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Porsche 911 GT (Notizie)


superkappa125

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Una GT86 in salsa Porsche. :lol: Si preannuncia goduriosa.

'Pure' Porsche 911 GT planned

Porsche plots back-to-basics GT-badged 911 with a focus on driver involvement rather than lap times

by Andrew Frankel

3 June 2015

Porsche is working on a new GT model to go with the existing 911 GT3 and GT3 RS that is unrelated to the GT2 RS already believed to be in the pipeline.

The new car is thought to be an entirely distinct entity from any that has been seen in the 16 years since the introduction of the original GT3 in 1999.

The new car will have simple driving pleasure as its focus, meaning it will be radically different from the track-based RS models and the standard GT cars that are designed to be usable every day.

The new GT car will not be engineered specifically to set competitive lap times or provide a sensible means of daily transport. Instead, it will be set up to maximise feel, response and driver interaction. Crucially, it will mark the return of the manual gearbox to the 911 GT range for the first time since the demise of the 997 generation in 2011.

It is not clear what form the new car will take or when it will make its debut, but its existence stems from an acknowledgement within Porsche that making a car as fast as possible and as enjoyable to drive as possible are objectives now sufficiently distant from each other for no one model to be able to effectively bridge the divide.

The new car is expected to lose much of the aerodynamic addenda that has become synonymous with GT models and come with the narrower body used by base-spec 911s.

It will most likely have skinnier, less grippy tyres and a chassis set-up dedicated less to the generation of grip and more towards providing a friendly on-limit balance.

The engine is likely to be similar or identical to the normally aspirated 3.8-litre unit used by the current GT3, despite the move to turbocharging for all non-GT 911s at the end of this year.

There is no information concerning a name for the car. As recently reported by Autocar, Porsche has trade-marked the GT5 name, but that would be incongruous as it would numerically and hierarchically sit below the Cayman GT4.

It is also thought not to be called Club Sport, as that is also a name Porsche associates more with the track than the open road.

The new car will not appear until next year at the earliest, with the end of this year already given over to the launch of the second-generation 991-based 911, which was spied in testing last week.

Autocar.co.uk

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Quindi a motore anteriore?! :shock:

Secondo me sarà più una 4C/Exige in salsa Porsche :)

Sara una 911 con le ruote strette e che rolla un po' di più

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

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Quindi a motore anteriore?! :shock:

Secondo me sarà più una 4C/Exige in salsa Porsche :)

allora devi usare una Cayman... non una 911

- - - - - - - - - - AGGIUNTA al messaggio già esistente - - - - - - - - - -

Sara una 911 con le ruote strette e che rolla un po' di più

mah non lo so... gt3 e' parecchio goduriosa come comunicativita' del mezzo.. IMHO un mezzo del genere come telaio ma senza le prestazioni stellari di un Gt3 possono essere una gran combinazione specialmente per i guidatori che si stanno facendo... il problema sara' semmai il prezzo.

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Beschleunigung ist, wenn die Tränen der Ergriffenheit waagrecht zum Ohr hin abfliessen

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Interessante...una 911 narrow bodied con pneumatici umani e cambio manuale sarebbe apprzzata da appassionati e...speculatori, Porsche in primis. Tuttavia lo chassis Di 991 non e' che lo vedo tanto adatto ad un "back to basic", le dimensionI ed il Passo incidono sulle caratteristiche dinamiche....

Modificato da poliziottesco
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IMHO dovete guardare a quello che ha fatto McLaren presentando la 570S: una vettura riposizionata un po' più in basso rispetto alla sorella maggiore 650s: molto meno "track focused", più "godibile" per strada, senza necessariamente portarla al limite:drive:

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Ma non sarebbe più facile (e logico) prendere una Cayman e toglierci tutto?

secondo te dove Ci guadagnano Di piu' tra il fare una Cayman light weight (boxster spyder in po' lo e') e fare una 911 come invocata da molto da parte Di amatori, appassionati e stampa? :)

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