Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

54 minuti fa, J-Gian dice:

 

Quindi hanno una tubatura che "ruota" in giù? :shock:

 

In effetti le prese d' aria sono spostate molto indietro. Cosi' mi e' stato detto ma non ho idea se ci si possa fidare. 

PS - sulla F40 le naca sul cofano erano utilizzate per i freni o più semplicemente per l' abitacolo? :gratta:

 

51 minuti fa, ISO-8707 dice:

 

Per questa, quante 918 ci vogliono? :§

 

Non ho idea...l' ultima volta che ho provato a discutere di un modello GT e' stato per la 991.2 GT3, prima della presentazione a Ginevra. In quel caso mi hanno detto che il requisito era aver avuto almeno due modelli GT comprati nuovi, un altro venditore invece mi ha semplicemente detto se compri ora una 991.2 (non GT) puoi metterti in lista per la prossima generazione di GT3...boh. Di sicuro dopo un periodo di caos generato dal successo delle GT3 e GT4 ora stanno anche loro mettendo su dei criteri per creare delle liste ed evitare il car flipping....

 

Das veered quante ne fanno di questa GT2 RS, 997 se non mi sbaglio fu fatta in 500 esemplari. 

 

Comunque a me ovviamente piace tantissimo :§

Modificato da poliziottesco
Link al commento
Condividi su altri Social

3 minuti fa, poliziottesco dice:

 

In effetti le prese d' aria sono spostate molto indietro. Cosi' mi e' stato detto ma non ho idea se ci si possa fidare. 

PS - sulla F40 le naca sul cofano erano utilizzate per i freni o più semplicemente per l' abitacolo? :gratta:

 

Abitacolo nel caso di F40 :) 

 

f40.jpg

  • Mi Piace 1
Link al commento
Condividi su altri Social

2 ore fa, poliziottesco dice:

In effetti le prese d' aria sono spostate molto indietro. Cosi' mi e' stato detto ma non ho idea se ci si possa fidare. 

 

 

Sulla Gt3 991 non c'è nulla di particolare a parte un deflettore sul triangolo della sospensione ed uno sul locaro in uscita dal radiatore (c'è da dire però che data la distribuzione dei pesi i freni anteriori sono meno sollecitati rispetto ad altre vetture)

 

991-porsche-gt3-suspension-walkaround-12

(altre foto in cui mostrano anche le differenze tra i componenti delle GT3 e le "normali")

 

Le CUP e le RSR hanno il classico tubo corrugato (disponibile in tutti i magazzini edili :-D) che corre dal paraurto al portamozzo; questa, avendo probabilmente 3 radiatori davanti, potrebbe non avere spazio per altri condotti e avere una soluzione dedicata, magari sfruttando i fori per la trasmissione delle 4wd...

 

D'altro canto è verosimile anche l'ipotesi HVAC: sule GT3 CUP e le vecchie RSR le prese d'aria per l'abitacolo si trovano proprio in quella zona (anche se da regolamento è comunque presente il clima) e data la presenza (IMHO) del serbatoio dell'acqua demineralizzata davanti avranno eliminato definitivamente la funzione baule per aumentare l'effetto scenico :-D

 

Spoiler

Falken-Porsche-RSR-05.jpg

 

Falken-Porsche-RSR-22.jpg

 

Qui sotto le ultime RSR con la singola NACA davanti agli sfoghi per il radiatore

 

zup991b.jpg

 

up991.jpg

 

probabilmente la presenteranno definitivamente a Goodwood (oppure a LeMans.. :pen:) quindi lo sapremo presto.

 

 

Cita

 

Non ho idea...l' ultima volta che ho provato a discutere di un modello GT e' stato per la 991.2 GT3, prima della presentazione a Ginevra. In quel caso mi hanno detto che il requisito era aver avuto almeno due modelli GT comprati nuovi, un altro venditore invece mi ha semplicemente detto se compri ora una 991.2 (non GT) puoi metterti in lista per la prossima generazione di GT3...boh. Di sicuro dopo un periodo di caos generato dal successo delle GT3 e GT4 ora stanno anche loro mettendo su dei criteri per creare delle liste ed evitare il car flipping....

 

Das veered quante ne fanno di questa GT2 RS, 997 se non mi sbaglio fu fatta in 500 esemplari. 

