Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato

5980363551887797614.jpg

8536414201975435945.jpg

9534742771366825744.jpg

4453491981325586833.jpg

100509186775091958.jpg

10905899891189713894.jpg

5349340831379355742.jpg

WCF

Press Release:

HYUNDAI PREMIERES “VISION G” COUPE CONCEPT AT LACMAIntroduces Concept as Evolution of Hyundai’s ‘Responsible and Respectful’ Luxury Family of Products

FOUNTAIN VALLEY, Calif. Aug. 11, 2015 – Hyundai Motor America revealed the “Vision G” Concept Coupe to a select group of media at the Los Angeles County Museum of Art (LACMA). The concept was described as Hyundai’s inspiration for its family of future premium products that promise luxury, performance and style with the value and responsibility that is the foundation of Hyundai’s brand.

“The concept was designed with coordinated input from Hyundai design studios around the world, but was led by our team here in the U.S.,” said Peter Schreyer, Hyundai’s president and chief design officer. “The design is our interpretation of the idea that Hyundai breathes into all of its vehicles – a DNA that balances design and performance with the idea that you don’t need to be over the top in terms of glitz and stereotypical luxury cues.”

During the design process, Hyundai’s team of designers centered their work on the notion of “chivalry” – a word they felt best defined the idea that one doesn’t need to shout to be noticed and respected. “Vision G” is purposefully understated, despite its size and dramatic lines. One example of this respectful luxury – and a nod to the self-sufficiency of the driver – is a technology that automatically opens the door as if being opened by a valet.

The exterior styling of the concept is highlighted by a long hood, high-beltline and a cabin that presents a slingshot-like appearance. “In keeping with a design that speaks to the owner rather than ‘the spectators’ who might see the car on the road, Vision G appears dynamic and in constant motion,” said Christopher Chapman, head of Hyundai’s U.S. design center and leader of the coupe’s design team. “After all – and if all is right in the world – the only time an owner sees the exterior of the car is when it’s standing still.”

The underlying idea of respectful luxury flows into the interior, underscored by its clarity and simplicity. No glaring examples of luxury, but rather elegant lines and finishes.

The heart of “Vision G” is the award-winning 5.0-liter Tau V8 engine producing 420 horsepower at 6,000 rpm and 383 lb. ft. of torque at 5,000 rpm. The Tau V8 engine family has been named to Ward’s prestigious Ten Best Engines list three times. With high-pressure direct injection for impressive power, low emissions and superb efficiency, this latest version of the Tau V8 benefits from an optimized intake runner length, enhanced timing chain for reduced friction and NVH, low-torque exhaust manifold, increased compression ratio and upgraded multiple-injection mapping. These enhancements combine to produce a flatter torque curve at lower rpm for even better driveability.

“Vision G” will next be shown at the Pebble Beach Concours d’Elegance on Sunday, August 16 in Monterey, Calif.

Hyundai

Concept per Pebble Beach che anticipa gli stilemi delle future Genesis.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

troppo MB, Bentley per gli esterni , Aston per il logo , MB e Audi per interni

in pratica hanno guardato tutte le europee di lusso e han scopiazzato. Però è uscita un po’ sproporzionata, segno che farle bene non è così facile anche se a noi sembrano ripetitive.

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato

il comando clima è imbarazzante :lol:

10905899891189713894.jpg

capisco che vuoi fare il minimal ap tu deit, ma c'è modo e modo. Questo è identico alla mia calcolatrice della buffetti acquistata nel 1998

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato

Peró se vogliono puntare ad una certa clientela non pensate sia di conseguenza logico vedere Cosa fa la concorrenza in quel segmento e regolarsi di conseguenza? A mio avviso non fanno male e non lo definirei "scopiazzamento" tutto a mio avviso si intende.

Inviato

A me non dispiace così tanto, il profilo ha un vago odor di Crossfire, ma più gradevole. Dipende da come la si guarda secondo me, se ci si vuole vedere un coupè a 3 volumi è sicuramente sproporzionata.

Concordo con la sensazione diffusa di deja vù. Ma nel complesso non la boccio in toto.

1986 Renault 4 950 TL

1994 Volvo 940 2.0i Polar

La mia pagina su bikepics: http://www.bikepics.com/members/caronte/

Inviato
Peró se vogliono puntare ad una certa clientela non pensate sia di conseguenza logico vedere Cosa fa la concorrenza in quel segmento e regolarsi di conseguenza? A mio avviso non fanno male e non lo definirei "scopiazzamento" tutto a mio avviso si intende.

a una certa clientela punti con idee originali: se gli presenti un'auto wannabe allora devi anche presentare un prezzo sensibilmente più basso, se no si piglia l'originale.

Hanno già dimostrato di saper tirar fuori qualcosa di piacevole con la loro zucca, appiattirsi con gli altri per me è dimostrazione di debolezza.

Questa non è brutta, ma è una citazione palese di tutto quel che c'è di premium in europa. E il risultato è un po' goffo.

il legno trattato in quel modo lo si era visto già anni fa sulla q7 coast line, oppure sulla splendida aston di bertone. Cazzo, sei asiatico, usa almeno del bambù e non sto scherzando: basta vedere che robe interessanti fanno con quel materiale, pure per i case dei pc.

Questo approccio mi piace vedere in un concept , qui hanno usato pure il termine vision :disp2:

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.