Vai al contenuto

Quanto ti piace l'Alfa Romeo Giulia 2016?  

558 voti

  1. 1. Quanto ti piace l'Alfa Romeo Giulia 2016?

    • Molto
      286
    • Abbastanza
      86
    • Poco
      15
    • Per niente
      15


Messaggi Raccomandati:

Inviato

una curiosità sul sistema di disattivazione cilindri (MDS) di Chrysler è che interviene sempre sugli stessi:

Chrysler engineer Cole added: “The modern Hemi always shuts off the same four cylinders. In our durability test cycle (150,000 customer equivalent miles driven at the 95th percentile, meaning that only 5% of our owners are more abusive than our testing), we have not found any adverse wear patterns.” (da:The modern 5.7 Mopar Hemi V8 engine)

I'm considered quite an expert on the subject of going off the road (A. De Portago)

Inviato

Su tutto il sistema "attiva/disattiva cilindri"

------------------PREMESSA---------------------

Mi son registrato da poco, e dai miei post puo' sembrare che voglia solo fare il "bastiancontrario", e polemizzare su tutto.... giuro di no!

-Giuro, che non voglio innescare polemiche sterili. Ovvero: dico la mia su cosa non mi convince. Uso molto l'auto, mi piace aggiornarmi, ma non sono uno sempre aggiornato su tecnologie, evoluzioni, cambiamenti, pubblicati su decine di riviste mensili tutte da leggere... quindi dico la mia anche, e sopratutto, per ricevere contraddizioni o informazioni che ignoro, e poter cosi' anche cambiare idea, o comunque riformularmela alla luce di maggiori conoscenze.

-Beh e poi su un forum, per entrare e scrivere solo "minchia che fico, caxxo quanto c'hai raggione, urka ma è tutto belliffimo!", beh.... cheppale no??? :D

---------------FINE PREMESSA----------------------

Dicevo: tutta 'sta manfrina sul sistema di disattivazione di 2/3 cilindri a determinate condizioni..... MA PERCHE'???

Stiam parlando della Giulia no? 510 Cv....

Leggo che serve per i test di omolgazione... che vuol dire? Che per omologare una macchina oggi, per legge deve sottostare a determinati parametri che "obbligano" i costruttori, se troppo spinta, a trovare sgami e "camuffi" per imbrogliare? Non sono esperto in materia, ma credo vi siano delle fasce, nei protocolli EURO.... voglio dire: un motore 850 non dovra' avere consumi ed emissioni come un 3000 da 510 cavalli: Ma un 3000 510 Cv, avra' ben altre soglie entro cui operare, o no??? Altrimenti tra 10 anni con l'EURO "x" che succede? Non si fan piu' macchine cavallizzate? O dovran mettere due motori? Un 3000 sotto il cofano, e un cinquantino a miscela sotto il culo del passeggero, da usare in sede di omologazione e revisione? Qualcosa mi sfugge....

Oppure, serve a scopo pubblicitario? No dai.... per omologare i consumi su "9 litri urbano, 14 extra e 12,5 combinato" ? Non ci credo, non ditemelo.... su una macchina da 500 cavalli, che in teoria sarebbe da pista quasi??? Io compero una macchina da 4 Km/l, e sai chemmefrega se in autostrada Milano/Venezia di notte e senza traffico, se sto sui 120 costanti me ne fa 7,5.... Spero si possa escludere anche questa ipotesi...

Oppure ancora, serve per soddisfare la "fame" di tecnologia dell'acquirente? "Oh ce o' sai, che la mia macchina accende i cilindri, li spegne... valvole attive, disattive, chettelodicoaffa'... eh la tua col caxxo....". Boh.... per questo?

'sta cosa mi perplime... non ne trovo un senso.... spero qualcuno mi illumini!

- Arnie: "Se hai chi crede in te puoi fare tutto...ti senti il più forte del mondo, dell'universo...e quando credi anche tu in qualcuno che stiano attenti tutti perchè nessuno può fermarti, nessuno!"

- Dennis: "E tu questo lo provi per Leigh?"

- Arnie: "Cosa? Ca**o no! Sto parlando di Christine mio caro, nessuna str***a può mettersi tra me e Christine!"

Inviato (modificato)

'sta cosa mi perplime... non ne trovo un senso.... spero qualcuno mi illumini!

Buona lettura. ;)

Cars are responsible for around 12% of total EU emissions of carbon dioxide (CO2), the main greenhouse gas.

EU legislation sets mandatory emission reduction targets for new cars. This legislation is the cornerstone of the EU's strategy to improve the fuel economy of cars sold on the European market. Similar targets have been set for new vans.

2015 target

The law requires that the new cars registered in the EU do not emit more than an average of 130 grams of CO2 per kilometre (g CO2/km) by 2015.This means a fuel consumption of around 5.6 litres per 100 km (l/100 km) of petrol or 4.9 l/100 km of diesel.The average emissions level of a new car sold in 2014 was 123.4 g CO2/km (provisional data), well below the 2015 target. Since monitoring started under current legislation in 2010, emissions have decreased by 17 g CO2/km (12 %).2021 target

By 2021, phased in from 2020, the fleet average to be achieved by all new cars is 95 grams of CO2 per kilometre.This means a fuel consumption of around 4.1 l/100 km of petrol or 3.6 l/100 km of diesel.The 2015 and 2021 targets represent reductions of 18% and 40% respectively compared with the 2007 fleet average of 158.7g/km.

