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Start of construction of new electric car plant in China
Rendering of Volkswagen Anhui MEB plant technical center.
04/27/21
Beijing
Press Release

Start of construction of new electric car plant in China

  • Construction will be completed by mid-2022, targeting start of BEV production in the second half of 2023 
  • MEB Plant No. 3 in China is a cornerstone of Volkswagen’s e-mobility push          
  • Volkswagen Anhui’s new plant with a total area around 500,000m2 is to be powered by green energy from day one 
  • Volkswagen Group China CEO Stephan Wöllenstein: “Volkswagen Anhui is set to become a hub for e-mobility innovation and a cornerstone of the Group’s decarbonization strategy.”
Volkswagen Group China has begun construction of an all-new MEB plant at Volkswagen Anhui recently. As the third of the Group’s pure-electric vehicle manufacturing facilities in China, following completion of the Anting (SAIC VW) and Foshan (FAW-VW) plants, the Volkswagen Anhui plant will be powered by green energy from day one. Due for completion mid-2022, the plant is set for start of production in the second half of 2023. The plant is another cornerstone of Volkswagen’s global e-mobility push. By 2025, Volkswagen Group China plans to deliver up to 1.5 million new energy vehicles (NEVs) per year.

Dr. Stephan Wöllenstein, CEO of Volkswagen Group China, said: “Volkswagen Anhui is set to become a global hub for e-mobility innovation and a cornerstone of the Group’s decarbonization strategy. As China is the world’s largest single market for NEV vehicles, we need to strengthen our local competence, and Volkswagen Anhui is a significant part of it. With the plant to be powered by green energy from day one, we are demonstrating our commitment to reducing carbon emissions beyond our fleet.”

New construction at Volkswagen Anhui includes brownfield repurposing and upscaling of the former JAC plant and the establishment of a completely new body shop area. The new body shop will cover roughly 141,000m2 and makes up part of the total project area, together covering around 500,000m2. The new plant will incorporate a number of energy saving strategies as part of comprehensive efforts to reduce overall carbon emissions, including the adoption of low energy consumption production equipment. A supplier park for battery and components is also planned for construction in the area.

Volkswagen Anhui looks forward to having around 500 staff on board by 2025, with a focus on R&D and engineering innovations. Combining R&D, quality assurance, pre-sales manufacturing and testing under one roof, Volkswagen Anhui will provide the Group with a faster time-to-market for new e-mobility products. Featuring models based on the MEB platform, incorporating Volkswagen’s DNA of quality, safety and lasting value, the Volkswagen Anhui product portfolio will target younger customers and provide fresh, distinctive designs with a strong emotional appeal.

 

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Italdesign e la Williams Advanced Engineering hanno sviluppato insieme una piattaforma EV flessibile con batterie strutturali che può arrivare a 160 kWh, 1.000 km di autonomia e 1.360 CV.

 

Il rolling chassis sviluppato dalla Williams ha una parte centrale in fibra di carbonio che ospita una batteria modulare con funzioni strutturali, soluzione che garantisce doti di leggerezza e rigidità torsionale ai vertici. Alla sezione centrale vengono fissati due telai ausiliari, uno all’anteriore e uno al posteriore, che oltre ad essere necessari per l’alloggiamento dei motori elettrici, delle sospensioni e di tutti gli altri organi, essendo deformabili, hanno anche il compito di dissipare correttamente l’energia in caso di urto. Sono adattabili e permettono di realizzare modelli con passo compreso tra i 2,9 e i 3,1 metri.

 

Sempre della Williams è lo sviluppo della batteria:

  • Batteria: da 104 a 160 kWh
  • Autonomia: fino a 1.000 km
  • Potenza max: fino a 1.360 CV

la trazione potrà essere posteriore o integrale.

 

Italdesign invece si occuperà di tutto il resto, dagli ADAS all'infotainment, allo sviluppo delle componenti, degli esterni e degli interni, all'ingegnerizzazione.

 

La piattaforma sarà messa a disposizione a clienti terzi (con cui ci sono già dei contatti) e la prova vettura prodotta su questa base dovrebbe scendere in strada tra 3 anni. Su questa piattaforma  potranno essere sviluppati diversi tipo di veicoli; GT, spider, Crossover, berline. Si parla di volumi di produzione che possono variare da quelli di una serie limitata ai 10.000 all'anno, possibile anche la produzione di 500 esemplari all'anno a Torino ad opera di Italdesign. 

 

https://insideevs.it/news/504083/italdesign-williams-piattaforma-auto-elettriche/

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  • 4 settimane fa...

Lamborghini is not for sale, Audi says

$9B offer for sports-car brand made by Switzerland's Quantum Group, motoring magazine says

 

Audi has no plans to sell Lamborghini, a spokesman for the carmaker said after European media reports about a 7.5 billion euros ($9.19 billion) offer for the sports-car brand.

"This is not the subject of any discussion within the group," he said. "Lamborghini is not for sale."

The Swiss Quantum Group, together with the British investment company Centricus, are planning to submit a “Letter of Intent” on Wednesday, according to Automobilwoche, the German affiliate of Automotive News Europe. Quantum boss Rea Stark Rajcic founded the new sports car brand Piech Automotive two years ago with Anton Piech, the son of the former VW patriarch Ferdinand Piech.

But the offer has little interest at parent Volkswagen Group and its Audi luxury unit.

