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Featured Replies

Inviato
7 minuti fa, Auditore scrive:

Questa politica però è rischiosa e mi ricorda vagamente qualcosa... tolti i modelli che dici e aggiungendoci anche il Koleos (che non vende), rimarrebbero solo il seg. B-C. Senza considerare che Clio e Magane non vendono quanto i rispettivi SUV. Puntando alla massima razionalizzazione, rimarrebbero solo Captur e Kadjar. Come si può tenere in piedi un marchio con 2 modelli? Purtroppo Renault è un marchio generalista che non ha tanta possibilità di movimento...

Si ho dimenticato la Koleos. Comunque, le Clio e le Megane dopo un paio di anni le devi vendere a sotto costo, con  Captur e Kadjar potrebbero avere varianti coupè e di passo come fanno i tedeschi. 

Comunque credo che il mandato di De Meo sia simile a quello di Marchionne in Fiat, ossia preparare il Groupe Renault alla fusione con qualche soggetto simile, mancata dal suo predecessore.

Modificato da nucarote

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  • nicogiraldi
    nicogiraldi

    De meo si è dimesso da ceo. Andrà in kering nel settore del lusso.  

  • Renault ha stoppato la produzione del recentemente rinnovato Espace nello stabilimento di Douai. Addio quindi al monovolume francese: è la prima vittima del 2021 e del piano di ristrutturazione d

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Inviato
54 minuti fa, nucarote scrive:

Si ho dimenticato la Koleos. Comunque, le Clio e le Megane dopo un paio di anni le devi vendere a sotto costo, con  Captur e Kadjar potrebbero avere varianti coupè e di passo come fanno i tedeschi. 

Comunque credo che il mandato di De Meo sia simile a quello di Marchionne in Fiat, ossia preparare il Groupe Renault alla fusione con qualche soggetto simile, mancata dal suo predecessore.

L'ho pensato anch'io; stesse mosse del Sergione. Razionalizzazione della gamma, aumento della redditività, riduzione delle perdite. >> Fusione

Inviato

Non solo De Meo fa il « Marchionne », tutti seguono la scuola « Marchionne », anche Tavares in PSA.

Inviato
6 ore fa, nucarote scrive:

Tavares sta valorizzando al massimo quel poco che ha in casa, e al contempo non ha rinunciato a presidiare il seg. B con tutti i suoi marchi.

Vero ma (giustamente) non si è sbilanciato sull'alto di gamma e si vedano i motori benzina che al massimo sono 1600...quindi ognuno ha sfruttato ciò che aveva o conveniva sfruttare

Inviato
10 ore fa, itr83 scrive:

 

ma scusate se tutti si spostano sui segmenti ad alta redditività i pezzenti che auto comprano?

 


auto cinesi.  🤪

Inviato

Renault to race Formula One under Alpine team name
 

The Renault Formula One team will be renamed Alpine F1 from 2021, competing in French colors to showcase the automaker's sports-car brand, new company CEO Luca de Meo said.

Alpine has a strong motorsport pedigree, in rallying and endurance racing, but has not previously featured in Formula One as a constructor. The Renault name will remain on the car as the engine provider.

"Starting from next year we will be racing with the Alpine brand," De Meo told reporters on Sunday ahead of the Italian Grand Prix at Monza. 

"The car will be representing the historical colors of French motoring with the blue and Tricolore," referring to the French flag.

Renault last week announced a new organizational structure focused on four divisions rather than geographical regions, with Renault F1 team principal Cyril Abiteboul overseeing Alpine. Mainstay brand Renault, budget brand Dacia and new mobility will be the other divisions.

The Renault Group revived the Alpine brand and its two-seater A110 model in 2017, updating a classic design that hit a peak in the 1960s and 70s.

Pricier models such as the Alpine – which starts at around 61,000 euros ($72,000) in France --  could help improve the group’s longer term profitability, with De Meo saying that Renault's 'center of gravity' had to be more upmarket from the small cars like the Clio that have dominated sales.

