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Audi A1 e A1 Allstreet M.Y. 2023


Sarrus

Quanto ti piace l'Audi A1 2018?  

137 voti

  1. 1. Quanto ti piace l'Audi A1 2018?

    • Molto
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Senza andare indietro....se entro OGGI in concessionario Audi posso uscire con questa:
 
https://www.diviesto.it/automobili-torino/km-0/audi/a5/2-0-tdi-190-cv-s-tronic-business-sport-mdx-t4bwg2
 
La voglio piccola a benzina? Ecco qua.
https://www.diviesto.it/automobili-torino/km-0/audi/q2/30-tfsi-admired-mdx-u7byc5kc
 
Una A1 da 40 mila fornita dal parco stampa....dovrebbe essere rifiutata da una rivista.
Perchè daranno giudizi su un'auto che non esisterà MAI.
 
Esattamente, quando tempo fa lo feci notare sul Thread di Quattroruote mi dissero che era giusto così perché le case ci tengono ad esporre la merce più bella sulle riviste

☏ SM-J510FN ☏

Il target VERO è questo:
https://www.autoscout24.it/annunci/audi-a1-spb-30-tfsi-disponibili-altri-colori-benzina-bianco-067e235e-0674-4863-949c-4597f3ad39c4?cldtidx=6
E ancora mancano motorizzazioni per neopatentati, la scontistica è ancora bassa, eccetera.
La paghi come una segmento C generalista... e hai "l'Audi"
Tanto non è che le seg.C discount abbiano chissà quali dotazioni futuristiche, meccanica pregiata o motori superpower. 
Più piccola ma quello può essere un plus a seconda dell'ambito d'uso.
Resta comunque tristissima, fuori si salva (tranne frontale con i buchi  inspiegabili) ma dentro non ci sono santi.
In ogni caso quando si rimetteranno a vendere auto a metano, se faranno la g-tron di questa si vedrà in ogni angolo
A) se poi esisterà realmente la G Tron e non sarà solo sul listino...
B) Il metanista medio cerca il massimo risparmio, penso si indirizzerebbe comunque sulle cugine VW, Seat, Skoda. Sempre se verrà soddisfatta la condizione A

☏ SM-J510FN ☏

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16 hours ago, mito105ma said:

Esattamente, quando tempo fa lo feci notare sul Thread di Quattroruote mi dissero che era giusto così perché le case ci tengono ad esporre la merce più bella sulle riviste
 

 

purtroppo questo la dice lunga sul lavoro dei "giornalisti" di queste riviste. Se sei un giornalista indaghi e informi, esattamente come fanno tanti colleghi sui temi più svariati (e magari senza cadere nell'estremo opposto come si vede spesso su blog e giornaletti sensazionalisti).

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On 4/1/2019 at 20:28, Tempra Veloce scrive:

 

è la pubblicità della Golf sentita per radio... se fanno una pubblicità fatta così vuol dire che hanno capito che gli Italiani sono degli scemi...

Direi sia il caso di smetterla con il ritornello " tanto gli Italiani sono scemi " passiamo oltre visto che è la milionesima volta che viene scritto.

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1 minuto fa, tonyx scrive:

tra polo 95 e 116cv ballano 1200€, presumibilmente su audi a1 saranno 1500, quindi togli 1500 al prezzo della 30 tfsi

 

il quando non si sa ma sicuramente in primavera

Grazie tonyx

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  • J-Gian pinned this Discussione
  • 2 settimane fa...

L'ho provata come auto sostitutiva e ci ho fatto parecchi di kilometri. Esteticamente non è che mi colpisca molto, il dietro assomiglia molto alla serie 1 della BMW (non che sia brutto, ma voglio dire che non si distingue), il musetto è carino si, ma preferivo il musetto dell'A1 serie restyling 2015, lo trovo più aggressivo. Poi il fatto che non la facciano più a 3 porte questa la trovo una cosa positiva. Gli interni non sono male, ci si deve fare un po' la mano, ma questo come in tutte le auto. Per quanto riguarda il comfort dico che potevano fare molto meglio. Capisco che non sia concepita per viaggi lunghi, ma comunque un'auto da circa 25000 euro dovrebbe avere un comfort migliore (ci sono auto del segmento C - quindi superiore - che costano uguale ma con un miglior comfort). Per "comfort" intendo sia nelle strade un po' dissestate, ma soprattutto la comodità dei sedili...non ho mai capito perchè la zona lombare sia sempre "dimenticata" da quelli che progettano i sedili...la zona maggiormente sollecitata della schiena nei viaggi lunghi dovrebbe sempre avere la possibilità di essere ben regolata (visto che non abbiamo tutti la stessa curva lombare della schiena).Ad ogni modo alla fine dei giochi non la comprerei, o almeno non la comprerei per tutti quei soldi.

