuto utilizzare.

 

 

Cita

1481034592-gif-rear.gif

 

 

8 minuti fa, McNab dice:

Allora mi sfugge qualcosa
Wiki per il 2016 non indica vittoria per la Ford

 

Ha la vittoria di categoria: GTE Pro 

Modificato da ISO-8707
  • Mi Piace 2
Inviato

Qualche numero... 

 

Cita

JAN 24, 2017 | FORD MOTOR COMPANY

 

FORD GT DELIVERS HIGHEST TOP SPEED, FASTEST LAP TIMES ON THE TRACK OF ANY PRODUCTION FORD EVER

 

1485302635014.jpg

 

DEARBORN – Delivering the highest output of any EcoBoost® production engine to date, the all-new Ford GT couples its extraordinary power with impressive aerodynamic efficiency and advanced active dynamics to achieve a maximum speed of 216 mph – making it the fastest Ford production vehicle on the track ever.

 

Capable of an exceptional top speed, Ford’s all-new supercar is designed and optimized for track performance to honor its racing heritage. In 2016 development testing, with all contenders track-prepped with new fluids, fresh tires and optimal suspension settings, in identical conditions and with the same driver behind the wheel, Ford GT bested both the McLaren 675LT and Ferrari 458 Speciale at Calabogie Motorsports Park in Canada.

 

 

The numbers speak for themselves:

 

Ford GT: 2:09.8

 

McLaren 675LT: 2:10.88

 

Ferrari 458 Speciale: 2:12.9

 

SAE-rated at 647 horsepower and with 550 lb.-ft. of torque, Ford’s new high-output 3.5-liter V6 powerplant produces the most horsepower of any EcoBoost production engine ever, making Ford GT the fastest production car ever to wear the Blue Oval badge. The engine’s wide powerband produces 90 percent of its peak torque from 3,500 rpm.

 

“Our expectation has always been that the EcoBoost V6 would perform exceptionally well in the Ford GT – both in terms of power as well as aerodynamic efficiency,” said Dave Pericak, global director, Ford Performance. “We tested and developed this powertrain through the Daytona Prototype race car that ran in IMSA for two seasons, last season racing with Ford GT. We are extremely pleased with how it performs, both on the track and on the road.”

 

Ford GT’s dry weight just tops 3,000 pounds, which places the supercar between its two primary competitors, the McLaren 675LT and Ferrari 488. Ford GT’s power-to-weight ratio is 4.72 pounds/horsepower.

 

“The Ford GT is all about performance,” said Raj Nair, Ford executive vice president, global product development and chief technical officer. “We achieved considerable weight savings with the carbon fiber architecture. We then reinvested some of that savings into where it counts most – performance, specifically, the active dynamics. The result is an even faster car.”

 

The active dynamics systems – for both suspension and aerodynamics – are designed to make the car perform with optimum downforce, drag and balance at any speed, creating a faster setup regardless of driver skill level.

 

Ford GT, with no excuses to give, has proven itself time and again, racing to class wins at Le Mans and numerous other tracks in both IMSA and WEC last season. The production Ford GT shares a great deal with the high-performance track version, with advanced aero and suspension features added that take it to another level.

http://performance.ford.com/enthusiasts/media-room/2017/01/ford-gt-delivers-highest-top-speed.html

 

 

Scheda tecnica

 

 

Sae rated... :roll:

Inviato

Mmmm . . . quindi una supercar edizione limitata da 500.000 dollari è più veloce della "concorrenza" in un test effettuato dalla stessa casa costruttrice??

 

oh-really.jpg

  • Mi Piace 1
Inviato

Concorrenza tra l' altro uscita un po' due tempo fa (vedi 458 Italia).

Rimane che le prestazioni sono spaziali....comunque io credevo che questa andasse piu' in direzione hypercar che supercar. 

Da vedere che numeri faranno le versioni speciali di 488 e della futura p14

 

 

  • Mi Piace 1
Inviato

100.000€ che è più lenta della 488 (sennò l'avrebbero provata nel loro test "super partes").

 

 

Inviato
11 ore fa, Sadman dice:

100.000€ che è più lenta della 488 (sennò l'avrebbero provata nel loro test "super partes").

 

 

Inizia a pagare, il test é contro la 488 ?.

Comunque mi avrebbe stupito se fosse stata più lenta della concorrenza visto prezzo e impostazione.

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.