"We will use Formula One as a platform to market a brand that we want to develop," he said on Sunday.

"Even if Renault is a glorious brand, the fit within the Formula One world of Alpine can be even better," added De Meo. "I believe that Formula One should be a championship of constructors with brands that make people dream."

The automaker has committed to Formula One until at least 2025 after signing a new commercial agreement. Formula One is also introducing a $145 million budget cap next year.

The 2021 Alpine team will feature Spain's Fernando Alonso, returning to a team where he was a double world champion more than a decade ago, and Esteban Ocon of France.

"This change comes at a key moment in the trajectory of the team and the sport," Abiteboul said in a statement. "The implementation of the budget cap will put an end to the expense race and will allow the signatory teams to be measured for their sporting value. Alpine has its place in Formula One and can challenge for victory." 

 

(Automotive news Europe)

Inviato
10 hours ago, 4200blu said:

Renault to race Formula One under Alpine team name
 

The Renault Formula One team will be renamed Alpine F1 from 2021, competing in French colors to showcase the automaker's sports-car brand, new company CEO Luca de Meo said.

Alpine has a strong motorsport pedigree, in rallying and endurance racing, but has not previously featured in Formula One as a constructor. The Renault name will remain on the car as the engine provider.

"Starting from next year we will be racing with the Alpine brand," De Meo told reporters on Sunday ahead of the Italian Grand Prix at Monza. 

"The car will be representing the historical colors of French motoring with the blue and Tricolore," referring to the French flag.

Renault last week announced a new organizational structure focused on four divisions rather than geographical regions, with Renault F1 team principal Cyril Abiteboul overseeing Alpine. Mainstay brand Renault, budget brand Dacia and new mobility will be the other divisions.

The Renault Group revived the Alpine brand and its two-seater A110 model in 2017, updating a classic design that hit a peak in the 1960s and 70s.

Pricier models such as the Alpine – which starts at around 61,000 euros ($72,000) in France --  could help improve the group’s longer term profitability, with De Meo saying that Renault's 'center of gravity' had to be more upmarket from the small cars like the Clio that have dominated sales.

"We will use Formula One as a platform to market a brand that we want to develop," he said on Sunday.

"Even if Renault is a glorious brand, the fit within the Formula One world of Alpine can be even better," added De Meo. "I believe that Formula One should be a championship of constructors with brands that make people dream."

The automaker has committed to Formula One until at least 2025 after signing a new commercial agreement. Formula One is also introducing a $145 million budget cap next year.

The 2021 Alpine team will feature Spain's Fernando Alonso, returning to a team where he was a double world champion more than a decade ago, and Esteban Ocon of France.

"This change comes at a key moment in the trajectory of the team and the sport," Abiteboul said in a statement. "The implementation of the budget cap will put an end to the expense race and will allow the signatory teams to be measured for their sporting value. Alpine has its place in Formula One and can challenge for victory." 

 

(Automotive news Europe)

Sta ripetendo le sue mosse fatte con Abarth prima e Cupra poi. Sinceramente con la situazione in cui si trova Renault provare a promuovere Alpine e buttare soldi nella F1 mi pare una  cagata (comunque non ho mai capito il senso di stare in F1 con un marchio generalista come Renault, a cosa serve, a vendere 3 Clio RS?). Presumo le RS diventeranno piu differenziate ed a marchio Alpine?

Inviato

Renault è in F1 da 40 anni, e in questo arco di tempo ha prodotto solo un paio di Alpine, come berlinetta sportiva, per cui penso che in qualche modo ci abbiano guadagnato se non nelle vendite, ma nell'immagine di un sistema Paese in grado di competere nella massima serie del motorsport.

Penso che De Meo voglia cercare di sfruttare questa "spesa" per lanciare questo marchio.

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