  • Grazie! 1
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Arriva la versione "rialzata" della A1, che prende il nome di Audi A1 Citycarver. Le sospensioni sono state alzate di 35 mm.

All'esterno troviamo una caratterizzazione estetica simile alle Allroad di famiglia Audi, con inserti in metalluro e plastica grezza.

Meccanicamente, Audi, non dichiara novità, quindi dovrebbe essere una fotocopia della A1 normale.

audi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpgaudi-a1-citycarver.jpg

 

Cita

 

A fresh, self-confident road stance, plenty of room for customization and extensive connectivity: all are hallmarks of the Audi A1 citycarver. The most progressive model in the new A1 product line is at home in any environment: in the city, on country roads and highways and even on slightly rough terrain.

 

The 4.04 meter (13.3 ft) Audi A1 citycarver is based on the A1 Sportback with respect to technology and design. It features powerful and taut, sporty body lines while also offering around four centimeters (2.0 in) of additional ground clearance. This provides for easier entry and better visibility. The new suspension with a higher ride height accounts for 35 millimeters (1.4 in). The rest is due to the larger wheels compared with the A1 Sportback, starting at 16 inches in diameter.

The exterior sports a robust, off-road look. The large, octagonal Singleframe is reminiscent of the Audi Q models. The strongly sculpted honeycomb insert is painted matt black. Two characteristic slots above the grille differentiate it from the A1 Sportback. Underbody protection painted in stainless steel hints at the off-road capability of the A1 citycarver. The wheel arches and the redesigned side sills sport add-on parts in a contrasting color. The redesigned rear bumper echoes the robust look of the front end.

The color palette for the A1 citycarver includes nine exterior colors. Audi offers a contrast roof in either Mythos black metallic or Manhattan gray metallic. The black styling package bathes the attachments in the lower section of the body, which come standard in shades of gray and a stainless steel paint finish, in deep black.

In the interior, the design and the driver-oriented control panels enter into a perfect symbiosis. The digital instrument cluster, for example, forms a compact unit with the air vents. The vents, the center tunnel console and the doors sport accent surfaces in mint, copper, orange or silver-gray. The S line also offers structured gray as a color.

In addition to the basic interior equipment, there are three equipment lines to choose from: advanced, design selection and S line. The S line offers customers the choice between seat covers in cloth/synthetic leather or Alcantara/synthetic leather. The interior design selection includes the contour/ambient lighting package.

The Audi A1 citycarver mirrors the A1 Sportback with a generous interior and a luggage compartment holding 335 liters (12.5 cu ft). The same applies with respect to the standard and optional equipment, including full-LED headlights with dynamic rear turn signals. With the A1 citycarver, however, customers also get the S line roof edge spoiler and standard larger wheels, starting at 16 inches. The assist systems, which include adaptive cruise control and park assist, are taken from the full-size class. Audi pre sense front (pedestrian and cyclist detection) and lane departure warning are standard.

At the center of the digital world: infotainment and Audi connect

Attractive infotainment components and extensive connectivity make the Audi A1 citycarver a clever companion for young drivers in particular. A fully digital instrument cluster comes standard, with the Audi virtual cockpit and MMI navigation plus topping the range. Drivers control the top-of-the-line infotainment system via the 10.1-inch touch display or simply via voice control. Navigation destinations are found quickly via free text search. Maps and navigation service provider HERE computes the route online with consideration of traffic conditions in a wide area.

Audi offers additional functions, such as navigation with Google Earth, traffic information online, parking information, hybrid radio and a Wi-Fi hotspot for mobile devices with Audi connect navigation & infotainment, which is included in MMI navigation plus, and the supplemental plus package. The Audi phone box perfectly integrates the smartphone into the car. The Bang & Olufsen 3D Premium Sound System packs 560 watts of power.

Dynamic package for an enhanced driving experience: the suspension

The suspension of the most progressive Audi A1 is harmonious and precise. The A1 citycarver is even nimbler thanks to the optional Dynamic package. It includes brake disks with sporty red calipers, the Audi drive select dynamic handling system, a sound actuator and a suspension with adjustable dampers. Audi drive select, which offers four modes – auto, dynamic, efficiency and individual – is also available separately. Audi also offers wheels up to 18 inches in diameter with the dynamic package.

The Audi A1 citycarver can be ordered beginning in August 2019 and will arrive at European dealerships in fall 2019. At market launch, Audi will also introduce the edition one, a special edition finished in arrow gray or pulse orange with 18-inch wheels. The frames of the front side air inlets, the radiator protective grille, the Audi rings in the Singleframe and the rear labeling are black. Headlights and rear lights are tinted; the roof and exterior mirror housings are contrasting colors. A decal with the edition one logo in a matt silver shade adorns the flanks. The exclusive interior equipment is based on the S line interior line and features accents in a choice of orange or silver. 

 

 

Via Audi

  • Perplesso... 2

   

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