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Si svegliano tardi come al solito. Dubito comunque che la filiale italiana ne sapesse qualcosa, se non in via verba volant.

Se ricordo bene, circa un mesetto fa, fecero già delle ispezioni, mi pare addirittura in Lambo.

Alfiat Bravetta senza pomello con 170 cavalli asmatici che vanno a broda; pack "Terrone Protervo" (by Cosimo) contro lo sguardo da triglia. Questa è la "culona".

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Ulrich Hackenberg, capo del dipartimento R&D di Audi, in posizioni di vertice nella produzione di modelli del marchio da 30 anni, sospeso durante le investigazioni del dieselgate, lascia il marchio degli anelli.

Verrà sostituito da tal Stefan Knirsch.

Alfiat Bravetta senza pomello con 170 cavalli asmatici che vanno a broda; pack "Terrone Protervo" (by Cosimo) contro lo sguardo da triglia. Questa è la "culona".

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Volkswagen: pronta a vendere asset se necessario

"Volkswagen e' pronta a vendere alcuni asset, se non trovera' altra maniera di rimborsare i 20 miliardi di euro ricevuti in prestito per un anno da 13 banche."

"VW ritiene di avere oltre 20 miliardi di euro di asset vendibili in caso di necessita"

"tra gli asset potenzialmente vendibili, ci sarebbero la divisione dei tir Man, Lamborghini, Ducati e Bentley"

Checchè ne dicano taluni giornalisti, se VW per ricevere prestiti deve anche esternare queste dichiarazioni per convincere e rassicurare le banche... bene-bene non sta andando eh! Non credo che un anno fa ad una richiesta di soldi dovessero rassicurare cosi!

E poi... Bentley, Ducati, bla-bla-bla, ma se domani davvero DOVETE vendere, e tutto il mondo sa che DOVETE, io non so mica se li prendete, quei soldi che valutate VOI i VOSTRI marchi, no?

=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=

Ulrich Hackenberg, capo del dipartimento R&D di Audi, in posizioni di vertice nella produzione di modelli del marchio da 30 anni, sospeso durante le investigazioni del dieselgate

OT: Che a me poi 'sto HACKENBERG che era a capo della R&D e presunto colpevole del caso software truccato, mi fa scompisciare... mi ricorda troppo la Sig.ra FOTTEMBERG!

0013.jpg

Modificato da AngBo
Aggiunto OT
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Imho non ha bisogno di vendere nulla.

E se venderà, venderà quello che già aveva intenzione di vendere.

(Non è che un milione di grigliette in plastica "uovokinder" costino poi così tanto :P .. ).

In europa forse basteranno i tubi Von Tuckeren :lol: , ma negli Stati Uniti li faranno neri a suon di cause , e dovranno affrontare il crollo delle vendite.

Qualche solderello lo accantonerei :)

Archepensevoli spanciasentire Socing.

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VW ready to sell assets should loan repayment falter: sources | Reuters

VW ready to sell assets should loan repayment falter: sources

FRANKFURT | By Arno Schuetze

?m=02&d=20151204&t=2&i=1099809508&w=644&fh=&fw=&ll=&pl=&sq=&r=LYNXMPEBB20NE

A logo of Volkswagen is seen on a wheel of a Golf car parked at a dealership in Seoul, South Korea, November 25, 2015.

Reuters/Kim Hong-Ji

Volkswagen (VOWG_p.DE) has told banks supplying a 20 billion euro ($21.1 billion) credit line that it would sell assets if it finds no other way of repaying the one-year loan, two people familiar with the matter said.

Europe's largest carmaker is under pressure to strengthen its finances as it is expected to have to pay out tens of billions of euros to cover fines, lawsuits and vehicle refits after it admitted to cheating U.S. diesel emissions tests and falsifying carbon dioxide emissions.

The biggest corporate scandal in the German company's 78-year history has forced out its long-time CEO, wiped billions of euros off its market value and hammered its bonds, making it much more expensive for the company to borrow through its traditionally-preferred route of the debt market.

VW secured the 20 billion euro bridging loan from 13 banks this week and is planning to refinance it by issuing bonds over the next couple of months, the sources said.

Under the terms, VW assured the lenders it would sell or list assets worth up to significantly more than 20 billion euros if it fails to find other sources of money, the people said.

Volkswagen declined to comment.

"No specific assets have been discussed," one of the people said, while another person said a potential emergency rights issue was also an option.

Investment bankers are pitching ideas to Volkswagen on potential ways to raise money, though decisions are unlikely before more clarity on the scope of penalty payments and recall costs have emerged, the people said.

Listings of divisions such as Audi, Porsche or its truck business - which is being carved out now - seem unlikely, but the non-truck parts of VW's MAN (MANG.DE) subsidiary are expected to be at the top of the list of potential divestments, the people said.

The MAN power engineering operations, whose products include ship engines, mini power plants, special gear units, propulsion components and testing systems may be valued at 4-5 billion euros in a potential deal, the people said.

The division accounted for all of MAN's 101 million euro nine-month operating group profit and for more than a quarter of its 9.98 billion in sales.

"Volkswagen may also consider divesting luxury car brands Bentley and Lamborghini or motor bike brand Ducati, although these units don't really move the needle," one of the sources said.

Separately, VW said the number of cars whose carbon dioxide (CO2) emissions and fuel consumption have been understated may turn out to be smaller than the 800,000 announced last month. VW has said it expects costs of at least 2 billion euros from the issue.

Investigations into the circumstances of the manipulations and number of affected vehicles have not been concluded yet, "but many CO2 levels have in the meantime turned out to be quite accurately measured," a spokesman said.

VW's Skoda subsidiary said on Thursday initial suspicions that the Czech brand was also affected by the CO2 malfeasance have turned out to be wrong.

Almost 500 lawsuits have been filed in the United States against VW, Audi and Porsche since the emissions scandal became public on Sept. 18, Germany's Sueddeutsche Zeitung and broadcasters NDR and WDR said on Thursday, without citing the source of the information.

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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