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Maserati MC25 Folgore 2025 - Prj. M240 BEV (Notizie)


MikeMito

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Su LinkedIn ci sono dei profili in cui si fa riferimento ad un cambio DCT 8 marce elettrificato. Ad oggi di sicuro c’è il cambio usato da SF90. Non so se ci siano altri produttori con DCT high performance “ibridi”.

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1 ora fa, lukka1982 scrive:

Su LinkedIn ci sono dei profili in cui si fa riferimento ad un cambio DCT 8 marce elettrificato. Ad oggi di sicuro c’è il cambio usato da SF90. Non so se ci siano altri produttori con DCT high performance “ibridi”.

 

Quell'8 marce, parola di Leiters in persona, Getrag lo ha sviluppato con la consulenza (ed i soldi.....) di Ferrari. Sarebbe il colmo se Maser. si mettesse a pagare Tremec. E poi, il cambio di una volgare C8 sulla Maser. ?

 

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:mrgreen:

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. “There are varying degrees of hugs. I can hug you nicely, I can hug you tightly, I can hug you like a bear, I can really hug you. Everything starts with physical contact. Then it can degrade, but it starts with physical contact." SM su Autonews :rotfl:

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58 minuti fa, Croix_de_malte_® scrive:

Potrebbe essere il nuovo (futuro, 2022) ZF?

 

Edit, ho scritto una cassata! Siamo ancora nel 2020...


ZF8 è un classico cambio automatico con convertitore di coppia. Qui si parla di un doppia frizione. ?
 

7 minuti fa, pennellotref scrive:

 

Quell'8 marce, parola di Leiters in persona, Getrag lo ha sviluppato con la consulenza (ed i soldi.....) di Ferrari. Sarebbe il colmo se Maser. si mettesse a pagare Tremec. E poi, il cambio di una volgare C8 sulla Maser. ?

 

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Ad ogni modo il Tremec citato sarebbe questo 

 

Cita

Designed as the sole transmission for the 2020 Chevrolet Corvette Stingray

Featuring dual clutches that engage and release in perfect computer-controlled synchronization, the TR-9080 DCT can transition from gear to gear in less than 100 milliseconds without interrupting torque, allowing for comfortable and efficient touring and no-compromise performance shifts.

Designed for the new 2020 Chevrolet Corvette Stingray, the 8-speed dual clutch transmission provides extreme performance with either a fixed-bias mechanical limited slip differential (mLSD) or an electro-hydraulically controlled limited slip differential (eLSD) with active selection of the locking ratio.

Paddle shifters allow enthusiast’s to choose the preferred gear. The performance shift algorithms are so driver-focused they can sense when you’re doing spirited driving and will hold lower gears longer for more throttle response.

TREMEC’s latest advancements in wet clutch technology offers active thermal management, robust TREMEC-proprietary friction plates, and versatility in a wide range of engine applications.

A Shift of a Different Kind

The DCT is controlled with a high-performance, 32-bit transmission control unit. All systems - including hardware to control systems and software - were internally developed for maximum performance without compromise.

The new 2020 Chevrolet Corvette Stingray engine has a torque curve optimized to take advantage of the bespoke DCT’s power transfer. The wide ratio transmission provides a low 1st gear ratio for exciting launch acceleration, and a tall 8th gear creates a quiet and comfortable highway cruising experience.

Ratio steps 2-7 are perfectly matched to make use of the engine’s strong and broad torque curve for optimal performance on or off the track.

Features at a Glance:

  • Continuous torque over a wide ratio range allowing high performance driving and efficient highway driving
  • Over-torque shifting with torque boost for performance launch
  • Offered with mechanical or electronic limited slip differentials
  • Integrated mechatronics
  • Highly efficient concentric wet dual-clutch
  • TREMEC proprietary paper-based friction materials for control and thermal capacity
  • Optimized oil management system for extreme performance in racetrack gravitational force (g-force) conditions
  • ISO 26262 and ASIL-D safety standards compliant
  • Fast and accurate low-leak solenoids
  • Responsive and durable electro-hydraulic actuation system
  • Sophisticated transmission control unit and control software

Press release

 

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Modificato da lukka1982
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1 ora fa, Croix_de_malte_® scrive:

Ma il Tremec 8 rapporti (TR-9080 DCT), non è dedicato a impostazioni Transaxle?

 

Sicuramente questa sarà transaxle (che significa semplicemente che trasmissione e differenziale sono nello stesso corpo)

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Mazda MX-5 20th anniversary "barbone edition" - Tutto quello che scrivo è IMHO

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Quell'8 marce, parola di Leiters in persona, Getrag lo ha sviluppato con la consulenza (ed i soldi.....) di Ferrari. Sarebbe il colmo se Maser. si mettesse a pagare Tremec. E poi, il cambio di una volgare C8 sulla Maser. ?
 
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:mrgreen:
Ferrari non è FCA ,quindi non ha rapporti diretti con Maserati,escluso contratti in essere


☏ 5024D_EEA ☏

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