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Scelte strategiche Groupe Renault


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Un po' come Alfa Romeo... non so però se questi investimenti ripagano.. Forse ripagano più per mini brand specializzati come Alpine che per brand che dovrebbero fare numeri più alti.

 

Ad ogni modo la F1 ha perso e sta perdendo di appeal, inoltre con l'elettrificazione non so quanto potrà andare ancora avanti, sopratutto se l'Europa punta a sostenere sempre più politiche green. In questo momento storico andrei molto cauto a fare investimenti in questo sport

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3 ore fa, Davialfa scrive:

Un po' come Alfa Romeo... non so però se questi investimenti ripagano.. Forse ripagano più per mini brand specializzati come Alpine che per brand che dovrebbero fare numeri più alti.

 

Ad ogni modo la F1 ha perso e sta perdendo di appeal, inoltre con l'elettrificazione non so quanto potrà andare ancora avanti, sopratutto se l'Europa punta a sostenere sempre più politiche green. In questo momento storico andrei molto cauto a fare investimenti in questo sport

Sarebbe come se Ferrari rinominasse il suo team Alfa Romeo o Maserati.

 

Prima i poi si arriverà alle F1 EV, intanto si fa circolare il marchio in giro per il mondo.

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Renault CEO warns deeper cost cuts may be needed

 

PARIS -- Renault might have to cut more costs than the 2 billion euros ($2.4 billion) in savings already planned to get back on its feet, CEO Luca de Meo said in an internal memo seen by Reuters.

"The aim is to get back on the right track and to resolve our most pressing problems as quickly as possible: treasury and costs. This means we will perhaps need to go further than planned with our cost-cutting efforts," he said in the memo.

De Meo, a former Volkswagen Group executive who took charge of Renault in July, did not give a figure for how much more money the company needed to save.

Asked to comment on the memo, a Renault spokesman said de Meo was working on a plan to transform the company by focusing more on profitability than sales volumes.

Renault acknowledged in May that its global ambitions had been unrealistic and announced plans to cut about 15,000 jobs, shrink production and restructure French plants in a bid to slash 2 billion euros from its costs.

De Meo said in the memo that Renault should model itself on the turnaround path followed by rival PSA Group, which has focused on trimming costs and producing more profitable vehicle ranges since Carlos Tavares took over as CEO in 2014.

"We will need to take decisions that are sometimes difficult, but are necessary and positive for the company. I would describe it as a revolution," he wrote in the memo.

"This revolution, which must be pushed forward by all the men and women of the company, I'm calling it a 'Renaulution'."

 

https://europe.autonews.com/automakers/renault-ceo-warns-deeper-cost-cuts-may-be-needed

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Non avendo una data certa sul suo debutto, preferisco parlarne qui.

La sesta generazione di Nissan Micra si farà e verrà sviluppata da Renault.

Queste le parole del chief operating officer di Nissan, Ashwani Gupta:

 

For the next generation of Micra, we will follow Renault, and we will ask Renault to develop and make the future Micra for us

 

Pertanto mi chiedo se l’attuale (che ritengo immotivatamente overpriced) riceva o meno un Facelift o se preferiscano passare direttamente alla nuova generazione.

 

D’altro canto, Kadjar II verrà sviluppato da Nissan.

 

Modificato da Cole_90

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34 minuti fa, Cole_90 scrive:

Non avendo una data certa sul suo debutto, preferisco parlarne qui.

La sesta generazione di Nissan Micra si farà e verrà sviluppata da Renault.

Queste le parole del chief operating officer di Nissan, Ashwani Gupta:

 

For the next generation of Micra, we will follow Renault, and we will ask Renault to develop and make the future Micra for us

 

Pertanto mi chiedo se l’attuale (che ritengo immotivatamente overpriced) riceva o meno un Facelift o se preferiscano passare direttamente alla nuova generazione.

 

D’altro canto, Kadjar II verrà sviluppato da Nissan.

 

Beh ormai esistono due Micra, quella Europea da cui hanno derivato la berlina Versa globale e la vecchia ancora in produzione per sud america e asia, a questo punto credo che il modello futuro non sarà altro che un ricarrozzamento della Sandero/Logan e faranno un unico modello globale sia berlina che hatch

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30 minuti fa, Cole_90 scrive:

Non avendo una data certa sul suo debutto, preferisco parlarne qui.

