Vai al contenuto

Quanto ti piace la Renault Alaskan 2016?  

12 voti

  1. 1. Quanto ti piace la Renault Alaskan 2016?

    • Molto
      1
    • Abbastanza
      5
    • Poco
      5
    • Per niente
      1


Messaggi Raccomandati:

 

Renault_Alaskan_08.JPGRenault_Alaskan_10.JPG

Renault_Alaskan_05.JPG

 

Renault_Alaskan_11.JPG

Renault_Alaskan_09.JPG

Renault_Alaskan_13.JPGRenault_Alaskan_06.JPG

Renault_Alaskan_07.JPG

Renault_Alaskan_01.jpg

Renault_Alaskan_02.jpg

Renault_Alaskan_03.jpg

Renault_Alaskan_04.jpg

 

PRESS RELEASE

 

Cita

Renault introduces Alaskan: its first global one-tonne pick-up

June 30, 2016 | ID: 80120

 

RELATED LINKS

Press Kit and Photos

Renault takes the wraps off ALASKAN, a pick-up that takes a completely fresh approach to the segment, including a stunning design.

Renault enters the one-tonne pick-up market with ALASKAN beginning with Latin America.

Renault builds on successful history in Latin America, a strong pick-up market, with global reveal and first market in Colombia.

 

Medellin , Colombia - In a dramatic worldwide reveal surrounded by the rugged Colombian countryside, Groupe Renault today unveiled the Renault ALASKAN, a one-tonne pick-up with a stunning look leading with its forceful front-end.


Both robust and comfortable, ALASKAN delivers exceptional driving comfort enhanced by a cutting-edge five-link rear suspension and a tough, fully boxed frame. ALASKAN is a powerful, ingeniously designed vehicle which combines outstanding off-road ability with best-in-class fuel economy with the Renault 2.3-litre dCi engine under the boot.


“ALASKAN’s design includes assertive dimensions and a visual impression of power and strength. It is the perfect companion for leisure use and everyday motoring,” said Laurens van den Acker, Groupe Renault SVP, corporate design.

Renault, a LCV expert worldwide

Renault is a major LCV player worldwide with 18 years of leadership in Europe and strong positions in many countries all over the world thanks to its wide range of vans and dedicated services.


In September 2015, to address the needs of LCV customers more directly and clearly, Renault launched a global expert brand with a large panel of services dedicated to these customers: Renault Pro+. Through this expert brand, Renault will provide LCV customers with tailor-made products and services and a highly-trained specialist network.


Light commercial vehicles are a major strategic market especially in Latin America. In 2015, 15 million LCVs has been sold in the world and the segment pick-ups account for more than one-third of total LCV sales: 5 million units worldwide.


 “This stunning vehicle provides us with the means to fulfil the needs of professional users and individual customers around the world. With ALASKAN, we are on track to take Renault’s LCV Division forward from being a top regional player to a top global player,” said Ashwani Gupta - VP, Groupe Renault’s Global Head of Light Commercial Vehicles Business.

 

Presentato, molto più Navara di ciò che si pensava.

 

Cita

Topic Spy: Renault Alaskan - Prj. U60 (Spy)

Versione Mercedes: Mercedes-Benz Classe X 2017

Modello di partenza Nissan: Nissan NP300 Navara 2016

 

www.idecore.it

www.madeineighties.it

Link al commento
Condividi su altri Social

Curioso che per il frontale, sebbene nel quadro di un family-feeling evidente, alcuni modelli abbiano le famose "lacrime", tipo Talisman e Megane, ed altre no... che sia un tentativo stilistico legato alla Talisman stessa (e magari alla Megane considerata una Talisman a 2 volumi)?

Modificato da madmaf

Some guys they just give up living

And start dying little by little, piece by piece

Some guys come home from work and wash up

Then go racin' in the street

Link al commento
Condividi su altri Social

Non è che non mi piace ma condivido altri commenti, più passa il tempo e meno sopporto il re-branding o chiamiamolo come vogliamo.

 

Però la scelta è sempre su quali mercati si opera; in molte nazioni è la Renault Duster e non la Dacia Duster, perchè Renault è più conosciuta.

Certo è che portarla anche da noi dopo che da oltre vent'anni esiste Nissan Navara..è come la sua parente stretta Fullback (chi non ha subito pensato male traducendo questo nome...)

Link al commento
Condividi su altri Social

Non ci vedo nulla di scandaloso nel rimarchiare il Navara nell'ottica dei diversi mercati, tutto sommato l'esterno non è male...all'interno è invece evidente la matrice (buona) Nissan...

Personalmente lo trovo più riuscito dell'accoppiata thailandese Fiat-Mitsubishi...

 

Non mi stancherò di ripeterlo: Renault in un paio d'anni ha rinnovato da capo a fondo la gamma senza sbagliare (quasi) un modello...tanto di cappello...;-)

Link al commento
Condividi su altri Social

Quoto che sia stato fatto per alcuni mercati dove Renault e' conosciuta ,d'altronde anche la duster - in Marocco sono abbastanza sicuro- viene venduta altrove con la losanga ...

Sottopelle è' così quindi...

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora
×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.