Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

c0sycp5bw40n.jpg

nanoFlowcell_AG_QUANT_F_F1.jpg

k9kyxeebahd1.jpg

nanoFlowcell_AG_QUANT_F_F3.jpg

sy2y0usbewj0.jpg

nanoFlowcell_AG_QUANT_F_F2.jpg

l4fysmibsjwu.jpg

xy9yivhbp08t.jpg

i2ayvixbtqzx.jpg

autoweek.nl

Electric car maker nanoFlowcell will pull the wraps off its new Quant F electric four-seat saloon at next month’s Geneva motor show.The Liechtenstein-based company says the Quant F is a re-engineered and redesigned version of the Quant e-Sportlimousine concept previewed at last year’s Geneva motor show and is capable of an 800km (500-mile) all-electric range.

Measuring 5.25 metres long, the Quant F is powered by four electric motors with a peak output of 1075bhp for a limited duration and a maximum rated voltage of 735V, compared with the e-Sportlimousine's 912bhp and 600V.

The transmission is a new, in-house-developed two-speed automatic, “the likes of which has not yet existed”, says nanoFlowcell. Top speed is reported to be 186mph.

Chief technical officer Nunzio La Vecchia says the car is powered by the firm’s own flow cell battery storage technology with an ionic liquid.

“Instead of using hydrogen and oxygen as in a conventional fuel cell, we work with two ionic fluids – one with a positive charge and one with a negative charge," he says.

“With a total tank capacity of 500 litres, comprising two 250-litre tanks accommodated separately in the Quant’s substructure, we have achieved an increase in range of over 30 per cent in comparison to the e-Sportlimousine.”

The four-wheel-drive saloon also has the ability to be converted automatically into rear-wheel drive at appropriate speeds, with the front axle essentially becoming ‘declutched’ and running in idle mode.

The bodyshell is a newly developed carbonfibre monocoque with narrower A-pillars than those of the e-Sportlimousine. A two-stage aerodynamic aerofoil is automatically activated above 50mph, providing downforce to the rear of the car and allegedly increasing grip to the road.

Back-lit crystals are fitted to the headlights that project a ‘Q’ when they are switched on. The firm says this new light technology gives the appearance of eyes with pupils and lends even more personality to the car's front end.

autocar

Evoluzione della la Quant E-Sportlimousine dell'anno scorso. Esteticamente cambiano solo cerchioni e colore o sbaglio?

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Ma soprattutto: un italiano dal passato oscuro e credenziali poco chiare, che se ne esce fuori dal nulla con una compagnia che dichiara di aver creato una tecnologia unica e rivoluzionaria?

Chissà perché mi puzza... :lol:

Comunque la macchina brutta non é...

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Inviato

E' un progetto (o meglio un concept-project) che si evolve già da diversi anni. Credo almeno 4 o 5.

Aggiornano, rifiniscono ed evolvono ogni volta un concept. Non è ancora una vettura di produzione, ma non è nemmeno così distante dall'esserlo.

Inusuale, ma anche meno "sospetto" di altri progetti fantasmagorici di investitori (o cacciatori di soldi) italiani.

Mi chiedo se il target, a questo punto, sia cercare di trovare investitori per portare la vettura alla produzione, anche fosse in tiratura limitata oppure mostrarsi come potenziale partner qualificato di fronte ad altre aziende o gruppi automobilistici.

Tradotto "Questo è quello che vogliamo fare: prestateci i soldi e la realizzeremo." oppure "Questo è quello che siamo in grado fare: assumeteci"?

  • 3 settimane fa...

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.