 

Comunque a me ovviamente piace tantissimo :§

 

Pensando ai flipper hanno creato per l'appunto il pacchetto X90 * per la nuova GT3 (manuale, interni della R e via lo spoiler), con il nuovo motore potrebbe rivelarsi addirittura migliore anche col volano bi-massa (Preuninger ha consigliato di non sostituirlo pena rotture come le prime GT3) e l'isolamento acustico.

 

------------------------------

 

VIDEO launch control

 

 

 

* dove il 90 sta ad indicare i gradi :§

Modificato da ISO-8707
  • Mi Piace 3
Link al commento
Condividi su altri Social

  • 3 settimane fa...

 

Press release

 

Cita

Porsche unveils the most powerful street-legal 911 model of all time

New 2018 911 GT2 RS with 700 hp, rear-wheel drive, race-bred chassis, and rear axle steering

 

Atlanta, Georgia. The fastest and most powerful street-legal 911 model ever is ready for launch: The new 2018 Porsche 911 GT2 RS is celebrating its official world premiere at the Goodwood Festival of Speed in the UK from June 30th to July 2nd. At the heart of this high-performance sports car is a 700-horsepower twin-turbo flat-six engine. Weighing in at 3,241 pounds with a full tank of fuel, the lightweight two-seater accelerates from zero to 60 miles per hour in 2.7 seconds. The new 911 GT2 RS can reach a top track speed of 211 miles per hour, and it surpasses the 2011 911 GT2 RS by 80 horsepower. The 2018 911 GT2 RS delivers 553 lb.-ft. of torque, an increase of 37 lb.-ft. compared to the previous 911 GT2 RS.

 

The 3.8-liter engine in the GT2 RS is based on the power plant found in the current 911 Turbo S model. In order to increase performance further, larger turbochargers push an increased volume of air into the combustion chambers. A new additional cooling system delivers optimum cooling at peak loads by spraying water on the intercoolers when the intake air temperature reaches a determined threshold. This reduces the inlet temperature under boost and allows for optimum power output, even under extreme conditions. The customized GT seven-speed double-clutch Porsche Doppelkupplung (PDK) transmission in the new GT2 RS enables maximum efficiency with uninterrupted torque transfer. The specially developed lightweight titanium exhaust system weighs around 15 pounds less than the system used in the 911 Turbo and delivers a particularly emotional sound.

 

Porsche Design is celebrating the debut of this very special high-performance sports car by releasing a special-issue watch. Offering a nod to the world of motorsport, the Porsche Design 911 GT2 RS watch is exclusively available to owners of the new vehicle and can only be ordered in conjunction with the new GT model.

 

Race-bred chassis for exceptional cornering
The 2018 911 GT2 RS has exceptional dry grip thanks to its race-bred chassis with rear axle steering and Ultra High Performance (UHP) tires. The stability management system is tuned for spirited driving in the new 911 GT2 RS. The PSM can be deactivated in two stages using the ESC OFF and ESC+TC OFF functions. Large air intakes and outlets and the striking rear wing underscore the emphasis on aerodynamics and down-force. The large, wide wheels with 265/35 ZR 20 tires at the front and 325/30 ZR 21 tires at the rear help ensure outstanding braking and cornering potential. The 911 GT2 RS features Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) as standard. The front fenders, wheel housing vents, outer shells on the Sport Design exterior mirrors, air intakes on the rear quarter panels, and parts of the rear are made from carbon fiber reinforced plastic (CFRP), as are many of the interior components. The front luggage compartment lid is also made from carbon fiber to make the vehicle as light as possible, while the standard roof panel is made from magnesium. Both of these body panels feature a visible recess in the center, a design element previously used on the 2016 911 GT3 RS.

 

Optional Weissach package saves 40 pounds of weight
The optional Weissach package reduces weight by nearly 40 pounds, further enhancing the vehicle dynamics of the 911 GT2 RS. The package includes magnesium wheels and numerous elements made of carbon fiber. For instance, with this optional package, the roof and anti-roll bars are made of carbon fiber, as are the end links on both axles. The 911 GT2 RS forged magnesium wheels reduce both overall and unsprung weight by over 25 pounds, complementing the vehicle's handling characteristics. When equipped with the Weissach Package, the carbon fiber weave of the luggage compartment lid and the roof are left largely exposed, and are painted with a centrally placed decorative strip in the vehicle color for a distinctive look. The Weissach package is optionally available with an MSRP of $31,000.

