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Ni..... anche questa non è che mi faccia "strappare le mutande"..... (parlo di estetica)
Mi auto-quoto per aggiungere un commento che ieri, causa fretta, mi è "rimasto nella tastiera"....

Può essere che il problema sia nella mia testa di quarantenne, ma il fatto è che, 5oo Abarth a parte (ma anche Polo GTi), da tutte queste taru-sportivette sfornate ultimamente mi vergognerei a scendere..... cosa che non mi sarebbe successa nemmeno con questa:

renault-5-gt-turbo1_1.jpg

Sarò io che son "tarato" male.... :pen:

LanciaDeltaS4_open_mini.jpg.5d11965fd7512efc3fa6bdb812cce295.jpg 

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Imho anche Grande Punto da quel punto di vista, aveva una sobrieta' ed un'eleganza rara. Sopratutto nero su nero, dove i bordini delle ruote si notavano meno.

Per le altre, sono della tua stessa idea: sono troppo appriscenti.

Anni fa chi prendeva la Punto GT (praticamente una ELX) se voleva diventare appariscente, lo faceva per scelta SUA. Tant'e' che, per dirti, una Punto GT bordeaux l'aveva una signora che vedevo spesso, sulla quarantina. Idem le Uno Turbo, che trovarono anche acquirenti cresciutelli, perche' tutto sommato molto sobrie, e imho, eleganti.

Ora se prendi un'auto da 200cv devi urlare al mondo "we, ho un sacco di cv io!"

Di questi ne vendono a secchiate.

Vedrete.

[scritto in data 18 Luglio 2013 - Riferito a Jeep Cherokee]

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Imho anche Grande Punto da quel punto di vista, aveva una sobrieta' ed un'eleganza rara. Sopratutto nero su nero, dove i bordini delle ruote si notavano meno.

Per le altre, sono della tua stessa idea: sono troppo appriscenti.

Anni fa chi prendeva la Punto GT (praticamente una ELX) se voleva diventare appariscente, lo faceva per scelta SUA. Tant'e' che, per dirti, una Punto GT bordeaux l'aveva una signora che vedevo spesso, sulla quarantina. Idem le Uno Turbo, che trovarono anche acquirenti cresciutelli, perche' tutto sommato molto sobrie, e imho, eleganti.

Ora se prendi un'auto da 200cv devi urlare al mondo "we, ho un sacco di cv io!"

Detto da uno che va in giro con una Tipo turbo color tank. :-)

"... guarda la libidine sarebbe per il si, ma il pilota dopo il gran premio ha bisogno il suo descanso... e poi è scattata la regola numero due: perlustrazione del pueblo e ricerca de los amigos... ah Ivana, mi raccomando il panta nell'armadio, il pantalone bello diritto. E un po' d'ordine in stanza... see you later!" (Il Dogui, Vacanze di Natale)

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  • 2 mesi fa...

4 stelle su 5 per Autocar

2015 Vauxhall Corsa VXR UK review

Hot Corsa majors on pace, purpose and performance value. Brash, boisterous and great fun – if a little lacking in finesse

What is it?:

The new Vauxhall Corsa VXR may look a bit under-endowed next to its bigger-engined VXR siblings, but it sits pretty at the top of an important notional pyramid for its maker.

Volker Strycek, performance director for the VXR brand and former DTM champion himself, says despite the lower-order standing that its price and power level implies, the Corsa is actually the most hardcore model in the VXR range.

And that’s the way VXR owners like it, apparently. “The market research tells us that Astra and Insignia buyers expect more comfort, refinement and ease of use,” says Volker, “but the Corsa VXR owners are the real enthusiasts. It’s great fun making cars for customers like that.”

It’s also plenty of fun driving the car that Nürburgring ace Volker has made for customers like that. Not, perhaps, the most delicate, subtle or precise sort of fun you’ll ever have at the wheel of hot hatchback, but a visceral giggle, undoubtedly – and a particularly purposeful and involving one if you’ve got the forearms, and the budget, for it.

What's it like?:

The new Corsa VXR isn't a vastly different prospect from its various special-edition predecessors. It does, however, feel like a car that has matured over the several stages of development delivered by the Nürburgring and Clubsport versions. There’s now enough sophistication about the normal, series-production VXR car, and choice about the ordering process, that it can serve tastes as lukewarm or as specialised as Vauxhall is likely to find.

The car’s 1.6-litre turbo engine benefits from a new air intake and an exhaust with less back pressure, liberating modest improvements in power, torque, fuel economy and emissions. It’s a four-pot with a smidgen more grunt than the class norm and a linear, fairly crisp kind of performance routine that only really wants for a bit of endearing aural character.

The 207lb ft of torque it serves is available for full-throttle bursts of only five seconds, but that should be enough to convince most owners that they’ve bought just about the most potent car they could afford - a key pillar of appeal for the VXR brand, you’d guess.

The car’s six-speed manual gearbox is new, too. Particular emphasis has been placed on shift quality, which is short and staccato but could be slicker. More annoying is the yawning gap between third and fourth gears that trips you up regularly at typical UK country road speeds. Thankfully, the engine’s generous spread of torque earns the car a ready-made get-out-of-jail-free card on that front.

The Corsa VXR’s chassis, updated with a new torsion beam rear suspension set-up and the optional 18in alloy wheels of our test car, provided plenty of traction and lateral grip and a pleasing mix of agile steering response, mid-corner balance, handling adjustability and high-speed stability and precision.

A Ford Fiesta ST has a more natural sense of directional poise and better steering feedback, but the Corsa’s handling would take some beating by anything else in the class. Equally impressive, it’s married to a more supple, civil ride than that of the Ford, one that wouldn’t wear on your senses like some.

The car's cabin is not the match of the richer and more imaginatively appointed hot hatchbacks money can buy, with a fairly monotone fascia and performance detailing sparingly applied.

The Recaro bucket seats are fine, if a little short on shoulder and under-thigh support, and there's competitive levels of passenger accommodation in the back seats for what is a fairly small car. So much is probably acceptable in something offering, above all else, plenty of bang for your buck.

Should I buy one?:

At £17,995 for the standard car, Vauxhall has priced the Corsa VXR to undercut the equivalent Fiesta ST by £400 – and at that level it’s at its most effective and appealing, fit for fast road driving and occasional track work.

Add the £2400 Performance Pack (bringing with it stiffer springs and damper settings, bigger brakes, Michelin Pilot Super Sport tyres and VXR’s Drexler mechanical limited-slip differential) and you’re compromising the easy precision of the handling and consistency of the steering for the sake of a bit of added traction. And it's traction that, in this tester’s opinion, the car barely needs.

Like most mechanical LSDs, the Corsa’s sends traction-related forces back to your palms during hard cornering, corrupting the steering’s weight and willingness to return to centre.

Packaged as it is with a suspension tune that makes the ride a touch reactive and excitable anyway, that diff is an intriguing addition to the spec and will be appreciated by those who like their fast front-driver to present a bit of a physical challenge - but it’s best avoided for those who intend to spend longer on road than racetrack.

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2015 Vauxhall Corsa VXR UK review | Autocar

 

www.giuliomagnifico.it

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Non male dentro, esternamente, nonostante il restyling, soffre il peso degli anni. A livello di prestazioni una discreta bombetta comunque.

Nessun vento è favo​revole per il marinaio che non sa a quale porto vuol approdare


Alfa Romeo 147 JtdM 120CV Distinctive (2008)

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  • 3 settimane fa...
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