Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

1 ora fa, Cosimo dice:

 

bisogna vedere se la cosa interessa veramente. Il 90% dei possessori di vw/audi che conosco hanno derubricato il fatto a "leggerezza" il restante 10% l'ha considerato e ritiene che siano stati semplicemente più furbi, quindi meritevoli di nuovi acquisti. 

 

 

 

1 ora fa, Nicola_P dice:

C'è anche chi loda la VW che, alla faccia dei giornalisti cattivi, ha trovato subito un'OTTIMA soluzione al problema senza intaccare le prestazioni.

No perchè è colpa dei giornalisti.

Nun c'è speranza.

E' proprio questo il punto; la palla passa a noi consumatori. Dipende solo da noi, se ovviamente interessa......Probabilmente no......:-(

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Link al commento
Condividi su altri Social

Non vorrei fare il bastian contrario, ma io darei una lettura diversa alla notizia del rimborso USA con annessi oneri.

 

Invece che: "Oibò che gente seria quelli delle istituzioni USA e che marchettari quelli della UE... "

 

Ci vedrei più una mossa disperata del costruttore di recuperare la fiducia dei clienti VW, che è nettamente colata a picco in quel mercato.

 

I macchinoni Audi e Porsche invece continuano a vendere bene, di fatti i motori fallati 3L Diesel non sono compresi nell'accordo di rimborso.  

 

Per VW nello specifico si parla di riduzioni di vendite tangibili in USA con il rischio di mandare a vacche il progetto di introduzione dei TDI compatti in un mercato storicamente avverso al Diesel.

 

In Europa al contrario non c'è bisogno di fare una mossa del genere perché il mercato è diverso, ha retto bene l'onda d'urto e il Diesel rimane al Top.

 

C'è stata una riduzione delle quote di mercato, ma le vendite hanno continuato a crescere. Il Gruppo continua ad avere una posizione dominante in EU.

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

In parte hai ragione. In parte, legislazione e sanzioni ue sono fumose laddove quelle us sono molto più chiare.

In parte vag è troppo parte integrante dell'economia tedesca ed europea per rischiare di affondarla. Non dimentichiamo che la tenuta del mercato è stata ottenuta da vag con una campagna sconti costosissima

  • Mi Piace 1

Archepensevoli spanciasentire Socing.

Link al commento
Condividi su altri Social

55 minuti fa, stev66 dice:

In parte hai ragione. In parte, legislazione e sanzioni ue sono fumose laddove quelle us sono molto più chiare.

In parte vag è troppo parte integrante dell'economia tedesca ed europea per rischiare di affondarla. Non dimentichiamo che la tenuta del mercato è stata ottenuta da vag con una campagna sconti costosissima

Il tuo discorso non fa una grinza. Personalmente non desidero la cancellazione di VW dalla faccia della Terra (ipotesi più che probabile se dovessero pagare in proporzione quanto sono tenuti in USA). Però non si può neanche accettare che la cosa passi in cavalleria come se niente fosse; praticamente il consumatore europeo è cornuto e mazziato. Non solo non riceverà risarcimenti, ma deve anche sopportare che un Mueller qualsiasi si abbandoni a dichiarazioni modello "Marchese Del Grillo": io so io e voi nun siete 'n catso, perchè è questo quello che sta avvenendo in questi giorni, con la colpevole complicità delle autorità europee, al di là delle dichiarazioni di facciata. In qualche forma, devono pagare...

  • Mi Piace 9

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Link al commento
Condividi su altri Social

On 4/7/2016 at 17:21, AleMcGir dice:

Volkswagen esclude rimborsi per i clienti in Europa

L’ad Mueller: «Un’eventualità del genere schiaccerebbe l’azienda»
Volkswagen non ha intenzione di fornire ai clienti europei compensazioni simili a quelle attuate nei confronti del mercato statunitense. «Non c’è bisogno di un matematico per capire che un rimborso danni di questo tipo schiaccerebbe Volkswagen», ha dichiarato l’amministratore delegato, Mathias Mueller al Die Welt, dopo l’accordo da 14,7 miliardi di dollari negli Stati Uniti.
....

http://www.lastampa.it/2016/07/04/economia/volkswagen-esclude-rimborsi-per-i-clienti-in-europa-IaltuYlTj4uHPSCtM3fDhM/pagina.html

 

Non ci posso fare niente, ma la prima cosa che mi viene in mente è che per la maggior parte dei tedeschi la Grecia poteva fallire. A quanto pare Volkswagen no.

  • Mi Piace 8
Link al commento
Condividi su altri Social

Se le vendite fossero crollate, nonostante gli ottimi sconti, mueller avrebbe avuto un atteggiamento diverso

 Ma con i numeri dalla sua parte, può marchesizzarsi ?

  • Mi Piace 5

Archepensevoli spanciasentire Socing.

Link al commento
Condividi su altri Social

1 minuto fa, stev66 dice:

Se le vendite fossero crollate, nonostante gli ottimi sconti, mueller avrebbe avuto un atteggiamento diverso

 Ma con i numeri dalla sua parte, può marchesizzarsi ?

