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Trattativa Renault-Fca


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1 hour ago, stev66 said:

 

Tra parentesi la quota del governo francese si dimezzerà dall'attuale. 

Per il resto, Macron avrà avuto le assicurazioni del caso, ed all'uso può comportarsi come il suo ben più illustre predecessore, se le cose non prendessero la piega da lui voluta .

Ad oggi l'unica incognita è il rapporto con Nissan.

 

 

Molto spesso si dice che i voti in CdA si pesano, non si contano e che la Francia permetta ad un terzo di gestire la fusione e la gestione del gruppo, io continuo a crederci molto poco per il semplice fatto che non è mai successo. I numeri dan ragione alla tua lettura, la storia dice un'altra cosa. 

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Ci sta questa fusione, FCA in Europa è rimasta troppo indietro, questo è l'ultimo momento utile; ma il controllo di fatto deve essere italo/americano, e di sicuro non francese.

Detto questo, spero che tutto si concretizzi e nell'accordo entri anche Nissan, marchio che va forte in asia e ha molto da offrire secondo il mio punto di vista.

Modificato da gabri147
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26 minuti fa, il_vignale scrive:

 

Molto spesso si dice che i voti in CdA si pesano, non si contano e che la Francia permetta ad un terzo di gestire la fusione e la gestione del gruppo, io continuo a crederci molto poco per il semplice fatto che non è mai successo. I numeri dan ragione alla tua lettura, la storia dice un'altra cosa. 

 

diciamo che la Storia ci insegna  che la famiglia se non comanda ,  o recede ( si veda l'accordo PARDEVI con Citroen ) o non si accorda ( si veda il mancato accordo Fiat/Ford negli anni '80 )

 

Non dimentichiamo che Marianno ora ha anche PSA nel carniere .

 

 

 

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Archepensevoli spanciasentire Socing.

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6 ore fa, lukka1982 scrive:

 

Oh ma non è che mi dai anche qualche numero da giocare al Superenalotto... ✌️ 

 

Giuro che a volte invidio chi senza nessuna informazione definita, al max si può far il conto dei voti del CDA viste le percentuali in gioco, sa già come andranno a finire le cose... ? 

 

 

Raga datevi una calmata, ed aspettiamo di capire come andrà a finire la faccenda prima del “moriremo tutti”!!! 

 

 

 

Non so già come vanno a finire le cose. Ma so come le cose sono andate a finire in passato con settori molto meno strategici (e occupazionali) dell'auto.

Soprattutto quando ti hanno già scritto loro le condizioni.

Anzi, a voler fare i malpensanti potrebbero pure cogliere l'occasione per appiopparci anche i loro esuberi che avrebbero avuto comunque anche senza fusione.

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https://www.autonews.com/automakers-suppliers/peugeots-tavares-sees-fiat-deal-virtual-takeover-renault

 

Cita
May 29, 2019 08:59 AM updated 58 minutes ago

Peugeot's Tavares sees Fiat deal as ‘virtual takeover’ of Renault

ANIA NUSSBAUM
Bloomberg
 

PSA%20Tavares%20BB%20web_0.jpg

BLOOMBERG

Tavares: Fiat Chrysler's proposal to merge with Renault "seems particularly opportunistic, largely to its benefit.”

 

Fiat Chrysler Automobiles' plan to merge with Renault drew criticism from the French carmaker left on its own, Groupe PSA, that contrasts with backing for the deal from investors and governments.

In a memo sent to top officials of the Peugeot owner on Monday, CEO Carlos Tavares highlighted risks to the proposal. Renault was chosen mainly because its value was depressed by the troubled alliance with Nissan Motor Co. following the Carlos Ghosn affair, according to the memo. Paris-based PSA held talks with Fiat earlier this year on potential collaboration.

“The transaction proposed by Fiat Chrysler therefore seems particularly opportunistic, largely to its benefit,” the note said, while acknowledging potential for savings. “For Renault, this may be an asset in discussions with Nissan, but it could also weaken the alliance or even lead to an unwinding.”

A spokesman for PSA declined to comment.

For Tavares, Fiat’s decision to pair up with Renault represents a missed opportunity. Since arriving in 2014, the 60-year-old executive -- a former protege of Ghosn at Renault -- has turned around a struggling PSA by focusing relentlessly on efficiency and scale. He held talks with Fiat earlier this year to build a new “super platform” before the Italian-American company slipped into the arms of Renault.

 

Now Tavares may be left with options such as a potential tie-up with Jaguar Land Rover. More than three-quarters of PSA’s revenue comes from Europe, where automakers face a consumer slowdown and a squeeze on profit margins from stricter emission regulations.

At the Geneva car show in March, it looked like Fiat and PSA would pair off. Tavares and his counterpart at Fiat, Mike Manley, spoke publicly about the desire to participate in consolidation.

But Fiat Chairman John Elkann wasn’t convinced. A deal with PSA would rely on disruptive and politically unpalatable job cuts, while Renault, based in the Paris suburb of Boulogne-Billancourt, offered a more-advanced program for electric cars and greater access to Asia through Nissan.

Renault’s share price has hovered near five-year lows, according to the memo, which -- echoing some analysts -- contends the carmaker’s market value is negative after stripping out its 43 percent Nissan stake and banking business RCI. “Renault’s current valuation largely explains Fiat’s interest in a merger,” it said, calling the deal a “virtual takeover of Renault by Fiat.”

Relations between Nissan and Renault have been strained since the arrest of alliance leader Ghosn in November. Recently, Nissan pushed back against a Renault plan to join together under a 50-50 holding company structure. Should the alliance break up, Renault may end up unwinding its Nissan stake “under particularly deteriorated conditions,” the memo said.

