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Press release:

 

  Cita

World record defended: The new A-Class Sedan: none is more aerodynamic

Stuttgart.  With a Cd value of 0.22 and a frontal area of 2.19 m², the new A-Class Sedan has the lowest drag of any production vehicle worldwide and thereby defends the original world record of the CLA Coupé.

Fresh wind for saving fuel: For three decades now, the aerodynamics engineers at Mercedes-Benz have been repeatedly setting new records. The world record is currently held by the new A-Class Sedan with a Cd value of 0.22 and a drag of less than 0.49 m2. With a Cd value from 0.25, the new A-Class hatchback, too, surpasses its already excellent predecessor (Cd value: from 0.26/frontal area: 2.20 m2).

The good aerodynamic properties make a key contribution to low fuel consumption under everyday conditions. The A-Class Sedan was optimised down to the smallest detail by a multiplicity of computation loops, CAE simulations (computer-aided engineering) and measurements in the wind tunnel in Sindelfingen. In addition to the outstanding exterior shape, there are many small measures that led to the new record: a sophisticated reduction of the frontal area despite significantly improved interior comfort dimensions, an extensive sealing concept (such as the sealing of the headlamp surroundings) as well as almost complete panelling of the underbody, which includes the engine bay, main floorpan, parts of the rear axle and the diffuser.

The front and rear wheel spoilers were optimised specifically to route the air around the wheels as efficiently as possible. The rims and tyres also underwent aerodynamic fine-tuning. Depending on the market, an optional two-part shutter system behind the radiator grille is available, which minimises the airflow through the engine bay.

The A-Class Saloon will launch at the end of 2018. The four-door notchback has the wheelbase of the hatchback (2729 millimetres) as well as the proportions of a dynamic and yet compact saloon with short overhangs at front and rear. It is at the top of its segment with regard to rear headroom. In addition, the saloon model has the familiar A-Class virtues. These include modern, efficient engines, a high level of safety thanks to state-of-the-art driving assistance systems with S-Class functions, and the intuitively operated and learning MBUX – Mercedes-Benz User Experience infotainment system.

The new streamlined A-Class Saloon will be built in Aguascalientes, Mexico, and Rastatt, Germany; it was developed in Sindelfingen, Germany.

 

MERCEDES-BENZ

 

Versione Cina:

 

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Sa me piace un sacco. Bella compatta...meglio della concorrenza decisamente. Inoltre intrigante l'infotaiment. Io non sono legato agli stereotipi. Il cambiamento è l'andar oltre gli schemi mi piace molto

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secondo me meglio della 5 porte, ma la variante a passo corto rischia di essere un buondì Motta con la coda.

 

Comunque sia lo sbalzo anteriore é un problema anche qua, sballa tutte le proporzioni. 

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La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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Ma sapete che la trovo carina e devo dire che si nota molto che questa Nuova Classe A secondo me è stata sviluppata prima pensando alla sedan e poi alla 2 volumi!?

Infatti trovo la sedan molto più proporzionata rispetto alla 2 volumi.

2 ore fa, lukka1982 dice:

Quella L mi sa di versione LWB per il mercato cinese.

Non brutta, ma ben lontana dall’essere una vera berlina Benz!

Beh oltre alla L c'è la scritta sul baule in cinese che toglie ogni dubbio. :mrgreen:

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"Qualche emiro che compra una Ferrari lo troverò sempre. Ma se il ceto medio finisce in miseria, chi mi comprerà le Panda?"

Sergio Marchionne

 

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8 ore fa, superkappa125 dice:

secondo me meglio della 5 porte, ma la variante a passo corto rischia di essere un buondì Motta con la coda.

 

Comunque sia lo sbalzo anteriore é un problema anche qua, sballa tutte le proporzioni. 

Sono perfettamente d'accordo. Il frontale sconta gli stessi problemi di cui si è discusso per la 5 porte (muso troppo basso e forma dei fari), ma per il resto temevo peggio, invece la fiancata non è tanto "a banana" e il posteriore è piacevole, forse un po' troppo corto ma è un problema anche delle rivali. Non penso che però la versione a passo corto cambi molto, alla fine sono 6 cm di passo in meno.

 

P.S. GIOIA E TRIPUDIO per il ritorno dei fari posteriori allungati su una berlina Mercedes

 

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