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Scelte strategiche BMW Group


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8 ore fa, nicogiraldi scrive:

Come sei drastico, siamo stati senza Cina per anni, ci sarà da ripensare a tante cose, ma il mondo non si ferma.

Certo i numeri saranno inferiori e pure i margini.

 

 

Ma e la realta. Nel mestiere automotive non e cosi, che quando scende il volume di 30%, poi anche il utile scende per 30%. In questo caso sei in perdita profonda. Molti costi durante lo sviluppo, tutto il car-software, anche la business software per condurre tutta la baracca, i costi per regolazioni statali ecc ecc non sono variabile, sono costi fissi che devi dividere sul volume prodotto e se il volume non c'e piu, questa non funziona piu.

 

 

 

1 ora fa, Ugo 56 scrive:

Quanto pesa la Cina per i tre ?

 

Per la BMW il mercato cinese sta per 800-900.000 vetture al anno e queste vetture in contrario al mercato europeo sono auto vere, non auto per morti di fame, quindi con fatturata e contributo alla margine molto piu grande.

 

 

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Mah boh, mi sembra eccessivo dire che un produttore "possa chiudere" se non ha più il contributo della Cina, a parte il fatto che il suo market share di certo non andrà a 0 ma sarà ridimensionato, semplicemente saranno applicate delle logiche diverse, gamma prodotto meno stravagante e più razionale.

Problema più grosso se l'Europa dovesse veramente diventare BEV only, sulle ICE ci può essere concorrenza, ma le BEV che vedo uscire dalla Cina sembrano avere una qualità semplicemente umiliante per la ID4 o iX1 di turno.

Modificato da gpat
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In my courtyard: 2019 Maserati Ghibli 250cv GranSport, 2017 Alfa Giulia 150cv

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15 ore fa, gpat scrive:

 

Io le Audi le vedo abbastanza economiche. La nuova A5 a 50k è un prodotto acquistabile, e una A3 sotto i 30k di street price la vedo addirittura conveniente in rapporto al mercato attuale.

Il listino più folle è quello di Mercedes, soprattutto aggiungendo optionals escono cifre completamente fuori di testa.

 

Io avrei i prezzi per il mercato italiano

Premium 

seg C  32k

seg D 40k

Seg E 52k

 

SUV + 20%

Familiari +5%

Ma macchine già equipaggiate, non che devi lasciarci 8k di opt, di cui 1,5 di metallizato...

 

Per dire sono andato a vedere una serie 3 Touring, ed è piccola per me, valutato la serie 5 Touring..... siamo a oltre 80k...... con qualche opti....  80 un azienda per un manager non li spende (la rata nlt è in proporzione) , magari 58/60 si.

 

E spendere "centomilioni di lire" per un serie 3 pseudobase mi darebbe noia.

Guidatore medio di S.w. mi piacciono le auto , fumatore Light e AD INTERIM convivente... questo è nicogiraldi....

875kg - 260+ cv i numeri del mio piacere

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  • 2 settimane fa...

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M unich. The Board of Management of BMW AG adjusted the guidance for the 2024 financial year today.

This was triggered in part by additional headwinds in the Automotive Segment resulting from delivery stops and technical actions linked to the Integrated Braking System (IBS) that is provided by a supplier.

The delivery stops for vehicles that are not already in customers hands will have a negative worldwide sales effect in the second half of the year. The IBS-related technical actions impact over 1.5 million vehicles and result in additional warranty costs in a high three-digit million amount in the third quarter.

In parallel to this effect, the ongoing muted demand in China is affecting sales volumes. Despite stimulus measures from the government, consumer sentiment remains weak.

Considering these developments in the Automotive Segment outlined above, the BMW Group has adjusted the guidance for the 2024 financial year as follows:

A slight decrease in deliveries versus previous year (previously: slight increase).

An EBIT margin for 2024 in a corridor from 6% to 7% (previously: 8% to 10%).

Return on Capital Employed (RoCE) between 11% and 13% (previously: 15% to 20%).

Free-Cash-Flow in the Automotive Segment is estimated to be above €4bn for the 2024 Financial year.

As of today, the described earnings together with additional inventory will impact the third quarter much more than the fourth quarter.

In the Motorcycles Segment, the ongoing competitive situation across core markets – including China and the USA – is having a major impact on volume and price realization. Deliveries to customers are now expected at prior year’s level (previously: slight increase). Accordingly, the EBIT margin for 2024 is expected to be in a corridor of 6% to 7% (previously: 8% to 10%) and Return on Capital Employed (RoCE) is anticipated to be between 14% and 16% (previously: 21% to 26%).

