Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

000.jpg

000.jpg

000.jpg

000.jpg

000.jpg

WCF

Press Release:

21 October 2015, Gaydon: Aston Martin is today showcasing a fully electric concept of its Rapide S four-door sports saloon outside Lancaster House in London – the venue for a meeting between Their Royal Highnesses Prince William, Duke of Cambridge; Catherine, Duchess of Cambridge and President of The People’s Republic of China, Xi Jinping.The new RapidE concept has been developed in collaboration with Williams Advanced Engineering at its facility in Grove, Oxfordshire. It is on display today in support of a creative summit organised by the British government’s successful GREAT campaign to showcase the best of what the UK has to offer and encourage people to visit, do business, invest and study in this country.

Aston Martin CEO, Dr Andy Palmer, said: “We see luxury electric vehicles as an intrinsic part of our future product portfolio and welcome ChinaEquity into the next phase of study for the project development.

“The exciting RapidE concept tangibly demonstrates the capability and ambition of Aston Martin towards developing low- and zero-emission sports cars.”

During the Lancaster House event, Aston Martin and Chinese investment group, ChinaEquity, announced an agreement to explore the development of a production version of the RapidE concept. If successful, the new luxury sports car would be constructed at Aston Martin’s global HQ in Gaydon, Warwickshire, and could be brought to market in around two years.

On the signing of this agreement, Chairman Chaoyong Wang of ChinaEquity said, "We are delighted that Aston Martin not only provides a high performance driving experience to customers, but also show’s their social responsibility by showcasing a new generation of electric car with zero emissions. We are excited to participate in the development of the RapidE and to make a contribution to Sino-British clean energy and green environmental strategy. We feel confident that there are significant opportunities for electric cars in China and the world."

Chancellor of the Duchy of Lancaster Rt Hon Oliver Letwin MP who has supported the development of the project said: “Aston Martin is an iconic British brand, and I welcome their agreement today with ChinaEquity. It is a great example of British and Chinese businesses working together to develop links and bring benefits to the UK economy. It also demonstrates how a collaboration between the UK and China can develop the innovative low emission solutions needed to tackle the pressing global issue of air quality.”

Aston Martin

Tentativo di Rapide alla spina.

 News al 02/12/2015: Mazda 2.

Link al commento
Condividi su altri Social

Ok che è un prototipo, ma una copertura al motore potevano pure metterla...

000.jpg

PS: ieri ne ho vista una blu in pieno centro. Fighissima 8-)

My cars...

Autobianchi Y10 1.1 i.e. (1992) - Fiat Bravo 1.4 T-Jet Emotion (2008) - Fiat 500 1.2 Lounge (2017) - Alfa Romeo Mito 1.4 TB GPL Super (2017)

 

Link al commento
Condividi su altri Social

  • 2 anni fa...

Rapide_E__Wheel_and_Fender-e1536768986189.jpg?quality=82&strip=all&w=1600

 

https://electrek.co/2018/09/12/aston-martin-rapide-e-first-electric-vehicle-battery-system-range/

 

Nuove info per la Rapide elettrica: 155 esemplari, batteria da 65 kWh e autonomia di 200 miglia (circa 320 km). Impianto elettrico a 800 Volt e carica rapida fino a 100 kW.

 

Le batterie sono state messe negli spazi lasciati liberi dalla meccanica:

 

Rapide_E__Powertrain_Diagram-e1536769022677.jpg?quality=82&strip=all

 

Sono contento che ci sia una nuova vettura elettrica, ma secondo me è troppo poco e troppo tardi. Con questa configurazione andava bene nel 2016, quando si parlava ancora di EV 1.0. Oggigiorno una Kona/Leaf qualsiasi ha la stessa capacità e autonomia superiore. Il fatto di non avere un pianale dedicato ma riciclare quello standard limita molto l'integrazione delle componenti elettriche.

 

Magari al prossimo giro gli riesce meglio ;)

 

 

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

2 hours ago, kire_06 said:

Sono contento che ci sia una nuova vettura elettrica, ma secondo me è troppo poco e troppo tardi. Con questa configurazione andava bene nel 2016, quando si parlava ancora di EV 1.0. Oggigiorno una Kona/Leaf qualsiasi ha la stessa capacità e autonomia superiore. Il fatto di non avere un pianale dedicato ma riciclare quello standard limita molto l'integrazione delle componenti elettriche.

  

Magari al prossimo giro gli riesce meglio ;)

  

 

C'é un'intervista al direttore tecnico di Williams riguardo questo progetto e anche lui ammette che a livello di implementazione si tratta di una scelta di compromesso. La macchina é stata creata sostanzialmente come laboratorio per accumulare esperienza, i volumi di vendita limitati non giustificano degli investimenti piü importanti per rivedere la struttura.

 

Quote

Why mount two motors on the rear axle instead of spreading them across both axles?

“Very much the brief for the whole thing was that we don’t really want to change the Rapide at all, as it is a limited-volume car. The affordability of the project is dependent on carrying it over. What we had to do is carry over a rear-wheel-drive platform. We also wanted to give it Rapide power, plus a bit, so two motors was the sensible solution.”

Quote

The relationship between the Rapide E and other future Aston Martin electric vehicles will be complicated. Palmer says that all EV powertrain intellectual property will reside with the company but admits that the Rapide E is a proof-of-concept rather than an architecture that will be developed for other models.

 

  • Mi Piace 1

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

Link al commento
Condividi su altri Social

  • Beckervdo ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.