Vai al contenuto

F1 2024-2025 - Spy, Notizie, Ecc.


Sarrus

Messaggi Raccomandati:

https://www.formulapassion.it/motorsport/formula-1/caos-redbull-scandalo-horner-indiscrezione-tentato-golpe-peccato-originale

 

Cita

È il tentato ‘golpe’ in Red Bull il peccato originale di Horner? Giungono conferme

Il tentativo di 'scorporare' il settore racing dal resto dell'azienda non è stato digerito dagli austriaci

 

Pubblicato il 5 Marzo 2024 ore 13:00

 

Horner ‘assetato’ di potere

‘Per aver la conferma di come Christian Horner si senta un novello Luigi XIV basta guardare qualche puntata di Drive To Survive’. Questa tesi è condivisa da diversi addetti ai lavori ben inseriti all’interno del paddock della F1 e sul fatto che a Horner non manchi l’ambizione concordano tutti anche perché altrimenti non sarebbero stati conseguiti 13 titoli Mondiali in meno di 20 anni di storia della Red Bull Racing in F1.

Proprio la sfera Red Bull Racing – da allargare anche al ramo Red Bull Technologies – sarebbe alla base della viscerale lotta intestina in seno alla scuderia di Milton Keynes che ha portato addirittura alla diffusione di carteggi whatsapp tra Christian Horner e una dipendente, messaggi la cui veridicità va verificata. Una bassezza quella a cui si è ridotto chi vuole vedere sconfitta Christian Horner che sfocia in una gesto criminale quale è stato diffondere materiale privato, un gesto così estremo che dà la misura di quanto risulti inaccettabile al ‘mandante’ il fatto che Christian Horner sia sopravvissuto all’indagine interna da parte della Red Bull al termine della quale è stato sollevato da tutte le accuse.

Ieri FormulaPassion.it ha riportato l’indiscrezione secondo la quale a rendere non più sopportabile la presenza di Christian Horner sia stato il tentativo di scorporare la Red Bull Racing/Technologies dal resto della galassia Red Bull con la benedizione del patron Chalerm Yoovidhya che detiene il 51% delle azioni e con una solida lista di investitori britannici pronti a sostenere l’operazione capeggiata da Christian Horner.

Questa indiscrezione sta trovando numerose conferme in testate e firme autorevoli del Circus. Joe Saward nell’ultima puntata del suo blog ha riportato proprio il fatto che Horner abbia manifestato l’intenzione di rendere autonomo tutto il settore ‘automobilistico’ della Red Bull tornando così ad avere il pieno controllo delle operazioni, un’autonomia di cui già godeva quando Dietrich Mateschitz era in vita. Inoltre, il magazine Business F1, nel vasto e approfondito servizio in cui sono state riepilogate tutte le tappe e le sfaccettature di questo scandalo che ha visto coinvolto Horner, ha sottolineato che per la prima volta nell’ultimo esercizio l’attività automobilistica della Red Bull ha chiuso il bilancio in attivo senza la necessità di interventi della casa madre per ripianare perdite economiche. La Red Bull Racing/Technologies è dunque profittevole o comunque non è in perdita, Christian Horner ha provato a prenderne il definitivo possesso per ottenere più potere di quanto non ne disponga in questo momento e – con tutte le probabilità – questo tentato ‘golpe’ è il peccato originale che è costato (per ora) a Horner di essere diventato il bersaglio di una macchina del fango che è già stata disposta alla diffusione di materiale privato (ripetiamo, dalla veridicità tutta da accertare) pur di screditarlo.

 

. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

Link al commento
Condividi su altri Social

Inviato (modificato)

001_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.1ecd63e6657869217f368eac282fd63c.jpg002_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.acf60cec0150e29fb089ec63c5407f02.jpg003_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.1fa38f361c17c82e9caecefc3d29cc2b.jpg004_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.4281dede399d02656624dfa7f0d24cfa.jpg005_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.033c89e9ecd4d9b63126fd79d3863911.jpg006_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.2546faceda4fe3e31e05642c91b6e1b1.jpg007_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.905132e309eb82c25fe348b5636812a8.jpg008_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.fd394380469abc99ae6e8c2d0e14a300.jpg009_NewAstonMartinVantage_OfficialSafetyCarofFormula1.thumb.jpg.b5ee575bbea9837551e1a59b11ab311f.jpg010_AstonMartinDBX707_OfficialMedicalCarofFormula1.thumb.jpg.a27e39edde51c26e28788ea5fcc6dc8d.jpg011_AstonMartinDBX707_OfficialMedicalCarofFormula1.thumb.jpg.8eb9d1bac52ecc9602579aa3422c238b.jpg012_AstonMartinDBX707_OfficialMedicalCarofFormula1.thumb.jpg.267a90edb46ac2332618c8f324b7e9d3.jpg

 

Cita

Fastest ever Aston Martin Vantage turns up the intensity as new Official FIA Safety Car of Formula 1®

  • The recently launched new Aston Martin Vantage is ready to take the lead as an Official FIA Safety Car of Formula 1®
  • Thrilling model debuts at the FORMULA 1® STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2024, alongside DBX707, which continues as an Official FIA Medical Car of Formula 1®
  • This is the fourth race season with specially equipped Aston Martins fulfilling this vital safety role in F1®

 

5 March 2024, Gaydon, UK: Aston Martin is bringing innovation to the front of the Formula 1® grid in 2024 with its most driver-focused Vantage ever. Perfectly tuned and uniquely equipped to lead the pinnacle of motorsport around the Grand Prix circuits of the world, the new Vantage is ready to take up its leading role as an Official FIA Safety Car of Formula 1®.

