Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Cita

Since 2000, Morgan has been building an refining its Aero 8. It was a car with modern(ish) looks and an all-metal construction, which was radical for a car company known for building wood-frame cars into the new millennium. And it went from a homely, cross-eyed thing to a much more attractive and classic machine in its lifetime. But production of the car is finally coming to a close, and it ends with the super-limited-edition Aero GT.

Only eight Aero GTs will be built. They will all feature the same naturally aspirated BMW 4.8-liter V8 used in other Aero 8s, which produces 362 horsepower and 370 pound-feet of torque. They will be the last Morgans to get this engine, and they all come with a six-speed manual transmission. Morgan claims this combination will accelerate the 2,600-pound Aero GT to 62 mph in 4.5 seconds.

Though the powertrain isn't unique to the Aero GT, its body work is. It features an array of vents, louvers and spoilers that Morgan says are inspired by its old Aero 8 race cars. They aren't just for show, either, even though the company took looks into consideration. Particularly the vents over the front fenders and the rear diffuser help produce significantly more downforce than a normal Aero 8. Morgan will also offer a carbon fiber hardtop that further reduces drag.

Each car will be custom built for its new owner. The process will begin with a meeting between the new owner and Morgan's head of design to discuss preferences and plans. Then Morgan will start building the car, taking about eight to 10 weeks. The cost to buy and build one of these cars is about $167,000 at current exchange rates. But put your wallet away, because Morgan already sold all eight cars.

Via Autoblog.com

aerogt2-1.jpgaerogt3-1.jpgaerogt1-1.jpgaerogt5-1.jpgaerogt4-1.jpg

 

Foto LIVE

01-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg02-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg03-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg04-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg05-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg06-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg07-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg09-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg11-2018-morgan-aero-gt-geneva-1.jpg

 

IMG_0781.jpg

IMG_0782.jpg

IMG_0783.jpg

IMG_0784.jpg

IMG_0785.jpg

IMG_0791.jpg

 

Modificato da Beckervdo

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Link al commento
Condividi su altri Social

Ma la mia è proprio una domanda da ignorante. Non ci sono macchine con linee piu coerenti che diano una sensazione di guida simile? 

L'ammodernamento di queste linee non è proprio un inno all'armonia. 

Link al commento
Condividi su altri Social

Se preferisci la linea delle tradizionali, la soluzione e' appunto la "nuova" plus 8 (nuova per modo di dire, con il motore N62 adesso ci sono le ultime 50 e poi fine dei motori).

Stesso telaio delle Aero, linea molto vicina a quella delle tradizionali.

2010 Morgan Aero Supersports | 2012 Aston Martin Vantage S Roadster | 1981 BMW R45

Link al commento
Condividi su altri Social

4 ore fa, Auditore dice:

Chissà dove li prendono tutti quei fari Thesis :-D

E la cosa grave è che, mi raccontavano, nel momento in cui ne avevano tanto bisogno e la lancia non ne aveva a magazzino, neanche volevano i ricambi marchiati magneti marelli ma solo quelli ricambio originale lancia.

2010 Morgan Aero Supersports | 2012 Aston Martin Vantage S Roadster | 1981 BMW R45

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.