Limit value curve

Emission limits are set according to the mass of vehicle, using a limit value curve. The curve is set in such a way that the targets set for new cars fleet average emissions are achieved.The limit value curve means that heavier cars are allowed higher emissions than lighter cars. Only the fleet average is regulated, so manufacturers are still able to make vehicles with emissions above the curve provided these are balanced by vehicles below the curve.

Phase-in of requirements

The target of 130g/km was phased in between 2012 and 2015. From 2015 onwards, all newly registered cars must comply with the limit value curve.A shorter phase-in period will apply to the target of 95g/km. 95% of each manufacturer's new cars will have to comply with the limit value curve in 2020, increasing to 100% in 2021.

Penalty payments for excess emissions

If the average CO2 emissions of a manufacturer's fleet exceed its limit value in any year from 2012, the manufacturer has to pay an excess emissions premium for each car registered.This premium amounts to

  • €5 for the first g/km of exceedance
  • €15 for the second g/km
  • €25 for the third g/km
  • €95 for each subsequent g/km.

From 2019, the cost will be €95 from the first gram of exceedance onwards.

Eco-innovations

Innovative technologies can help cut emissions, but in some cases it is not possible to demonstrate the CO2-reducing effects of a new technology during the test procedure used for vehicle type approval.To encourage eco-innovation, manufacturers can be granted emission credits equivalent to amaximum emissions saving of 7g/km per year for their fleet if they equip vehicles with innovative technologies, based on independently verified data.These eco-innovation credits will be maintained for the 2021 target.

Super credits

The cars Regulation gives manufacturers additional incentives to produce vehicles with extremely low emissions (below 50g/km).Each low-emitting car is counted as

  • 3.5 vehicles in 2012 and 2013
  • 2.5 in 2014
  • 1.5 in 2015
  • 1 from 2016 to 2019.

Super-credits will also apply in the second stage of emission reductions, from 2020 to 2023.Each low-emitting car will be counted as

  • 2 vehicles in 2020
  • 1.67 in 2021
  • 1.33 in 2022
  • 1 from 2023.

For this second step, there will be a cap on the scheme’s contribution to the target of 7.5g/km per manufacturer over the three years.

Pools acting jointly

Manufacturers can group together and act jointly to meet the emissions target.In forming a pool, manufacturers must respect the rules of competition law. The information they exchange should be limited to average specific emissions of CO2, their specific emissions targets, and their total number of vehicles registered.

Targets for smaller manufacturers

Manufacturers selling between 10,000 and 300,000 cars per year can apply for a fixed target of a 25% reduction from their 2007 average emissions for the period 2012 to 2019, and a 45% reduction from the 2007 level as of 2020.Manufacturers selling between 1000 and 10,000 cars per year can propose their own emissions reduction target if they cannot or do not wish to join a pool. The target is subject to approval by the Commission based on agreed criteria.Manufacturers selling less than 1000 new cars per year, as well as special purpose vehicles – such as vehicles built to accommodate wheelchair access – are excluded from the scope of the legislation.

Monitoring of emissions

The Commission has set out rules for monitoring the CO2 emissions of new cars. Monitoring reports can be found under the Documentation tab above.

Long-term target

The legislation requests the Commission to review the legislation by 2015 and if appropriate make proposals for CO2 emission targets for new cars for the period beyond 2020, including possibly setting a 2025 target.

The Regulation asks the Commission to maintain a clear emissions-reduction trajectory comparable to that achieved up to 2020 and to consider the competitiveness of the car industry and its dependent industries.

Reducing CO2 emissions from passenger cars - European Commission

Purtroppo si deve ricorrere a questi stratagemmi per abbassare la CO2 a causa dei limiti assurdi e relative penali che sono state imposte.

Modificato da ISO-8707
Inviato

Che poi basta mettere la rotella su "Dynamic" o Race per escludere questo sistema... Mamma mia... Ci si deve sempre lamentare.

Inviato

Esattamente! Anzi credo possa essere ben apprezzato anche dall'utente più ricco poter fare un 20-30% di km durante un viaggio in autostrada... sopratutto se questo non ha alcun impatto sulle prestazioni finali della vettura.

Inviato
Che poi basta mettere la rotella su "Dynamic" o Race per escludere questo sistema... Mamma mia... Ci si deve sempre lamentare.

In modalità ECO, ha un suo perché, delle volte è divertente mettersi in modalità pensionato (Eco-Pro) e provare a vedere quanta autonomia guadagni rispetto alla guida in normal. Mi ero lamentato anche io del sistema, ignorando totalmente che in modalità Dynamic e Race veniva, per fortuna, escluso. Tra l'altro, da quel che ne ho capito, anche in normal non funziona sempre per partito preso, ma solo ad andature costanti e bassi regimi, il che allora, non comporta assolutamente cambiamenti apprezzabili nella sonorità del motore e nella risposta all'acceleratore. La macchina basta metterla sistematicamente in Dymanic :lol: ed il gioco è fatto, un po' come quando si accende l'auto e si preme il bottone off per disattivare quell'odioso Start&Stop.

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

Inviato
OT

Qualcuno mi trovi la Thesis con il V8 Northstar Trasversale

Fine OT.

Da qualche parte ho una foto, ma se vieni l'11 al museo ti presento la persona che fece la richiesta di allestire un modello col v8 :)

Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

k21x8z.png

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.