Vai al contenuto

Messaggi Raccomandati:

Inviato
2 minuti fa, poliziottesco scrive:

Esatto, che con questi bestioni possono essere belle mazzate. Aggiungi  tagliandi (il costo in bmw è assolutamente accettabile) e pneumatici (un botto) e vedi che è una scelta da fare oculatamente 

diciamo che la manutenzione regolare in un certo modo riesci a pianificarla e contrattarla con i conce, ma il resto ha prezzi spaventosi. Non solo questa naturalmente, in generale è un problema comune a tutte le auto di grandi dimensioni. La componentistica soprattutto elettronica ha prezzi da infarto. 

 

Ho assistito alla sostituzione di un fap su di una x6 e mi sono spaventato dal tempo e dalle madonne che hanno impiegato  

  • Mi Piace 2

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

Inviato
7 minuti fa, Cosimo scrive:

diciamo che la manutenzione regolare in un certo modo riesci a pianificarla e contrattarla con i conce, ma il resto ha prezzi spaventosi. Non solo questa naturalmente, in generale è un problema comune a tutte le auto di grandi dimensioni. La componentistica soprattutto elettronica ha prezzi da infarto. 

 

Ho assistito alla sostituzione di un fap su di una x6 e mi sono spaventato dal tempo e dalle madonne che hanno impiegato  

Devi smontare mezzo motore per cambiare le 6 candelette :D

  • Mi Piace 1

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato
4 minuti fa, Beckervdo scrive:

Devi smontare mezzo motore per cambiare le 6 candelette :D

in più fisicamente non c'è lo spazio per lavorare bene

 

  • Mi Piace 1

CI SEDEMMO DALLA PARTE DEL TORTO VISTO CHE TUTTI GLI ALTRI POSTI ERANO OCCUPATI

  • 3 mesi fa...
Inviato

image.thumb.png.ec6ead6e7d43eeaa40f35a823cc40661.png

Electrifying power for supreme driving pleasure: the new BMW X5 xDrive45e iPerformance.

07.09.2018 Press Release

New edition of the Sports Activity Vehicle with plug-in hybrid drive combines in-line 6-cylinder petrol engine with the very latest BMW eDrive technology – system output increased to 290 kW/394 hp, electrically powered range now up to 80 kilometres* – characteristic sporty flair, unlimited off-road performance and outstanding efficiency with CO2 emissions of less than 50 g/km* – market launch in the course of 2019.

Munich. Efficiency meets supremacy: the drive portfolio of the new BMW X5 is to be extended in the course of 2019 with the addition of a plug-in hybrid system. The new BMW X5 xDrive45e iPerformance combines a model-specific in-line 6-cylinder petrol engine featuring BMW TwinPower Turbo Technology with the very latest BMW eDrive technology. Consistent progress in the area of plug-hybrid drive has produced a system output now increased to 290 kW/394 hp, a tangible enhancement in terms of electrically powered range and a significant reduction in fuel consumption and CO2 levels as compared to the predecessor model.

More impressively than ever, the second generation of the plug-in hybrid model combines the purely electrically powered driving pleasure of a BMW iPerformance automobile with the versatility that is typical of a Sports Activity Vehicle (SAV). In doing so, the new BMW X5 xDrive45e iPerformance offers optimised qualities in terms of both driving dynamics and efficiency. It does the sprint from zero to 100 km/h in 5.6 seconds – more than one second less than the predecessor model. The top speed when driving on electric power alone is increased from 120 to 140 km/h. Its electrically powered range is now approximately 80 kilometres*, almost three times that of its predecessor. The combined fuel consumption of the new BMW X5 xDrive45e iPerformance drops to 2.1 litres per 100 kilometres*, while the relevant CO2 emissions figure is now 49 grams per kilometre*.

These improved levels are the result of a completely newly developed drive technology. It comprises a 3.0-litre and 210 kW/286 hp in-line 6-cylinder engine from the current BMW EfficientDynamics drive family and the latest generation of BMW eDrive technology. An electrical system output of 82 kW/112 hp, a lithium-ion battery with extended storage capacity and further developed power electronics for intelligent energy management give the plug-in hybrid system of the BMW X5 xDrive45e iPerformance unique performance characteristics as well as an impressive level of efficiency. Together, the two drive units generate a system output of 290 kW/394 hp along with a maximum system torque of 600 Nm. The combustion engine and electric motor deliver their power to an 8-speed Steptronic transmission of the latest generation and the intelligent all-wheel drive system BMW xDrive. In this way, the drive torque is transferred to all four wheels when driving on electric power alone as well as when using the combustion engine or indeed both drive units: this ensures sporty driving pleasure on the road and supreme off-road performance over loose terrain at all times. The top speed of the BMW X5 xDrive45e iPerformance is 235 km/h.

Thanks to the high-voltage battery positioned in the underbody area of the vehicle, the centre of gravity is lower than in conventionally powered SAV model variants. The luggage compartment volume of the BMW X5 xDrive45e iPerformance is only some 150 litres less. When all seats are used, the storage volume is 500 litres; if the rear backrests are folded down, a volume of 1 716 litres is available. The volume of the fuel tank is 69 litres – suitable for long distances.

The new BMW X5 xDrive45e iPerformance is fitted as standard with a two-axle air suspension and electronically controlled dampers. The optional suspension systems available for the plug-in hybrid model include integral active steering. In addition to a comprehensive selection of features in the area of intelligent connectivity, new digital services are also offered that are geared specifically towards electromobility. In addition, all driver assistance systems developed for the Sports Activity Vehicle as well as high-quality options to enhance comfort and luxurious interior ambience are also available for the new BMW X5 xDrive45e iPerformance.

CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.

combined fuel consumption 2,1 l/100 km*; combined power consumption 23,0 kWh/100 km*; combined CO2 emissions 49 g/km*.

  • Grazie! 1
Inviato
5 ore fa, Beckervdo scrive:

Qui gli è piaciuto vincere facile con il 6L. Pensavo avessero tenuto il 2 litri e migliorato il reparto elettrico.

Potrebbero esserci due versioni ibride? Magari in futuro faranno una 35e col 2.0 benzina, tempo fa lessi che per X3 e nuova Serie 3 stavano studiando due motorizzazioni ibride, magari faranno lo stesso anche qui.

Inviato
14 minuti fa, GL91 scrive:

Potrebbero esserci due versioni ibride? Magari in futuro faranno una 35e col 2.0 benzina, tempo fa lessi che per X3 e nuova Serie 3 stavano studiando due motorizzazioni ibride, magari faranno lo stesso anche qui.

Sì è così. Ma avevano su carta il 3 cilindri 1.5 ed il 4L 2.0 litri.

Ovvero fare 325e e 335e.

  • Mi Piace 1

   

299071681_3185610351660041_8900220191808448426_n.jpg431276441_723494343226973_3304128024488697101_n.jpg

Inviato
5 ore fa, Beckervdo scrive:

Potrebbero esserci due versioni ibride? Magari in futuro

In future potrebbe essere, ma al momento la X5 e pianificato solo in questa versione ibrida. Altre modelli naturalmente altra discussione, come Beck ha scritto, ci sono anche verioni con 3cil e 4cil che vedremmo in diversi modelli. G20 per esempio avra due versioni ibridi diversi.

  • 2 settimane fa...
  • 1 mese fa...

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.