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Bmw ritira 323.700 auto diesel in Europa


carloc

Messaggi Raccomandati:

1 ora fa, Nico87 scrive:

 

 

Considerato che il refrigerante del radiatore è almeno metà acqua, probabilmente si infiamma molto piu in alto. Bisogna tenere conto però che nello scambiatore EGR ci arrivano gas di scarico appena usciti dai collettori, quindi quella temperatura mi sa che si sorpassa di parecchio. Poi magari basta una sfiammata per far partire la combustione di tutto lo sporco che c'è nei tubi/egr e di li si potrebbe autoalimentare.
Anche se teoricamente l'aria che gira li dentro dovrebbe essere aria "già combusta" quindi non dovrebbe alimentare il fuoco. Però se la fiamma arriva ai collettori, li arriva l'aria buona e prende fuoco tutto.

Dalla descrizione di Beckervdo, mi pare di capire che il refrigerante dell'EGR non è lo stesso del motore.

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1 ora fa, jameson scrive:

Dalla descrizione di Beckervdo, mi pare di capire che il refrigerante dell'EGR non è lo stesso del motore. 

 

Il circuito di raffreddamento è unico che fa tutto il giro del motore e vari scambiatori poi torna al radiatore frontale per essere raffreddato e riniziare il giro. Il liquido è il solito antigelo organico/acqua tipo paraflu rosso o il colore che usano loro.

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Qualcuno sa se c'è un elenco dei n° di telaio coinvolti? Potrei rientrare nel richiamo ?

'15 BMW X3 xDrive20d Business Aut. - '00 Honda HR-V 1.6 16v Sport AWD 5d - '07 Nissan Micra 1.2 Jive 3d

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  • 2 mesi fa...

Allargamento della campagna tecnica a piu 1,6Mio macchine globale

(press release ufficiale BMW)

 

BMW Group expands technical campaign
23.10.2018 Press Release
Munich. Internal BMW Group investigations have revealed that in the case of some diesel vehicles glycol-leakage from the EGR- (Exhaust-Gas-Recirculation-) Cooler can occur. In combination with typical soot deposits and the high temperatures normally present in the EGR module this might result in smoldering particles. This could lead in very rare cases to the melting of the intake manifold and in extremely rare cases result in fire.
 BMW Group expands technical campaign

Munich. Internal BMW Group investigations have revealed that in the case of some diesel vehicles glycol-leakage from the EGR- (Exhaust-Gas-Recirculation-) Cooler can occur. In combination with typical soot deposits and the high temperatures normally present in the EGR module this might result in smoldering particles. This could lead in very rare cases to the melting of the intake manifold and in extremely rare cases result in fire. The BMW Group has decided to carry out a technical campaign to check the EGR module and replace any faulty components on the potentially affected diesel vehicles.

The technical campaigns initially decided for European and Asian countries in mid-August 2018 involved around 480.000 BMW diesel vehicles. During further examination of engines with a similar technical setup, the BMW Group analyzed individual cases that were not included in the original technical campaigns. These individual cases posed no significant risk to our customers. Nonetheless the BMW Group decided to further reduce even this minor risk by expanding the country-specific technical campaigns. It is the goal of BMW Group to support the trust and confidence of our customers in our products.

As a whole, the initial technical campaign and the expanded campaign include around 1.6 million vehicles worldwide (production from August 2010 until August 2017). Individual production periods vary per model.

Customer information will be distributed in the sales organization. Customers with vehicles involved in the technical campaign will be contacted.

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