A specially equipped version of the high-performance Vantage will lead all 20 F1® cars on the formation lap for this weekend’s FORMULA 1® STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2024, before taking its place at the exit of the pit lane, ready to roar into action should it be required to intervene and control the pace of the F1® race.

Revealed just three weeks ago alongside its ‘Brothers in Speed’ - the Vantage GT3 racer and AMR24 F1® challenger - the new Vantage is an authentic, unadulterated celebration of pure performance, engineered to deliver maximum thrills with maximum confidence and perfectly reflects the most dynamic period in Aston Martin’s 111-year history.

Marco Mattiacci, Global Chief Brand and Commercial Officer of Aston Martin, said: “Vantage is the very essence of the Aston Martin brand, so to see the fastest, most driver-focused Vantage yet play such an important role in the prestigious FIA Formula One World Championship™ is a source of great pride for us. For brand awareness, there is no global, high-octane sporting series that can match F1®. Building on the natural synergies between the sport and Aston Martin, racing fans will not only see the Aston Martin Aramco Formula One®Team AMR24’s on track but also two of our most exciting performance models, Vantage and the award-winning DBX707.”

Powered by a potent, hand-built 4.0 Twin-Turbo V8 engine, the new Vantage is the fastest of its breed, delivering a 30% increase on power over the previous model, ensuring the Vantage Safety Car is quick off the line, every time. Such is the performance of the new road-going Vantage, it required no engine upgrade, no changes to its cooling system and no upgrade in braking performance to adapt it for its role as FIA Safety Car. It was born for this role.

Bernd Mayländer, FIA Safety Car Driver, commented: “It is a pleasure to drive the Aston Martin Vantage. The car comes from an incredible bloodline and this newest version is the fastest yet. My first impressions were very positive as I could immediately feel the improvement in handling and, of course, power. We need a car that is fast and focused so we can respond quickly and safely when we receive the call for on-track deployment and Vantage provides that. I have enjoyed driving Vantage during the past three seasons and I’m happy to now be one of the first to drive the new Vantage and experience its full performance pedigree on the world’s greatest circuits.”

The new Vantage, the most sporting model in Aston Martin’s portfolio, has gone through a rigorous process to become an Official FIA Safety Car of Formula 1®. To provide maximum attack on the race track, this unique car has additional, modified underfloor aerodynamics, along with an extended and profiled front splitter. For extra downforce a new rear wing has been specifically fitted in a bespoke position with a tuned Gurney. The FIA lightbar has also received new aero-profiling as every millisecond of performance is vital whilst leading the pack of F1® cars with rapidly cooling tyres.

Inside the Vantage Safety Car sits a plethora of systems to assist the driver and passenger in their roles. The production seats have been replaced by Pole Position Seats to keep FIA Safety Car driver, Bernd Mayländer and his passenger firmly in place as they circulate at speed. A bespoke centre console is fitted with switchgear to work the FIA systems, along with screens showing live lap times, the track positioning of all of the cars and a rear-view camera. Although functional, the Safety Car is still an Aston Martin so the interior has been finished in a unique Lime Essence trim in a nod to the marque’s own racing colours.

Roberto Fedeli, Group Chief Technology Officer of Aston Martin, added: “Every thought, every idea, every piece of technology and every stroke of the designer’s pen that went into Vantage can now be enjoyed by the fans of F1®. This new car is already the fastest and most driver-focused Vantage yet, which makes it perfect for this unique job so to turn it into an Official FIA Safety Car of Formula 1® was primarily a task of adding all of the FIA equipment. Of course, it has additional aero not found on the road car to make sure it can attack the race track and showcase the capabilities of our newest ultra-luxury high-performance car.”

The Vantage Safety Car and DBX707 Medical Car will make their 2024 debut at this weekend’s FORMULA 1® STC SAUDI ARABIAN GRAND PRIX. As in previous years, the cars will be painted in the same Aston Martin Racing Green colours as the Aston Martin Aramco Formula One® Team cars.

 

Safety has never looked so thrilling.

 

-ENDS-

Via Aston Martin.

Modificato da Osv
  • Adoro! 1
  • Grazie! 1

c0644d00-880e-44f4-b8b9-2f250e61acca.jpeg.1a1c467178d2d65d24965332155965b1.jpeg

Link al commento
Condividi su altri Social

22 ore fa, AleMcGir scrive:

image.png.dc5e31496961f870dc13fd049544f2b5.png

 

 

Altre accuse contro Ben Sulayem: avrebbe cercato di impedire l’omologazione del circuito di Las Vegas

Il numero uno della federazione avrebbe fatto pressioni, senza esito, per impedire che il tracciato del Nevada ricevesse l'ok per la sicurezza

 

https://www.formulapassion.it/motorsport/formula-1/altre-accuse-contro-ben-sulayem-cercato-impedire-omologazione-circuito-las-vegas

1486064684650356737.gif.a00f8cace62773a93b9739b2906757ee.gif

Link al commento
Condividi su altri Social

Crea un account o accedi per lasciare un commento

Devi essere iscritto per commentare e visualizzare le sezioni protette!

Crea un account

Iscriviti nella nostra community. È facile!

Registra un nuovo account

Accedi

Sei già registrato? Accedi qui.

Accedi Ora

×
×
  • Crea Nuovo...

 

Stiamo sperimentando dei banner pubblicitari a minima invasività: fai una prova e poi facci sapere come va!

Per accedere al forum, disabilita l'AdBlock per questo sito e poi clicca su accetta: ci sarai di grande aiuto! Grazie!

Se non sai come si fa, puoi pensarci più avanti, cliccando su "ci penso" per continuare temporaneamente a navigare. Periodicamente ricomparità questo avviso come promemoria.