 

A truly sporty interior
The interior of the 911 GT2 RS is dominated by red Alcantara®, black leather, and carbon fiber trim pieces as standard. The GT2 RS Sport steering wheel with shift paddles is also included as standard. Drivers and passengers can experience the driving dynamics of the high-performance sports car in Full Bucket Seats with carbon fiber reinforced backrests, which offer a high level of comfort and lateral support. As in every 911 model, Porsche Communication Management (PCM) serves as the central control unit for audio, navigation, and communication. Porsche Connect Plus and the Porsche Track Precision app are also included as standard, enabling detailed recording, display, and analysis of driving data on a smartphone.

 

The optional Chrono Package expands the PCM functions to include a performance display, which can be used to display, save, and evaluate lap times. The package also includes a stopwatch on the dashboard featuring an analog and digital display. The Chrono Package on the 911 GT2 RS also provides preparation for the lap trigger available from Porsche Tequipment. When using the Porsche Track Precision app in conjunction with the infrared transmitter placed at the side of the track, the lap trigger receiver enables drivers to record lap times with a higher level of precision.

 

Exclusive watch for owners: Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph
Porsche Design has teamed up with Porsche Motorsport to develop the 911 GT2 RS Chronograph exclusively for 911 GT2 RS owners. The timepiece housing is made of lightweight titanium. At its heart is the first clock movement developed by Porsche Design, the product of three years' work. The caliber 01.200 includes a flyback function, a load-path-optimized movement bridge, and an official COSC certificate of authenticity.

 

The flyback function is inspired by motorsport and represents a special feature of the Porsche Design GT2 RS watch. On a traditional chronograph, the buttons must be pressed three times in order to measure consecutive time intervals: The first press stops the chronograph, the second resets it, and the third restarts the measuring process. On chronographs with a flyback function, these processes happen automatically and in rapid succession. The stop function and the ongoing time display are clearly separated using yellow markings. Many of the details on the timepiece are based on the design details of the GT2 RS. The tungsten winding rotor is modeled after the rims of the 911 GT2 RS. The clock face is made of carbon fiber, while the design of the time display matches the instrument cluster and the tachometer. The 911 GT2 RS and its watch counterpart are exclusively available at authorized Porsche dealers worldwide. The vehicle and watch are produced and customized in line with each customer's wishes and are delivered together.

 

Pricing and availability
The 2018 Porsche 911 GT2 RS model is available to order with a base MSRP of $293,200, excluding the $1,050 delivery, processing and handling fee. It will reach U.S. dealers in early 2018.

http://www.porsche.com/microsite/911-gt2-rs/international.aspx#home

 

 

Niente iniezione d'acqua nei collettori come le BMW, bensì essa viene nebulizzata sugli intercooler come ad esempio su alcune Nissan GTR R34 e le Delta "Safari" ;)

 

Col Weissach package oltre al tetto in carbonio vengono introdotte (per la prima volta su un veicolo stradale) le barre antirollio in materiale composito.

 

 

 

P.S. Alla fine avevo ragione sulle NACA :saggio

 

Cita

For the first time, NACA air intakes on the front lid have been used in a series-production Porsche to ventilate the braking system – without worsening the cw value. The form was developed by the National Advisory Committee for Aeronautics (NACA), the forerunner of the space agency NASA.

 

 

 

Modificato da ISO-8707
  • Mi Piace 3
Link al commento
Condividi su altri Social

Bel sound. Bella Track day car. Bella auto da guidare. Punto. 

 

unica annotazione. Io l'avrei fatta, dentro, più "racing", una leva cambio stile RSR non sarebbe stata male...ma comunque ottimo prodotto.

 

un mio compaesano, si è appena portato a casa la nuova 991.2 turbo S....e chi ha avuto modo di farci un giro, ha detto che va, cacchio se va. Questa è la sua versione estrema.....gran bel prodotto.

Modificato da VuOtto

in garage: MY22 BMW M3 Competition Xdrive G80 + MY22 Jaguar F-Pace SVR

 

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.