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superkappa125

Quanto ti piace la nuova Mercedes-Benz GLE 2019?  

61 voti

  1. 1. Quanto ti piace la nuova Mercedes-Benz GLE 2019?

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La gamma si amplia ancora, ma verso l'alto: GLE 53 AMG 4Matic+ spinta dal 6 cilindri in linea, 3.0 litri e sovralimentato con turbocompressore + elettrocompressore, in grado di erogare 435 CV e 520 Nm che sono trasmessi al suolo attraverso la trasmissione automatica TCT a 9 rapporti e la trazione integrale 4Matic.

A questo plus si aggiunge il motore elettrico (elettro-generatore) Mercedes EQ che fornisce altri 16 kW / 22 CV e 250 Nm, alimentando il sistema elettrico a 48V. 

Le prestazioni della GLE 53 AMG 4Matic+ sono di assoluto rilievo: abbiamo uno 0-100 km/h in 5.3 secondi ed una velocità massima di 250 km/h.

Abbiamo programmi di guida specifici AMG così come l'estetica è affidata ad un modello AMG: difatti troviamo la tipica griglia Mercedes-Benz con le 15 barre verticali.

 

Tecnica:

L'aver eliminato il convenzionale sistema alternatore + motorino d'avviamento, ha permesso di eliminare la cinghia dei servizi, così da rendere il nuovo 6 cilindri in linea molto compatto, avendo così la possibilità di installare il sistema di post-trattamento dei fumi in una zona molto vicina al turbocompressore. 

 

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Ps. Il GLE gli è venuto davvero bene!

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  • Beckervdo ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione
  • 2 mesi fa...
16 ore fa, E.gen scrive:

Se ho ben capito, sulla GLE 53 amg si perde l'innovativo sistema e-active body control. Un buon motivo per scartarla in favore della GLE 450

Mi sembra strano, perchè togliere dal modello "sportivo" una tecnologia che migliora il comportamento stradale?

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Testa di serie - per il momento - ibrida, rappresentata dalla Mercedes-Benz GLE 580 che è spinta dal V8 4.0 litri TwinTurbo a cui si associa il modulo elettrico con impianto dedicato da 48V. Il V8 esprime 360 kW / 490 CV e 700 Nm di coppia, a cui si associano i 16 kW / 22 CV e 250 Nm del modulo elettrico EQ-Boost. 

Cita

 

Mercedes-Benz adds electrified V8 to the GLE model range

The new Mercedes-Benz GLE 580

Mercedes-Benz will further expand the GLE model range with the introduction of the V8-powered Mercedes-Benz GLE 580 4MATIC. The all- new Mercedes-Benz GLE introduced a host of new innovations that established new benchmarks in the industry. For example, the GLE is the first SUV in the Mercedes-Benz line up to introduce the revolutionary new E-ACTIVE BODY CONTROL suspension – the world’s first 48-volt active suspension system. The new generation GLE also premiered extended driver assistance systems with Active Stop-and-Go Assist and an available third row seat for the first time. The redesigned, luxurious GLE interior features the latest technology from Mercedes-Benz including the revolutionary Mercedes-Benz User Experience (MBUX). This game-changing infotainment system offers intelligent voice control and natural language understanding, dual 12.3” digital touchscreen media displays, and augmented reality (AR) video for navigation.

At the heart of the GLE 580 4MATIC is the powerful, electrified V8 biturbo gasoline engine with a 48-volt on-board electrical system and integrated starter generator. This sophisticated powerplant offers an impressive output of 483 horsepower and 516 lb-ft of torque. In addition, the GLE 580 4MATIC is capable of producing an extra 184 lb-ft of torque and 21 horsepower through EQ Boost over short periods. The integrated starter generator (ISG) is responsible for hybrid functions such as EQ Boost and energy recuperation, resulting in fuel savings previously reserved for high-voltage hybrid technology.

The innovative ISG eliminates the need for a belt drive for ancillary components at the front of the engine, which reduces its overall length. The slim design of the engine, together with the physical separation of the intake/exhaust, creates space for a close-coupled exhaust after treatment.

The 48 V on-board electrical system serves not only high power consumers, such as the water pump and air-conditioning compressor, but also the integrated starter-generator (ISG), which also supplies energy to the battery by means of highly efficient energy recuperation.

The GLE 580 4MATIC also boasts the latest technological innovations from Mercedes-Benz including the variable 4MATIC all-wheel drive system. The revolutionary Mercedes-Benz User Experience (MBUX) multimedia system with Voice Control and natural language understanding is further enhanced with the newly available MBUX Interior Assistant. This update allows for intuitive operation of different comfort and MBUX functions by movement recognition.

In addition to its powerful exterior design, the new GLE offers an entirely redesigned interior with a dual 12.3” digital instrument cluster and touchscreen display, increased space and legroom for passengers and integrated grab handles on the center console.

Starting at $76,800,* the GLE 580 4MATIC features an extensive list of standard equipment including AIRMATIC air suspension with adaptive damping, leather upholstery, and exterior AMG Line, and it is optionally available with 22” wheels.

The new Mercedes-Benz GLE 580 4MATIC joins the GLE 350, GLE 350 4MATIC and GLE 450 4MATIC models, and will go on sale in the U.S. in late 2019.

*Above price excludes $995 destination and delivery.

 

Via Mercedes-Benz

  • Grazie! 1

   

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