Group Earnings before Tax will, therefore, decrease significantly (previously: slight decrease).

The full quarterly results and the adjusted outlook report will be published on 6 November 2024 in the BMW Group Quarterly Statement to 30 September 2024.

 

(BMWGroup)

 

 

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Una bella botta non c'e' che dire.. sia in termini di consegne che in termini di redditivita' (calo del ROCE notevole). Aiutera' nel 2025 il calo dei tassi, essendo comunque BMW una azienda parecchio indebitata, ma ci vorranno anni per recuperare la marginalita'. 

 

EF

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che ci voglia un ripensamento di tante cose penso sia chiaro, ma le cassandre che girano anche su linkedin e a sproposito parlano di fallimento BEV stategy e altro capiscono proprio poco.

 

 

Guidatore medio di S.w. mi piacciono le auto , fumatore Light e AD INTERIM convivente... questo è nicogiraldi....

875kg - 260+ cv i numeri del mio piacere

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1 ora fa, nicogiraldi scrive:

che ci voglia un ripensamento di tante cose penso sia chiaro, ma le cassandre che girano anche su linkedin e a sproposito parlano di fallimento BEV stategy e altro capiscono proprio poco.

 

 

Beh fallimento di BEV strategy per certi marchi credo sia giusto, penso ad esempio VW con le varie ID. Non sembra questo il caso di BMW, invece, i cui problemi sembrano essere dettati più dal guaio freni e rallentamento cinese che investimenti sbagliati (nel tempo o nella sostanza) in BEV. 

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Maximilian Missoni, padre di tutte le Polestar, approda in BMW sotto Van Hooydonk per occuparsi di tutto l'alto di gamma del marchio, oltre che di Alpina.

Inoltre l'organigramma del centro stile cambia radicalmente, portando alcune funzioni ad essere trasversali a tutti i marchi.

 

Quote

 

Innovative, holistic, future-forward: BMW Group Design team implements new organisational structure.

13.09.2024

 

+++ Adrian van Hooydonk reorganises BMW Group Design, brings in Maximilian Missoni +++ Two BMW Design studios going forward +++ Digital experience and Colour and Material Design enhanced +++

 

 

Munich. The BMW Group is completely reorganising its Design division under the leadership of Adrian van Hooydonk. Like the NEUE KLASSE, which represents the redefinition of the BMW brand with its “electric, digital, circular” philosophy, a new cross-brand design team will be launched on 1 October 2024 to meet changing demands for future-oriented vehicle design.

The new organisation, focused on the transformation of the company, will remain the industry benchmark. For example, Colour and Material Design will be consolidated across all brands, while the BMW brand team will be divided into two studios and the future topic of “Advanced Design” strengthened.

“Technology and customer preferences are currently changing faster than ever,” says van Hooydonk. “Automotive design has become more diverse. Designing digital experiences and sound also plays an increasingly important role, along with sustainable and recycled materials. The design showcases all the innovative potential of our products and brands,” van Hooydonk continues. “That’s why, more than ever, every single detail matters, as well as the holistic and harmonious integration of the various elements.”

Van Hooydonk is bringing Maximilian Missoni into the BMW Group Design team to oversee the design of upper mid-size and luxury class BMW models, as well as BMW Alpina. After holding various managerial positions at Volkswagen and Volvo Cars, Missoni was most recently Head of Design at Polestar.

Oliver Heilmer, previously Head of MINI Design, will be responsible for the design of all compact and mid-size BMW models going forward, as well as BMW M.

Claudia Braun will head the newly created cross-brand department for Colour and Material Design for BMW, MINI and Rolls-Royce Motor Cars. She has already been managing colour and materials for the BMW brand since April 2024, bringing experience from Porsche AG, Daimler AG and Volvo Cars.

Domagoj Dukec, formerly Head of the BMW Design Studio, will now assume responsibility for Rolls-Royce Design, including Bespoke and Coachbuild.

Anders Warming, previously Head of Design Rolls-Royce, will oversee all Advanced Design topics, as well as the BMW Group Designworks subsidiary.

Holger Hampf, Head of BMW Group Designworks, will now be in charge of design for the MINI brand.

Christian Bauer will continue to lead the digital customer experience into a new era across all brands.

Adrian van Hooydonk: “I am delighted to continue driving the design and further development of our vehicles and brands forward, together with a first-class team of highly qualified design professionals.”

 

  • Wow! 1

La teoria è quando si conosce il funzionamento di qualcosa ma quel qualcosa non funziona.

La pratica è quando tutto funziona ma non si sa come.

Spesso si finisce con il coniugare la teoria con la pratica: non funziona niente e non si sa il perché.

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