Quantum is offering Lamborghini employees a five-year employment guarantee and is planning to take over the Italian carmaker's VW management team. After buying the brand, they want to enter into a strategic partnership with Volkswagen Group.

In contrast to what is usually the case with such declarations of intent, the letter is only signed by Quantum and not by both parties.

CEO Herbert Diess actually flirted with a separation from the brand last year. But in December the board of directors called off the plans. Lamborghini will remain part of the group, the committee decided. Above all, the then works council head Bernd Osterloh opposed the separation. The topic is completely off the table, Audi boss Markus Duesmann in mid-April told Automobilwoche. Partial sales are also not up for discussion.

The UK motoring magazine Autocar also reported the offer on Tuesday.

VW Group owns Audi and Lamborghini. Audi is responsible for Lamborghini in the group's business structure.

Representatives of Centricus and Quantum Group were not immediately available for comment.

 

(Reuters)

 

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05/28/21
Ingolstadt
Company

Artemis GmbH will drive the new innovation management at Audi

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  • Artemis GmbH will focus on processes, methods and tools in the future
  • AUDI AG and CARIAD finalize vehicle project and software
  • Alexander Hitzinger prepares to take on new tasks

Artemis started out as a beacon project, and in the last few months has rapidly speeded up the transformation of the Volkswagen Group and especially of Audi. Alexander Hitzinger’s team set up the development of the innovative Artemis model outside the usual structures and processes, and in its conceptual phase it has laid the foundation for forward-looking technology in cooperation with CARIAD and AUDI AG. Now the project team will take a new course. As a center of competence for fast, modern development processes, Artemis GmbH will move even closer to Audi’s Technical Development and reinforce the new innovation management.

 

“Modern working methods, software-based tools and targeted processes are the key for turning ideas into innovations quickly and efficiently. Today this is more important than ever. We are therefore pleased that Artemis GmbH with its extensive know-how in these disciplines will work even more closely and directly with Technical Development at Audi in the future,” says Oliver Hoffmann, Board Member for Technical Development.

Since summer 2020, Alexander Hitzinger has built up an agile team of experts at Artemis GmbH that set the ball rolling for vehicle development of the first Artemis model. Following the successful conclusion of the conceptual phase, the team handed over responsibility for further vehicle development to Audi and software development to CARIAD, and is now concentrating all of its efforts on methods, tools and processes, in order to create a blueprint for software-driven vehicle development.

In the course of this reorientation, Hitzinger will step back from his role in managing Artemis GmbH and prepare to take on a new task. “We would like to thank Alexander Hitzinger for his commitment to the early phase of our Artemis model. Without this work, coupled with his experience and his know-how, the vehicle would not be delivered to our customers in 2025,” says Markus Duesmann, CEO of AUDI AG. Responsibility for the future of Artemis GmbH will now be taken by Oliver Hoffmann. 

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(AUDI Communication)

 

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  • 2 settimane fa...

Tutti i 18000 manager di VAG di ogni livello fino a revoca devonno ordinare come macchina aziendale una ice o al massimo una phev, perche ognuna unita delle bev si bisogna per il mercato con i clienti finali - al momento sembra che la richiesta per le bev esplode.

 

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11 ore fa, 4200blu scrive:

Tutti i 18000 manager di VAG di ogni livello fino a revoca devonno ordinare come macchina aziendale una ice o al massimo una phev, perche ognuna unita delle bev si bisogna per il mercato con i clienti finali - al momento sembra che la richiesta per le bev esplode.

 

Beh, considerando che devono abbassare la media di CO2 e impongono ciò, vuol dire che ne stanno vendendo tantissime...

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12 ore fa, 4200blu scrive:

Tutti i 18000 manager di VAG di ogni livello fino a revoca devonno ordinare come macchina aziendale una ice o al massimo una phev, perche ognuna unita delle bev si bisogna per il mercato con i clienti finali - al momento sembra che la richiesta per le bev esplode.

 

Bah per ora mi pare le id non stiano vendendo benissimo in rapporto ai numeri che avevano dichiarato inizialmente. Più probabile crisi dei chip e difficoltà con le batterie.

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Il grande quotidiano di Monaco "Die Süddeutsche Zeitung" e il settimanale "Der Spiegel" citano l'AD di Audi, Duesmann, con una dichiarazione, che dal anno 2026 la Audi non presentera piu nuovi modelli con propulsori ice e ibridi. L'ultima modello con motore ice sara un modell "Q" che sara i produzione fino al ca. 2033. Dopo la 2033 tutti le Audi vendute globalmente saranno Bev.

Secondo questi articoli anche le A3 e A4 non avranno piu successori diretti, saranno sostituito con modelli di nuova nomenclatura e di nuovo concetto.

 

  • Grazie! 1
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8 minuti fa, 4200blu scrive:

Il grande quotidiano di Monaco "Die Süddeutsche Zeitung" e il settimanale "Der Spiegel" citano l'AD di Audi, Duesmann, con una dichiarazione, che dal anno 2026 la Audi non presentera piu nuovi modelli con propulsori ice e ibridi. L'ultima modello con motore ice sara un modell "Q" che sara i produzione fino al ca. 2033. Dopo la 2033 tutti le Audi vendute globalmente saranno Bev.

Secondo questi articoli anche le A3 e A4 non avranno piu successori diretti, saranno sostituito con modelli di nuova nomenclatura e di nuovo concetto.

 

Vag sta facendo il passo più lungo della gamba secondo me. Rischiano di scottarsi parecchio

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