La sesta generazione di Nissan Micra si farà e verrà sviluppata da Renault.

Queste le parole del chief operating officer di Nissan, Ashwani Gupta:

 

For the next generation of Micra, we will follow Renault, and we will ask Renault to develop and make the future Micra for us

 

Pertanto mi chiedo se l’attuale (che ritengo immotivatamente overpriced) riceva o meno un Facelift o se preferiscano passare direttamente alla nuova generazione.

 

D’altro canto, Kadjar II verrà sviluppato da Nissan.

 

D'accordo che non vende una mazza*, ma penso che qualcosa faranno sull'attuale, ovviamente non mi aspetto nulla di sconvolgente.

 

*Da noi venducchia per via del GPL, ho fatto un preventivo l'anno scorso e i prezzi mi son sembrati allineati alla vecchia Clio, forse qualcosa in meno, peccato per il muso troppo tozzo.

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On 10/9/2020 at 09:06, 4200blu scrive:

Renault CEO warns deeper cost cuts may be needed

 

PARIS -- Renault might have to cut more costs than the 2 billion euros ($2.4 billion) in savings already planned to get back on its feet, CEO Luca de Meo said in an internal memo seen by Reuters.

Non immagino se tutto questo sarebbe arrivato con dirigenza Exor... :D

 

Industrialmente, e una perdita enorme il mancato accordo con Renault, ma c’era veramente molto da ristrutturare... con tutti a gridare « vedi cosa fa la Ffffffiiaaattt! ».

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  • Cole_90 ha messo in primo piano/indicizzato questa Discussione

Renault seeks partners for emissions pool

 

The Renault Zoe was the best-selling electric vehicle in Europe in the first half of 2020. EV sales benefit from double EU emissions "supercredits" this year.

Renault has filed notice with the European Commission that it is accepting partners for an "open" emissions pool, an arrangement that allows automakers that are on track to meet tougher CO2 targets to combine their emissions with others that might be in danger of missing them, resulting in heavy fines.

Open pools that have already been formed include EV maker Tesla and Fiat Chrysler Automobiles; Volkswagen Group and the Chinese company SAIC, which sells the MG brand in Europe; and Toyota and Mazda.

The European Commission considers a pool as one manufacturer for the purpose of compliance with a specific CO2 emissions target. There are two types of pools: Closed pools are brands under one automotive group, while open pools have at least one outside member.

The financial details of all open pools are not known, but Tesla’s revenues from its FCA pool in Europe -- and a similar arrangement in the U.S. -- were $594 million in 2019, and $354 million in the first quarter of 2020 alone.   

 

Renault is likely to be well under its emissions targets for 2020. It has Europe’s best-selling electric vehicle, the Zoe small hatchback, and this year introduced a number of electrified models, including plug-in hybrid versions of the Captur small SUV and Megane compact station wagon and hatchback, as well as a conventional hybrid version of the Clio small hatchback.

Full-electric vehicles such as the Zoe are eligible for EU "supercredits," meaning that each sale is counted twice in 2020.  
In an update with the European Commission published on Friday, Renault said it was forming an open pool and accepting new members until Nov. 18. There are specific requirements, including the disclosure of CO2 emissions data to determine whether there is a risk the pool could miss its targets and providing documents showing the pool participant can cover to cost of any potential excess emissions premium.

One other open pool remains available. The London Electric Vehicle Company, owned by Zhejiang Geely Holding Group of China, is accepting applications until Oct. 31.

Volvo, which has a strong lineup of electrified models, said earlier this month that it would be open to forming an open pool, according to a report in the Financial Times.

Daimler, which holds a 1.5 percent share in Renault Group and collaborates on development and production, could potentially join Renault’s pool. Daimler CEO Ola Källenius has said meeting emissions targets in 2020-21 would be a "challenge."

A Daimler media spokesman said the emissions targets were "ambitious" but that for 2020, "Daimler is not negotiating about pooling with other manufacturers."

Automakers that sell in Europe must meet a fleetwide CO2 average of 95 grams per km, with each company assigned a specific target based on the average mass of the vehicles they sell. Thus, companies with heavier vehicles such as Daimler have higher targets than those that primarily sell small cars, such as Renault.

 

https://europe.autonews.com/automakers/renault-seeks-partners-emissions-pool

 

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