The Franco-Italian tie-up bears management and governance risks, along with the possibility of antitrust remedies, according to the note. The transaction will "open a period of fragility for the various actors," it concluded.

 

https://www.autonews.com/automakers-suppliers/how-renault-fiat-chrysler-could-save-through-sharing

 

Cita
May 29, 2019 06:18 AM updated 3 hours ago

How Renault, Fiat Chrysler could save through sharing

PAUL LIENERT
Reuters
 

RENAULT-NISSAN-ALLIANCE.JPG

Reuters

From left, Renault's Thierry Bollore and Jean-Dominique Senard with Nissan's Hiroto Saikawa and Mitsubishi's Osamu Masuko at a recent joint news conference in Japan. 

 

If French automaker Renault green-lights a proposed merger with Fiat Chrysler Automobiles , the companies almost immediately could begin saving money by consolidating components and basic structures on many of their most popular vehicles, an industry analyst said on Tuesday.

The synergies could multiply if they invite Japanese automaker Nissan Motor Co., currently Renault's alliance partner, to join the merger, according to a former Renault and Nissan executive.

Renault and FCA are in talks to tackle the costs of far-reaching technological and regulatory changes by creating the world's third-biggest automaker.

A Renault-Fiat Chrysler combination "would mean a greater sharing of parts (which) could really boost the profitability of Fiat Chrysler's smaller vehicles," said Sam Fiorani, vice president, AutoForecast Solutions.

Building similar models on a common vehicle architecture, Fiorani said, "would give both companies a lot more freedom in manufacturing. They could mix brands and vehicle sizes on the same assembly line, switch vehicles between plants to balance production, and even shift production from one country to another, depending on changes in demand, tariffs or other considerations."

 

Fiorani said FCA could benefit from sharing the French automaker's expertise in electric vehicles and powertrains, where Renault and Nissan have jointly invested more than $5 billion. These are areas in which Fiat Chrysler has little in the way of components or intellectual property.

Another sector that is ripe for consolidation is light commercial vehicles, where Renault and Fiat Chrysler could build a variety of vans in several sizes on common platforms that could be assembled and sold in global markets.

Ford Motor Co. and Volkswagen Group began their alliance discussions a year ago by focusing on potential collaboration in light commercial vehicles.

Getting Nissan's blessing

Fiorani said Renault's CMF architecture, which was jointly developed with Nissan and underpins many of Renault's passenger cars and crossovers, could be used by Fiat Chrysler on a wide variety of vehicles. As an example, he said the CMF could provide a new foundation for at least five Jeep models, including the Renegade, Compass and Cherokee, which now are based on four different platforms.

A hurdle to implementing the merger is all the intellectual property -- including the CMF vehicle architecture -- that is shared between Renault and Nissan, said Patrick Pelata, a veteran of the two automakers' alliance who was formerly Renault's chief operating officer.

"They will need Nissan’s agreement for it to be used by Fiat Chrysler,” Pelata told BFM radio on Tuesday. “Nobody’s talking about that right now, but it’s an important subject.”

Renault would not likely be interested in sharing FCA's body-on-frame platforms, which underpin the automaker's big pickups and SUVs in North America, Fiorani said.

"But if Nissan is invited to join the merger, that could open up new possibilities," he said. "Nissan could use Fiat Chrysler's full-size truck platform for its next-generation Titan and Armada, while Fiat Chrysler could use Nissan's mid-size truck platform for the next-generation Dakota and Durango."

Fiorani said it likely would take at least two years after a Renault-Fiat Chrysler merger is approved before the arrival of the first new vehicles built on shared architectures.

 

Tavares......

 

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P.S.: tranquillo che ci sarà sempre un babbo Macron a cantarti la ninna nanna e a rimboccarti le coperte....LOL

19 minuti fa, Nico87 scrive:

 

Non so già come vanno a finire le cose. Ma so come le cose sono andate a finire in passato con settori molto meno strategici (e occupazionali) dell'auto.

Soprattutto quando ti hanno già scritto loro le condizioni.

Anzi, a voler fare i malpensanti potrebbero pure cogliere l'occasione per appiopparci anche i loro esuberi che avrebbero avuto comunque anche senza fusione.

Sappiamo tutti quello che hanno combinato i francesi in Italia da una diecina d'anni almeno a questa parte. Però....mi fai un esempio di azienda francese che da una posizione di debolezza sia venuta in Italia a farsi i suoi comodi ? 

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. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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37 minuti fa, Beckervdo scrive:

I francesi sono a Tokyo per discutere con Nissan.

 

E John Elkann, che non è l'ultimo pollo arrivato, è un po' di giorni che se ne esce con dichiarazioni in uno stile tagliato per il pubblico giapponese :mrgreen:

 

 

Il nervosismo di Tavares è un ottimo segnale :lol:

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There's no replacement for displacement.

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Anche tu ti ecciti palpeggiando pezzi di plastica? Perché stare qui a discutere con chi non ti può capire? Esprimi la tua vera passione passando a questo sito!

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12 minuti fa, pennellotref scrive:

Sappiamo tutti quello che hanno combinato i francesi in Italia da una diecina d'anni almeno a questa parte. Però....mi fai un esempio di azienda francese che da una posizione di debolezza sia venuta in Italia a farsi i suoi comodi ?  

 

E' Elkann che è andato a cercarli. Non erano ne in distress, ne in cerca di acquirenti.

E non sono certo in posizione di debolezza avendo già negoziato ben piu poltrone di quanto gli spetterebbe matematicamente.

E infatti si sta aspettando il loro OK, mica il nostro.

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