Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato
Meccanicamente penso che possa diventare il riferimento della categoria. La nuova Type-R dovrebbe diventare la TA più veloce, ma questa con la TI è su un altro livello.

Peccato che a livello estetico IMHO è davvero bruttina...

sarò ma io semi volessi divertire guarderei ad altro gt86, mx5, o volendo andare di ta qualcosa tutto pepe tpo 500 abarth o mini. Non mi sembra questo grandissimo plus la TI nell'influenzare il piacere di guida su un'auto del genere, si vede già dallo schema tecnico che la stragrande maggioranza di coppia andrà davanti. Tanto vale prendersi il tt che almeno è più compatto e leggero.

Inviato

Non mi risulta che TT abbia 5 porte un bagagliaio decente e 5 posti.

Cosa che Invece Civic e Focus hanno.

Non sono confrontabili.

Fuori dall'Italia queste auto hanno mercato e spesso finiscono in mano a padri di famiglia sprintosi.

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

Inviato
Che brutto suono allo scarico

Comunque se non lo si sente dal vivo il suono perde molte armoniche, non rende uguale.

Se è vagamente simile a quello della ST, devo dire che specie da dentro l'abitatolo, suona molto bene per essere un 4 cilindri turbocompresso... Probabilmente uno dei migliori a mio gusto ;)

  • 2 settimane fa...
Inviato
Funziona un solo scarico, che sia così sempre o ci sarà una valvola?

Secondo me una resta chiusa perchè era fredda... (almeno spero :lol: )

 

www.giuliomagnifico.it

  • 2 mesi fa...
Inviato (modificato)

Finalmente se ne sa di più

Press Release:

  • All-new Ford Focus RS delivers 350 PS maximum power from specially engineered 2.3-litre EcoBoost engine
  • High-performance hatchback makes global public dynamic debut driven by Ken Block at the Goodwood Festival of Speed
  • Advanced technologies include innovative Ford Performance All-Wheel Drive with Dynamic Torque Vectoring, Drive Modes – including industry-first Drift Mode – and Launch Control
  • Ford Focus RS is among 12 new performance vehicles Ford will offer through 2020 globally

GOODWOOD, U.K., June 25, 2015 – Ford today announced that the all-new Focus RS high-performance hatchback will deliver a maximum power output of 350 PS. The Ford Performance-developed model features a unique version of the new 2.3-litre EcoBoost engine that debuted with the all-new Ford Mustang.

Ford will demonstrate the performance of the all-new Focus RS to the public for the first time at the 2015 Goodwood Festival of Speed, U.K., where Ken Block – Gymkhana and World Rallycross star – will tackle the famous Hillclimb at the wheel of a prototype car.

“We promised enthusiasts a serious driving machine and, with 350 PS under the hood, that is exactly what we will deliver,” said Dave Pericak, global director, Ford Performance. “The stunning pace and innovative technology of the all-new Focus RS place it head-to-head with performance models from luxury and exotic marques, and it’s ready for the challenge.”

With Focus RS, Ford is introducing its Ford Performance All-Wheel Drive with Dynamic Torque Vectoring. The innovative system helps delivers a new level of handling capability and driver enjoyment by combining outstanding traction and grip with unmatched agility and cornering speed.

The Focus RS is the first Ford RS model equipped with selectable Drive Modes – including an industry-first Drift Mode that allows controlled oversteer drifts – and Launch Control.

High-performance EcoBoost powertrain specially engineered for RS

The new 2.3-litre EcoBoost engine for the all-new Focus RS shares its fundamental structure with the all-aluminium four-cylinder engine in the all-new Ford Mustang. The engine has been significantly upgraded for the Focus RS to deliver 10 per cent more power with 350 PS maximum output.

Increased power is generated by a new low-inertia twin-scroll turbocharger with larger compressor that delivers significantly greater air flow, along with a much bigger intercooler to maximise charge density. Engine breathing also is enhanced through a less restrictive intake design, and a large-bore high performance exhaust system with an electronically controlled valve in the tailpipe that helps optimise the balance of back pressure and noise output.

The cylinder head is produced from an upgraded alloy material capable of withstanding higher temperatures, while the cylinder block employs stronger high-tensile cast iron liners.

Engine cooling also has been given the highest priority, with engineers creating additional space within the front of the vehicle to house a significantly larger radiator pack – the biggest ever fitted to a Focus – which provides the level of cooling demanded for intense circuit driving.

Meticulous calibration work has ensured that the power unit delivers excellent low-end responsiveness with a powerful mid-range pull, climbing to a free-revving top-end up to a maximum rev limit of 6,800 rpm. Maximum torque of 440 Nm is delivered between 2,000 and 4,500 rpm, with 470 Nm available for up to 15 seconds on transient overboost during hard acceleration.

Inspiring performance demands an inspiring soundtrack. Ford Performance engineers have tuned the RS to deliver a rewarding and sporty sound character during spirited driving, with the distinctive burbles and pops that are a RS signature.

“This very special 2.3-litre EcoBoost unit will inspire drivers as they feel the surge of the turbo, and reward them as they take it to the red line – all delivered with a visceral sound guaranteed to put a smile on your face,” Pericak said.

Developed by a team of Ford Performance engineers in Europe and the U.S., the all-new Focus RS is the third generation of Focus RS cars, following models launched in 2002 and 2009. The 30th car to wear the legendary RS badge, the Focus RS will be built in Saarlouis, Germany.

Focus RS is one of 12 new performance vehicles Ford will bring to customers globally through 2020 as part of a new era of Ford performance, and will be available for delivery to European customers from early 2016.

Ford

350 CV e 440 Nm di coppia.

Nuove foto nel primo messaggio!

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Davvero notevole...il sound del motore ha qualcosa che non mi convince però:pen:

I motori sono come le donne, bisogna saperli toccare nelle parti più sensibili.(Enzo Ferrari)

Inviato (modificato)
Davvero notevole...il sound del motore ha qualcosa che non mi convince però:pen:

Ha la valvola aperta allo scarico che diventa di fatto uno scarico diretto (come le abarth col Record Monza).

Di solito vengono silenziate anche le uscite "libere".

Modificato da ISO-8707

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.