Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato (modificato)

Messaggio Aggiornato al 01/12/2015

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-8.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-11.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-12.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-10.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-9.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-7.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-13.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-5.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-6.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-7.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-8.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-9.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-10.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-11.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-12.jpg

Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-13.jpg Lamborghini-Aventador-SV-Roadster-14.jpg

carscoops

Press Release:

Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster makes global debut in California, USA

Sant'Agata Bolognese/Carmel, Calif. 14th August 2015 -- Automobili Lamborghini unveils the new Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster in occasion of the Monterey Car week in California. The Roadster, presented at the famous event 'The Quail, A Motorsports Gathering', is available in a limited series of 500 units worldwide and is the first series- produced, open-top Lamborghini to bear the name Superveloce.

''The Superveloce is the purest, most sports-oriented and fastest series production Lamborghini ever. The Roadster version represents our commitment to satisfying our passionate clients with immensely emotional driving dynamics combined with an extraordinary open air experience,'' Stephan Winkelmann, President and CEO of Automobili Lamborghini said during the press conference at The Quail.

As a member of Lamborghini's storied Superveloce family, the car offers greater performance with a power increase of 50 hp to 750 hp and a dry weight of 1,575 kg (3,472 lb), that is 50 kg (110 lbs) lighter compared to the Aventador LP 700-4 Roadster. This leads to an exceptional power-to-weight ratio of just 2,1 kg/hp (4,6 lb/hp).

The Roadster maintains the coupe's breathtaking acceleration, sheer power and handling prowess. In an enhancement to the Superveloce coupé experience, the Superveloce Roadster's features a power rear window that allows the free-flowing engine sound to fill the cabin with invigorating tones and harmonics during spirited driving.

The naturally aspirated, 6.5-liter V12 produces 552 kW (750 hp) at 8,400 rpm and 690 Nm (509 lb-ft) of torque. Acceleration from 0-100 km/h (0-62 mph) happens in 2.9 seconds with a top speed of more than 350 km/h (> 217 mph).

Lamborghini's highly innovative 7-speed ISR transmission delivers an incomparably emotional gear shift and transfers the engine's power to all four wheels through a Haldex Generation IV 4WD system. Of course, as in the SV coupé the car takes advantage of adaptive Magneto Rheological Suspension, a pushrod damping system and Lamborghini Dynamic Steering (LDS) for improved driving dynamics.

And as with the Aventador LP 700-4 Roadster, the SV Rodster comes with a two-piece hardtop made from carbon fiber featuring technologies such as RTM and Forged Composite®, which deliver a perfect surface finish, allow complex design shapes and the highest possible component stiffness combined with extremely low weight. Thus, the two roof parts each weigh less than six kilograms (13.2 lb) and can be stowed easily in the luggage compartment. They provide the perfect complement to the monocoque, which is entirely made from carbon fiber.

Deliveries of the Aventador LP 750-4 Superveloce Rodster begin in early 2016 with base pricing of 357,000.00 Euros (excl. VAT) or USD 530,075.00 MSRP.

Lamborghini

Prezzo:

Benzina:

6.5 V12 Aut. 4x4 (750 CV):

Aventador LP 750-4 SV Roadster: 435.772€

------

Dopo aver archiviato la presunta presentazione di qualche settimana fa come renderings amatoriali, ecco le prime vere ufficiali della Aventador SV senza tetto.

V12 da 750 CV e tiratura limitata a 500 esemplari.

0-100 km/h in 2.9 sec e 349 km/h di velocità massima.

Debutto a Pebble Beach.

Modificato da Touareg 2.5

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

Se possibile ancora più tamarra della berlinetta.

Anzi, a dirla tutta, la trovo davvero una cafonata.

Tutto come sempre IMHO e con una punta di amarezza visto il marchio.

Inviato
Se possibile ancora più tamarra della berlinetta.

Anzi, a dirla tutta, la trovo davvero una cafonata.

Tutto come sempre IMHO e con una punta di amarezza visto il marchio.

Sento di concordare: se nelle varianti "normali" mi piacciono in egual modo, qui preferisco decisamente la coupé.

Nuove foto nel primo messaggio, in attesa della press.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Inviato

L'unica auto per la quale ucciderei qualcuno:lol:.Pero' anche io la preferisco nella versione "normale",che gia' esagerata lo e'.Questa mi sembra un po' troppo "estrema".

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.