E difatti, come ho detto in precedenza, la palla passa a noi consumatori.......Nè ce l'ha ordinato il medico di comprare VW, nè qualcuno ci punta la pistola alla tempia se non lo facciamo. Ergo.....

  • Mi Piace 1

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Link al commento
Condividi su altri Social

http://jalopnik.com/why-did-no-automakers-call-bullshit-on-volkswagen-1783131086

 

Cita

Why Did No Automakers Call Bullshit On Volkswagen?

 

A Volvo executive recently admitted that Volkswagen’s “defeat device” cheat for its diesel cars was an “open secret” in the auto industry for years before the scandal broke last September. So given how intensely automakers test their competitors’ cars, why didn’t anyone call bullshit on VW sooner?

Australia’s News.com reports that Kent Falck, who worked on future vehicle development at Volvo and spent a total of 29 years at the company, told reporters in that country that “diesel experts at rival car brands were suspicious about how Volkswagen could meet strict U.S. emissions standards, but they themselves could not.”

He went on saying Volvo had been struggling to determine what VW was doing to meet U.S. emissions requirements:

 

We sat in a room and reviewed all the facts, figures, whatever we have, with the specialists...[But] we can’t manage it, how are the others doing it? We don’t know.

In the end Volvo, like many others, simply couldn’t release diesel vehicles that met their performance targets, leaving VW largely unrivaled in the U.S. marketplace. Falck said:

From our perspective with our knowledge, with our experience, we can just take care of ourselves, I said [to senior Volvo management] “we can’t do it, we can’t introduce the car.”

Similar confusion may have happened at Mazda, a company that has been promising a diesel Mazda 6 for years.

Mazda’s 2.2-liter diesel four-cylinder engine, which is sold in other markets, was slated in 2012 to come to the U.S. Then in September 2013, we learned Mazda was having trouble in the “final parts of the emissions and certification process.”

And then Mazda delayed their oil-burning 6 again. Why? Here’s a quote from our January 2014 article:

Mazda says it’s delaying the diesel’s launch further because it wants to meet emissions requirements without using a urea injection system and without overly sacrificing performance and economy.

And that’s the rub. Mazda’s been delaying the 2.2-liter diesel in America for over two years, all because it’s been struggling to do what Volkswagen had been doing forever. Today, there’s still no diesel Mazda in the U.S., and despite the company’s claims, there probably won’t be one given all that’s happened with Dieselgate.

So why didn’t Volvo or Mazda or anyone else call BS? Well, Falck said nobody notified authorities because experts couldn’t prove that VW was actually using a software cheat to change the emissions strategy when the vehicle detected it was on the EPA emission rolls.

 

Plus, Falck said people in the industry assumed VW was using some sort of proprietary technology to get their diesels to perform so well, saying;

There is always intellectual properties in the world ... there might be something out there in the technology ... that we are not allowed to buy because it’s owned by a supplier. We were wondering how [VW met strict US emissions targets] that’s for sure.

It’s hard to believe that not a single engineer could figure out that VW wasn’t playing by the rules. I could see how some might have assumed there was some proprietary tech at play, but you’d think those nerds in the dyno cells would figure out exactly what that tech was. And yes, sometimes it’s not easy to break into competitors’ ECUs to take data on certain engine and emissions parameters, but engineers can usually find a way.

Automotive engineers do tons of what’s called “competitive benchmarking,” which basically a fancy term for studying other companies’ cars and, in many cases, “reverse engineering” them.

If Company B is doing something that Company A doesn’t understand, Company A will go out and buy or borrow the car, test it, take it apart, and do whatever it takes to figure out what the kids down the street are doing. Companies have entire labs devoted to the practice. Heck, there are entire companies that exist to tear down cars so engineers can get a closer look.

I did a lot of benchmarking during my time as a powertrain cooling engineer. I can tell you this: if we were struggling to develop a cooling system and saw that someone else had a successful, clean design, we’d go out and get that car and study it. We’d test it until we had the data we needed to understand the engineering behind their design. It drove me mad if I couldn’t understand how a competitor’s cooling system worked. It was the sort of thing I studied relentlessly.

Now imagine you’re Mazda, GM or Volvo, and you’ve been struggling for years to design a system like Volkswagen’s that meets emissions standard without using urea and supposedly “without sacrificing performance or economy.” You’d have your engineers camping in dyno cells running tests on VWs day in and day out.

In my mind, someone somewhere surely must have been losing their mind thinking about how the Jetta TDI manages to meet emissions and still produce plenty of power, meet durability targets, and get good fuel economy. Surely that same person must have tested this thing and figured out Volkswagen’s secret. At some point they almost would have been looking for a cheat.

Engineers are the best technical crime solvers in the world, so I just find it hard to believe that not a single engineer could figure this cheat out.

But maybe Falck is right, and engineers just couldn’t prove that VW was using a software cheat. We may never know.

Ci crediamo ? :D

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.